Utsläng Från Sats

Home Forums Allmänt om gymträning Utsläng Från Sats

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #527262

    Man blir bara så j—a förbannad när man läser det här:evil::

    [http://www.andreazengstrom.se/2010/01/utslangd-fran-sats.html]

    Stämmer detta att Sats har sådana regler?
    Folk borde bojkotta Sats i så fall tycker jag!

    #70401
    #527263

    Sats suger

    #527264
    mauriciodeltoro wrote:
    sats suger

    +1

    #527265

    Är väl ingen nyhet för dom flesta.
    Sats är jävla pajasgym på många sätt

    #527266

    Det är otroligt tråkigt när dylikt händer. Dock tycker jag det är onödigt att dra alla anläggningar och anställda över en kam.

    Har själv varit med om en liknande incident som främst var riktat mot en vän, tänker inte gå in på några detaljer – men det är dock överspelat.

    Tränar själv på SATS, på vissa anläggningar mer än andra, och är nöjd.

    #527267

    Jag tror det i de flesta fall faller på personen i fråga som jobbar bakom disken där, alla kan inte vara lika begåvade och det finns såklart som i alla andra brancher folk som vill hävda sig eller bara vara besserwisser.

    Normalt policy inom serviceyrken är att kunden alltid har rätt, och man bör aldrig gå in och störa folk oavsett vad man tycker. Om så vänta till efter pass och är man inte jävligt säker på sin sak så är det bättre att släppa det helt… Annars så ja blir man lätt en kund fattigare.

    #527268

    Håller med till 110 % Och förmodligen inte bara en kund fattigare utan många fler…..
    Alla som jobbar inom serviceyrken borde kunna sånt här!

    Piranha wrote:
    Jag tror det i de flesta fall faller på personen i fråga som jobbar bakom disken där, alla kan inte vara lika begåvade och det finns såklart som i alla andra brancher folk som vill hävda sig eller bara vara besserwisser.

    Normalt policy inom serviceyrken är att kunden alltid har rätt, och man bör aldrig gå in och störa folk oavsett vad man tycker. Om så vänta till efter pass och är man inte jävligt säker på sin sak så är det bättre att släppa det helt… Annars så ja blir man lätt en kund fattigare.

    #527269
    Sessan wrote:
    Dock tycker jag det är onödigt att dra alla anläggningar och anställda över en kam.

    Jag håller delvis med dig och delvis inte. När du jobbar på tex Ragnsell, Polisen eller ICA så är du företagens varumärke utåt. Samma sak gäller på Sats. Alla anställda representerar Sats under den tiden de är på jobbet.

    Så ja, nu hade jag kanske otur med en person på företaget. Jag har dock mailat VD’n två gånger, utan att få svar. Ett svar från han skulle utan problem räcka som en ursäkt för mig. Jag är inte bitter eller så, utan tyckte bara jag blev illa behandlad och ville berätta det för mina läsare.

    Tror dock inte att en inlägg i min blogg direkt skadar varumärket Sats. Men jag har i alla fall fått ventilera min åsikt.

    #527270
    Andreaz Engström wrote:
    Jag håller delvis med dig och delvis inte. När du jobbar på tex Ragnsell, Polisen eller ICA så är du företagens varumärke utåt. Samma sak gäller på Sats. Alla anställda representerar Sats under den tiden de är på jobbet.

    Självklart är det så. Men hur mkt man än förmedlar det till sin personal, så kommer det alltid att finnas enskilda individer som pga omständigheter (dålig dag etc) eller bara kass personlighet, går utanför de allmänna rekommendationer som råder.

    Således anser jag inte att man inte döma ut en hel kedja, varumärke eller myndighet på grund av en persons tråkiga agerande.

    #527271
    Andreaz Engström wrote:
    Jag håller delvis med dig och delvis inte. När du jobbar på tex Ragnsell, Polisen eller ICA så är du företagens varumärke utåt. Samma sak gäller på Sats. Alla anställda representerar Sats under den tiden de är på jobbet.

    Så ja, nu hade jag kanske otur med en person på företaget. Jag har dock mailat VD’n två gånger, utan att få svar. Ett svar från han skulle utan problem räcka som en ursäkt för mig. Jag är inte bitter eller så, utan tyckte bara jag blev illa behandlad och ville berätta det för mina läsare.

    Tror dock inte att en inlägg i min blogg direkt skadar varumärket Sats. Men jag har i alla fall fått ventilera min åsikt.

    Surt, verkligen!

    Att en person i personalen beter sig märkligt är den minsta skadan, egentligen. Sånt kommer tyvärr alltid att kunna hända i alla företag även om det verkligen inte är ok eller bra och går relativt enkelt att korrigera i efterhand.

    Att du inte får svar från VD är däremot riktigt illa och ett klart bevis på att denne VD inte förstått det mest fundamentala i att driva framgångsrika företag, nämligen att alltid göra kunden nöjd på ett eller annat sätt (man kan ju faktiskt till och med be folk att dra åt helvete på ett sätt som gör att de ser fram emot resan). Ska vi hårddra det så är detta ett av några påtagliga tecken på ett företag som är själlöst och som faktiskt kan gå under på sikt (även om det inte finns så mycket som pekar däråt om man tittar på besöksstatistik och bokslut). VD behöver troligen inte ens själv befatta sig med ärendet, utan kan lätt och snabbt delegera det till någon assistent. Skitsvagt!!!

    Allt sånt här skadar självklart varumärket, även om en enskild händelse av den här typen knappast skjuter skutan i sank. Nån pratar med nån som pratar med nån som pratar med nån som…

    #527272

    Hejsvejs tränar på SATS.

    Nuff’ said.

    #527273
    mauriciodeltoro wrote:
    Sats suger

    :up:

    #527274
    Janpeter Sangborn wrote:
    Surt, verkligen!

    Att en person i personalen beter sig märkligt är den minsta skadan, egentligen. Sånt kommer tyvärr alltid att kunna hända i alla företag även om det verkligen inte är ok eller bra och går relativt enkelt att korrigera i efterhand.

    Att du inte får svar från VD är däremot riktigt illa och ett klart bevis på att denne VD inte förstått det mest fundamentala i att driva framgångsrika företag, nämligen att alltid göra kunden nöjd på ett eller annat sätt (man kan ju faktiskt till och med be folk att dra åt helvete på ett sätt som gör att de ser fram emot resan). Ska vi hårddra det så är detta ett av några påtagliga tecken på ett företag som är själlöst och som faktiskt kan gå under på sikt (även om det inte finns så mycket som pekar däråt om man tittar på besöksstatistik och bokslut). VD behöver troligen inte ens själv befatta sig med ärendet, utan kan lätt och snabbt delegera det till någon assistent. Skitsvagt!!!

    Allt sånt här skadar självklart varumärket, även om en enskild händelse av den här typen knappast skjuter skutan i sank. Nån pratar med nån som pratar med nån som pratar med nån som…

    Jepp, denna typ av ”mouth-to-mouth” marknadsföring har i flera undersökningar visat sig vara den mest effektiva. Tragiskt att så pass kända/framgångsrika företag totalt negligerar det.

    #527275
    gymmaren wrote:
    det hela är mycket enkelt,dom vill ha vanliga svenssons som tränar lite då och då,och tror att vältränade killar med stora muskler ska skrämma bort vanligt folk.

    Det finns faktiskt rätt grova killar på Sats också. Jag tränade där på den tiden jag tävlade sist och gick min SAFE-utbildning där i lokalerna samtidigt. Samt jag har tränat en hel del tjejer på Sats utan tillsägelse fast det varit PT:s på golvet. Likadant på Word Class. Inga bekymmer alls faktiskt (de kanske tror att jag ska slå ihjäl dem om de säger något, hahaha). Men Andreaz gör helt rätt att ställa Sats mot väggen. Även om jag hade gjort det på plats….

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.