DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

Home Forums Artiklar DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 136 total)
  • Author
    Posts
  • #340537

    Tja!

    Valfritt, men att börja med den första med 1-2 raka set kan ju inte skada. Personligen kör jag aldrig static-hold då jag tycker det sliter mer än gör någon nytta. Att hålla sig till de två första faserna räcker gott.

    Bartoll har förresten rekommenderat för oss ”rena” att undvika detta och inte låta faserna överstiga 3 veckor:

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=5234&highlight=dogcrap…again]

    #340538

    [http://traningslara.se/blogg/olika-traningsmodeller-doggcrap/]

    #340539
    Allan wrote:
    [http://traningslara.se/blogg/olika-traningsmodeller-doggcrap/]

    Tack för den länken :up:

    #340540

    Någon som vet om man ska köra med full rörelse och utlåsning när man kör enligt Doggcrapp?

    Eller ska man bara köra rörelsen där det är muskelspänning?

    #340541

    En sak till som jag undrar över.
    Denna uppvärmningen ska den göras innan man kör varje övning?
    Eller är det bara för första övningen på passet som man värmer upp på det viset?

    #340542

    Någon som vet var man kan hitta träningsupplägget som Dante har gjort?

    Så att man får med de övningarna och reps antalet som han rekommenderar.

    #340543

    Inlägg nr 2 kanske?

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=32461&postcount=2]

    #340544
    ByggerUt wrote:
    Någon som vet om man ska köra med full rörelse och utlåsning när man kör enligt Doggcrapp?

    Eller ska man bara köra rörelsen där det är muskelspänning?

    :what::what::what:

    #340545
    ByggerUt wrote:
    En sak till som jag undrar över.
    Denna uppvärmningen ska den göras innan man kör varje övning?
    Eller är det bara för första övningen på passet som man värmer upp på det viset?

    :what::what::what:

    #340546

    Något som jag inte riktigt förstår. Man ska ju föra loggbok och öka från pass till pass antingen antalet reps eller öka vikten med 2,5kg. Går inget utav detta under en två veckors period, så ska man byta ut övningen.

    Men det finns ju en genetisk gräns, man kan inte lyfta 1000kg i bänkpress eller stångcurla 200kg. Till slut så kommer man ju till en gräns då det varken går att höja vikten eller utföra fler reps på samma vikt.

    Vad ska man göra då?

    Byta övningar mot alla andra discoövningar som finns?

    #340547
    ByggerUt wrote:
    En sak till som jag undrar över.
    Denna uppvärmningen ska den göras innan man kör varje övning?
    Eller är det bara för första övningen på passet som man värmer upp på det viset?

    Vilken uppvärmning syftar du på? Själv har jag värmt upp med 1-2 set på halva vikten innan. Funkar bra för mig.

    #340548

    Nu har jag läst på en hel del om DC träning och tror att jag förstår det mesta. Det är dock två saker som jag skulle vilja ha svar på.

    1. Finns det någon mall från Dante hur man ska värma upp? (Antal set, reps och viktbelastning.)

    2. Vilka är de olika stretchövningarna som ska utföras och finns de bilder på dem någonstans?

    #340549

    Låt oss säga att jag ska kör incline smythe press (11-15rp)

    A. Jag klarar 10 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    B. Jag klarar 12 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    C. Jag klarar 14 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    D. Jag klarar 16 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    #340550
    ByggerUt wrote:
    Låt oss säga att jag ska kör incline smythe press (11-15rp)

    A. Jag klarar 10 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    B. Jag klarar 12 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    C. Jag klarar 14 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    D. Jag klarar 16 reps vad är det som gäller för nästkommande pass med den övningen ?

    Finns det ingen som är väl insatt i DC träning som har ett svar på detta?

    #340551

    Hamnar du under rep-range bör du byta övning. Hamnar du över, ökar du vikten till nästa pass. Dante menar att du ska se hela reprangen som en enda repetition. Ökar du inte testar du igen vid nästa rotation, händer ingenting-byt övning. Ett tips kan vara att höja rep-rangen till 15-20 istället.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.