Träningsprogram

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsprogram

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #688235
    mattiasson wrote:
    Varför träna mage mer än något annat!?

    Assåh, d e juh då man blir znygg!

    Nej men seriöst. Jag håller med, varför? Verkar konstigt.

    #688236
    Flessa wrote:
    En sak jag funderar på ibland är ett påstående som en riktig (Läs: 160 kilo muskler) byggare på gymet ofta säger är; ”Varje muskelgrupp tål att tränas riktigt hårt ungefär en gång i veckan, kanske två. Men magen är rakfibrig och kan tränas oftare, nästan varje dag, likväl vaderna”

    -Stämmer verkligen det?

    vadå rakfibrig?

    #688237
    Flessa wrote:
    Ja, det ska tydligen finnas två typer av muskelfibrer, förutom de typ 1,2 och 2x, lltså ”undergrupper” eller vad man ska säga och dessa kallas tydligen rakfiriga och böjbara och de rakfibriga ska tydligen tålmer belastning med mindre återhämtning. Vet som sagt dock inte ifall detta är rent dravvel. Vi får väl invänta svar från King Grub bara.. :)

    Låter som skitsnack. Det finns hybrider av muskelfibertyper, är de det du menar med ”undergrupper”?

    #688238
    Flessa wrote:
    En sak jag funderar på ibland är ett påstående som en riktig (Läs: 160 kilo muskler) byggare på gymet ofta säger är; ”Varje muskelgrupp tål att tränas riktigt hårt ungefär en gång i veckan, kanske två. Men magen är rakfibrig och kan tränas oftare, nästan varje dag, likväl vaderna”

    -Stämmer verkligen det?

    Om du tittar på ungefär hur rimligt detta låter, och sen har i åtanke vad för annat riktiga byggare á 160kg brukar spotta ur sig för tankar – hur tror du själv att det är? Nej, det där skulle jag ta med en nypa salt.

    Förutom vaderna, där håller jag med om att det i vissa fall krävs lite mer än alla andra muskler.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.