DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

Home Forums Artiklar DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 136 total)
  • Author
    Posts
  • #340447
    muddy wrote:
    Måste nu bara fråga; vilken ”bunt bucklor med 2;a o 3;a placeringar Du
    refererar till o skriver om här…? Är kanske ute o cyklar här…? Men det har HELT undgått iaf mig att Du skulle placerat Dig så pass högt i några tävlingar som 2;a o 3;e plats…??? Du har väl för det mesta hamnat betydligt längre ner i prislistorna än så dom gånger Du försökt Dig på o tävla. Rätta mig om jag har fel…

    Muddy

    Jag rättar…
    3a på Norrlands, 2a på norrlands, 2a på SM…

    ZONE

    #340448

    PLEASE!![/b]
    OM ni ska dissa mig eller mina träningsidèer DO YOUR HOMEWORK!![/b] Tror ni att någon efter 20 års träning & som jobbat fulltime med träning sedan 1989 bara skulle hoppa på någon ”tränings hype” utan att läsa på för att det låter fränt eller nått? Och tror ni att jag skulle ljuga om mina placeringar på mina tävlingar? What the fuck is this? Sååå trött på alla negativa wibes på nätet these days där alla ska dissa alla… What the fuck is your problem? The sky is blue & the world is what we make it to be…WHY all the hatin`???????[/b]
    Förstår ni inte att det är denna ”mindset” som gör att världen brinner!! You are spreading your own insecurity!!!

    PEACE!
    ZONE[/b]

    #340449
    zonecapone wrote:
    PLEASE!![/b]
    OM ni ska dissa mig eller mina träningsidèer DO YOUR HOMEWORK!![/b] Tror ni att någon efter 20 års träning & som jobbat fulltime med träning sedan 1989 bara skulle hoppa på någon ”tränings hype” utan att läsa på för att det låter fränt eller nått? Och tror ni att jag skulle ljuga om mina placeringar på mina tävlingar? What the fuck is this? Sååå trött på alla negativa wibes på nätet these days där alla ska dissa alla… What the fuck is your problem? The sky is blue & the world is what we make it to be…WHY all the hatin`???????[/b]
    Förstår ni inte att det är denna ”mindset” som gör att världen brinner!! You are spreading your own insecurity!!!

    PEACE!
    ZONE[/b]

    Väldigt många tangentbordsryttare här som skriver mer än de tränar…
    Fortsätt uppdatera oss om hur ditt DC-upplägg går Zone.:up:

    #340450

    helt omotiverad till att träna pga sjukdommar och skador som fan som satt stopp för utvecklingen, men imorgon börjar jag köra doggcrap med så man kanske får ny motivation. Dags att bli grov igen :P

    #340451
    Johan81 wrote:
    helt omotiverad till att träna pga sjukdommar och skador som fan som satt stopp för utvecklingen, men imorgon börjar jag köra doggcrap med så man kanske får ny motivation. Dags att bli grov igen :P

    :unsure:

    #340452

    DC funkar riktigt bra… styrkan som kommer med den typen av träning är dock på gränsen! När man får hänga på 2st 20kilos kakor på ett full viktmagasin i latpulldown ..och kör ”rest pause” på 180kg i T-bar rodd så sliter det en hel del med på leder, muskelfästen mm.

    jag fick väldigt bra resulat av av DC men det helade slutade med in biceps som värkt i 6månader innan den blev riktigt bra ( jag körde lite extra utöver vad DC säger) så det är något man bör tänka på att försöka hålla igen då man lätt bli övermotiverad när vikterna springer iväg… och med 13års träningen så känner jag min kropp väl…DC funkar :up: gäller bara att inte göra ”extra” set och övningar utan man får hålla sig i skinnet!

    Tänk på dock på hans träning baseras på ganska tungt bruk av andra saker än proteinpulver ( dom som gör sin läxa väl vet sånt) så man bör nog försöka hålla sig till 2-3pass DC pass i veckan om man inte skall gå sönder fullständigt! dvs om du tränar RENT!

    #340453

    Faan vad skoj att du har kört igång med Doggcrapp :up:

    Och det är mäktigt att du har tagit kontakt med Mr Doggcrapp.

    Rapportera gärna hur det går med träningen

    /Damien Thorne (fd Biffsson som startade denna tråd)

    #340454
    Nicklas wrote:
    DC funkar riktigt bra… styrkan som kommer med den typen av träning är dock på gränsen! När man får hänga på 2st 20kilos kakor på ett full viktmagasin i latpulldown ..och kör ”rest pause” på 180kg i T-bar rodd så sliter det en hel del med på leder, muskelfästen mm.

    jag fick väldigt bra resulat av av DC men det helade slutade med in biceps som värkt i 6månader innan den blev riktigt bra ( jag körde lite extra utöver vad DC säger) så det är något man bör tänka på att försöka hålla igen då man lätt bli övermotiverad när vikterna springer iväg… och med 13års träningen så känner jag min kropp väl…DC funkar :up: gäller bara att inte göra ”extra” set och övningar utan man får hålla sig i skinnet!

    Tänk på dock på hans träning baseras på ganska tungt bruk av andra saker än proteinpulver ( dom som gör sin läxa väl vet sånt) så man bör nog försöka hålla sig till 2-3pass DC pass i veckan om man inte skall gå sönder fullständigt! dvs om du tränar RENT!

    Yeah I guess you are right! Styrkan kommer SNABBT med Dc!
    Känner dock redan vid 3e veckan av min gamla axelskada som jag lyckats hålla i schack länge nu…man måste lyssna på kroppen & vila någon dag extra ibland trotts att det ”bara” är 3 pass/vecka..this shit is ROUGH!

    ZONE

    #340455
    zonecapone wrote:
    Yeah I guess you are right! Styrkan kommer SNABBT med Dc!
    Känner dock redan vid 3e veckan av min gamla axelskada som jag lyckats hålla i schack länge nu…man måste lyssna på kroppen & vila någon dag extra ibland trotts att det ”bara” är 3 pass/vecka..this shit is ROUGH!

    ZONE

    Har du journal pa IM? Skulle vara kul att se hur det gar

    #340456
    diablo sueco wrote:
    Har du journal pa IM? Skulle vara kul att se hur det gar

    Kommer att lägga in en journal på min egen hemsida under ”Growingseason”!

    Peace!
    ZONE
    [www.zonecapone.com]

    #340457
    zonecapone wrote:
    Yeah I guess you are right! Styrkan kommer SNABBT med Dc!
    Känner dock redan vid 3e veckan av min gamla axelskada som jag lyckats hålla i schack länge nu…man måste lyssna på kroppen & vila någon dag extra ibland trotts att det ”bara” är 3 pass/vecka..this shit is ROUGH!

    ZONE

    Gäller att hålla igen bara… då man blir lite ”hög” :P på styrkeökningarna vilket ger extra glöd på träningen då man börjar öka träningsvikterna trotts man tränat mellan 10-20år.

    Bara att köra på nu och se till att hålla sig skadefri :emo-thumb

    #340458
    hulken wrote:
    Finns kanske en orsak till att man inte ska ”rest-pausa” övningar som t-bar.
    Och lägger man till extra set kör man inte längre dogg-crapp.

    Din slutledningsförmåga är fantastisk:emo-thumb

    #340459

    Hur har det gått?

    #340460

    Under fas 1 skriver du att man enbart ska hålla sig till ett arbetsset.
    Gäller det alla övningar inkluderat de man inte kör RP på? T. ex marklyft med två raka set eller knäböj med WM.

    #340461

    Hej!

    jag förstår inte riktigt hur det är meningen att man ska köra jag tränar mån,tis tor,fre.. och vilar på helgen… har läst igenom det e par ggr men fattar endå inte :P att man bara kör 1 övning per muskelgrupp har jag fattat o i 3 sett 15-20 rep o tar ut sig totalt i alla sett.. men hur många muskelgrupper ska man köra per dag? o vilka ? // mvh Peter

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.