Ser detta okej ut?

Home Forums Allmänt om gymträning Ser detta okej ut?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #456596

    Jag vill bara ha någon som säger att detta schema ser okej ut för en nybörjare eller tvärtom, att det inte alls är bra?

    Räcker det att träna en muskel en gång i veckan för att bygga?

    Jag tänker träna så här:

    dag1 Bröst/rygg (lats)
    dag2 Biceps/axlar
    dag3 Kondition eller vila
    dag4 Ben/mage
    dag5 Triceps, nedre rygg (marklyft), skuldror, underarmar
    dag6 kondition eller vila
    dag7 Alltid vila

    Kondition på dag3 eller dag6, kan skifta vilken dag från vecka till vecka

    Kanske borde köra mage en gång till, möjligen köra mage och kanske ta underarmar också på dag6 och alltid köra kondition dag3?

    Eller ser detta bra ut?

    Tack så hemskt mkt för hjälpfulla svar

    #65646
    #456597

    Ber om ursäkt, inser att informationen var lite vag.
    Jag är nybörjare, har tränat i 2 månader ungefär, i början tränade jag lite blandat varje gång men nu vill jag träna mer intensivt på varje muskel därav splitta upp passen.

    Tänkte köra 3-4 övningar per muskel under pass dag1,dag2, dag4
    sista passet (dag5) tänkte jag mig 3 tricepsövningar, marklyft, underarmar med stång, plus 3 övningar för skuldor.

    Hur låter det? Jag kan skriva vilka övningar jag tänker göra också om det hjälper?

    Kan säga att jag fått hjälp av en kompis som är erfaren om hur man kan bygga upp en split så har inte kommit på allt själv men har modifierat en del själv. Hade ett 5 dagars upplägg då jag körde bröst 2 gånger i veckan men jag känner att 4 dagar räcker.

    Tack mala

    #456598
    malawiglenn wrote:
    varför inte bara satsa på att öka rejält i de basövningar som ger något?