Angående info om doping

Home Forums BODY Magazine Angående info om doping

  • This topic is empty.
Viewing 16 post (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #1052259
    JoakimC wrote:
    En undran: Hur ska man som läsare ställa sig till de (amerikanska) proffs som Body har reportage om i tidningen? Deras fysik är ju oftast häpnadsväckande! (minst sagt).
    Ska man utgå ifrån att de är dopade? Fräck fråga kanske men vad jag förstått så är dopningen mer regel än undantag inom proffsbyggningen . (Rätta mig gärna om jag har fel!!!).

    Om så, vad har tidningen Body för ansvar? Jag förstår att tidningen gör reportage o bildserier på proffsen för att inspirera läsarna. Men, hur ställer sig redaktionen till om de har fuskat sig till sin framgång? Vem ska bli inspirerad av utövare som leker med döden? Publiceras en artikel oavsett om personen i fråga dopat sig? (Om redaktionen vet om det vill säga).

    Tidningen är ypperlig på många sätt måste jag säga! Artiklar, reportage o foton håller hög klass. Men, vi vet ju alla (de flesta) att fitness o BB är en sund livsstil som i första hand höjer livskvaliteten på både fysiskt o psykiskt plan. Doping är ju helt motsatt. Dvs, en önskan om förtidig död/förändrat beteende.

    Då är det viktigt att en så inflytelserik tidskrift som Body har en klar o tydlig hållning i frågan! Typ: ”Vi motsätter oss bruk av alla former av doping o otillåtna medel inom BB/fitness. Vi publicerar enbart reportage om utövare som är bevisat rena”. Detta kanske är svårt att uppfylla i praktiken, men som läsare vill jag se att redaktionen åtminstone resonerar i de banorna.

    Vad gäller de svenska killarna o tjejerna som porträtteras i tidningen så hoppas(!) o tror(!) jag att de är rena utan undantag! Utan att vara expert så ser deras fysik i allmänhet mer ”sund” ut.

    Vore kul om någon på redaktionen kunde uttala sig i frågan.

    /Tack på förhand :)

    lille vän jag vet inte vilken sten du kröp fram under.
    Men kan svara lite för Body för tror att många av dom inte kan svara på dina frågor utan att bli stämplade!

    Skulle Body låt säga för argumentets skull kunna ta dopingprover och inte publisera orena människor så skulle de inte finnas någon tidning! (om de nu inte vill ha reportage om nån tant på 90år som kör spinning)
    inte ens svenska byggare skulle få vara med i tidningen förutom ett FÅTAL som knappt placerar sig bra på tävling, SM reportage skulle inte ens finnas i tidningen. Hur skulle den tidningen se ut med samma byggare på låt säga 4-5st mediokra svenskar och X antal överviktiga som lyckats gå ner 20kg för de kom på att chips gör dom feta, visas hela tiden i tidningen?

    att du tror att Bodybuilding handlar om att vara sund vet jag inte var du fått ifrån, finns inget sunt med en tävlingsbyggare och har aldrig handlat om att vara sund utan för att gå till gymmet och bygga muskelmassa dieta ner sig så man nästan bara har fett runt inre organen och sen upp på scen och visa var skåpet ska stå!.
    Varför utsätter vi oss för denna osunda livstil som byggare? för vi älskar den mer än allt annat!!
    För att du inte får inspiration av en byggare som ”fuskar” så du kan klara 5min till på ditt spinningpass så ärligt talat vem bryr sig.

    mat dax

Viewing 16 post (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.