Träna biceps dagen efter rygg?

Home Forums Allmänt om gymträning Träna biceps dagen efter rygg?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #546375

    Tjena

    Jag hade tänkt att göra ett nytt schema, för att jag vill inte träna på fredagar då jag skulle vilja gå ut o ta en öl eller två möjligen på krogen.
    Och överkroppen är tro det eller ej det som släpar på mig. Tidigare har jag tränat axlarna och triceps på fredagar och det kanske inte är så bra att ta en öl efter det då.

    Så hade tänkt mig såhär:
    måndag: bröst, biceps
    tisdag: vila
    onsdag: axlar, triceps
    torsdag: ben, mage
    fredag: vila (krogen)
    lördag: vila
    söndag: rygg, mage

    Kör mage 2 ggr vecka för att få upp volymen. Kör bara 6 set på magen per pass, lägger jag rygg/mage på lördag får magen vila 2 dagar mellan pass och ibland 5 vilket blir fel.

    Det gör att jag får träna biceps dagen efter rygg.
    Vill ha iaf 2 dagars avstånd från dess att jag tränar tills krogen så att jag får all muskelmassa jag kan få av passet, på det som släpar (överkroppen).
    Vad tror ni om detta. Funkar det? För rygg kör jag chins , stångrodd , lite latsdrag och shrugs. Kör med dragremmar, blir aldrig trött i biceps av det.
    Går det då o träna biceps bra 24 timmar senare?

    Mvh.

    #70720
    #546376
    malawiglenn wrote:
    muskelmassan byggs kontinuerligt under vilan, skippa kröken :) ett par bärs är inte så mycket så det kan du köra på.

    Ja om du har dragremmar och inte känner av det så kör.

    Jo vet, men byggs väl som bäst när proteinsyntesen är som mest förhöjd vad jag vet. japp, ett par nångång ibland är nog inte så farligt.

    Får nog bli så, så länge jag ökar så! :D

    #546377

    Nästan överdrivet fjantigt att inte träna på fredagar för att du vill gå ut på krogen?

    #546378

    Det hela är enkelt. Kör biceps samma dag som rygg. Punkt slut.

    // Calle

    #546379

    Släpande överkropp är bara en myt. Det finns en person som drabbats av det och hans namn är Flex Lewis.

    #546380

    Pappa B: jag hoppas du var ironisk där och tror de, är ju inte direkt ovanligt med att folks ben växer fortare en överkropp jag har stort problem med att mina framförallt lår växer som ogräs. dock är så reagerar man oftare på släpande ben eftersom de är vanligt att man tycker det är tråkigare att träna just ben!

    #546381

    Eller hur, Tom Platz!

    #546382

    Jag klarar inte att köra bicebs och rygg samma dag. De gånger jag gjort det körde jag rygg först sedan bicebs
    men blir alldeles för trött för att kunna få bra pass för bicebs. Jag separerar bicebs och rygg men inte dagen efter.
    Mån: bröst, bicebs Fre: rygg, tricebs * känns bäst

    #546383
    Pontus Andrén wrote:
    Jag klarar inte att köra bicebs och rygg samma dag. De gånger jag gjort det körde jag rygg först sedan bicebs
    men blir alldeles för trött för att kunna få bra pass för bicebs. Jag separerar bicebs och rygg men inte dagen efter.
    Mån: bröst, bicebs Fre: rygg, tricebs * känns bäst

    Sluta gnälla törnrosa, kör dem samma dag. Börja med biceps så involverar du dem dessutom mindre när du kör rygg.

    #546384
    Pontus Andrén wrote:
    Jag klarar inte att köra bicebs och rygg samma dag. De gånger jag gjort det körde jag rygg först sedan bicebs
    men blir alldeles för trött för att kunna få bra pass för bicebs. Jag separerar bicebs och rygg men inte dagen efter.
    Mån: bröst, bicebs Fre: rygg, tricebs * känns bäst

    känns det bra, funkar bra o biceps är ok på måndagen så fortsätt kör så.

    lyssna inte på allt folk som snackar en massa dravel utan någon förklaring.
    vissa kan inte köra biceps samma dag som rygg, vissa kan. vissa kör armar separat, vissa inte. thats life

    #546385

    Jag har inte gnällt på något Calle? om något känns bäst så gör man det eller? Bara ett annat tips men det är tydligen inte tillåtet?… som du Flessa och många fler säger är olika från person till person. :)

    #546386
    Pontus Andrén wrote:
    Jag har inte gnällt på något Calle? om något känns bäst så gör man det eller? Bara ett annat tips men det är tydligen inte tillåtet?… som du Flessa och många fler säger är olika från person till person. :)

    Jag försöker att hjälpa dig med din problematik att dina biceps inte får den återhämtning som krävs, men för all del. Suite yourself.

    #546387

    ”Sluta gnälla törnrosa, kör dem samma dag.” det ger mig inte så mycket hjälp, låter mer bara som en jobbig kommentar som man blir irriterad på. Ska ta reda på om dom får tillräckligt med återhämtning iallafall.

    #546388
    Pontus Andrén wrote:
    ”Sluta gnälla törnrosa, kör dem samma dag.” det ger mig inte så mycket hjälp, låter mer bara som en jobbig kommentar som man blir irriterad på. Ska ta reda på om dom får tillräckligt med återhämtning iallafall.

    Jag försöker bara få dig att inse att det inte är så förbannat komplicerat ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.