Börjat med Löpning för att gå ner i fettmassa..

Home Forums Allmänt om konditionsträning Börjat med Löpning för att gå ner i fettmassa..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #58478
    #327536

    Hej!

    Efter 10 års uppehåll från löpning (och träning överlag) så har jag nu sprungit 10km (ca 45 min) varrannan dag i en månad samt ändrat min diet (Lite kalorier och mer protein)..

    jag har gått ner 6kg och hur stor del som är fett vet jag ej men en smalare midja har jag iaf fått..

    Min tanke var att snabbt komma i form och gå ner i fettmassa (bukfett) för att senare börja bygga muskler och kanske sluta springa (iaf längre sträckor)..Målet är en muskulös kropp som funakr på beachen.. :emo-thumb

    Är detta en bra tanke?? Jag får imorgon följande preparat för att snabba på processen och göra mitt intag av proteiner lättare:

    Poison, 30 caps (Bantningspiller)
    Only One! Advanced (Balanserat vitamin och mineralkomplex)
    Rapid Creatine
    Omega-3 Regular
    Triple-Pro 85 (Tre olika proteinkällor)
    Super Gainer Pro (Återhämtning efter träning)..

    #327537

    Börja styrketräna omedelbart för att motverka muskelförlust under diet. Det bör vara din högsta prioritet sett till ditt mål att se bra ut på beachen.

    I värsta tänkbara fall kan du gå ner i vikt, men tappa så mycket muskler (samtidigt som du tappar fett givetvis) att du blir procentuellt fetare vid en lägre vikt än vad du var innan du började viktnedgången.

    Har ingen övertro till dina tillskott heller. Fettförbrännare är antagligen helt bortkastade pengar och gainer skulle jag avsky som pesten under diet – oavsett situation egentligen, undantaget möjligtvis om du vore elitidrottare.

    #327538

    1. Styrketräna
    2. Plocka genast bort din gainer
    3. Din Poison kan du ju behålla om du ändå betalat för den. Kanske ger det lite placeboeffekt eller något.

    Älskar du löpningen så behåll den men minska gärna ner lite och prioritera som sagt styrkan redan nu. Fortsätt sedan gärna med löpningen även efter du nått målvikt. För hälsans skull. :)

    #327539

    Tackar för svar.. gainern ska jag så klart vara försiktig med nu i början…

    #327540
    ejwbegysv wrote:
    Tackar för svar.. gainern ska jag så klart vara försiktig med nu i början…

    Skippa den helt.

    #327541

    Gainern är borta.. kör på proteinet helt då…

    Poison:en har nu testats (har bekanta som tagit liknande piller) och dom var sjukt ”kraftfulla”.. skakningar, yrsel och illamående efter 15 minuter.. blev sängliggandes i 3 timmar…hmm…

    #327542
    ejwbegysv wrote:
    Gainern är borta.. kör på proteinet helt då…

    Poison:en har nu testats (har bekanta som tagit liknande piller) och dom var sjukt ”kraftfulla”.. skakningar, yrsel och illamående efter 15 minuter.. blev sängliggandes i 3 timmar…hmm…

    Verkar ju för en gångs skull som att namnet iaf inte är vilseledande….

    #327543

    Poisonen fungerar grymt bra nu.. Man måste äta en ordentlig frukost innan man tar pillret bara..

    Kan om jag vill endast äta frukost på en hel dag utan att bli hungrig eller känna mig trött.. Sötsuget som var enormt förut är borta… Tyvärr gör familj, jobb och ekonomi att jag ej har hunnit fixa träningen så bra de senaste två veckorna…

    #327544

    när jag var mer lönnfet än nu och inte hade tränat under några år(och aldrig seriöst innan) så tänkte jag också att det var en bra idé att börja med konditionsträning. Jag började med boxning, och löpning, fem dagar i veckan. När jag provade på vikter igen så var jag mycket svagare än vad jag var när jag var i kass form och inte hade lyft vikter på hur länge som helst. Vilket märktes i samtliga övningar.

    Jag håller med resten, kör i gymmet. Och skit helt i tillskott. Bara en massa jävla extra kalorier. ät bra mat istället. och mindre portioner. Du har säkert redan hört det där, Energi IN vs energi UT.

    kör löpträningen för att det är roligt i så fall. Och för flåset.

    #327545

    Medlemskap på gym fixat… beach 2015 here i come

    #327546

    :up:

    #327547

    Ska ju sägas att alla som springer inte blir smalfeta. Löpning och konditionsträning överhuvudtaget är ett bra sätt att tappa fettvikt om man inte är så fokuserad p åmuskler, utan mer en smalare kropp. Men man bör alltid komplettera med styrketräning

    Lite för mycket anti-cardio på de svenska forumen tycker jag.

    Efter att man på typ kolo gått ut med att konditionsträning och styrketräning är ”oförenligt” (på cellnivå) tolkar många kids det som att de är som katt och hund. Saknas nyanser

    Och som eddievedder (tror jag) sa att skippa gainers och socker och skit. Så gör du dig en tjänst när det gäller att komma i form

    #327548

    Springer man milen på 45 minuter är man vältränad. Just saying.

    #327549
    MrE wrote:
    Springer man milen på 45 minuter är man vältränad. Just saying.

    Absolut.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.