Hur många övningar ska jag göra per muskelgrupp?

Home Forums Bodybuilding Hur många övningar ska jag göra per muskelgrupp?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #401289
    Gober wrote:
    Fast hur förklarar du alla som börjar med lågvolymsträning och plötsligt börjar växa? vilket händer för väldigt många. Man kan ju inte jämföra med hur proffs tränar då det är under helt andra förutsättningar, både genetiskt och pga av doping.

    Själv körde jag vid 16års ålder som proffsen gör, klassig BB-split med massa övningar och set, jag växte som fan första året som alla andra nybörjare gör, sen stannade jag upp, efter 3-4år började jag till och med bli svagare för varje pass. Sen tröttnade jag och la av.

    Nu när jag tagit upp träningen igen efter många, många år har jag hittat en annan väg och kör totalt tvärtom och har fått bättre resultat på ett halvår än vad jag fick på 3 år i min ungdom.

    Som nybörjare, speciellt som ung grabb kan man köra på nästan hursomhelst och hur mycket som helst med bra resultat, men det håller inte i längden, inte om man kör utan doping eller har de genetiska förutsättningar som ett få tal har för att kunna köra en jävla massa volym utan att bli övertränad.

    Jag säger inte att du har fel, du är ju erfaren, stor och stark, och för några få funkar det säkert att köra på som du säger år efter år. Men att säga att alla ska köra en jävla massa set och reps tror jag faktiskt inte mycket på :)

    Skrev inte att han skulle köra massa set o reps.. Men 3×10 3 övningar är för lite helt enkelt enligt mej liksom.

    #401290
    Biccen wrote:
    Det var ju grymt lite Beard!

    Provade själv på det där konceptet och det funkade verkligen inte för mej och många fler!
    Man bygger ju inte direkt upp sin fysik i början med så lite.
    Ursäkta men det där är verkligen bara att underhålla det man har byggt upp.

    Jag försöker köra de set jag kör hårt. Men det är sant, jag kör inte så många set. Blir ofta 9 set bröst efter uppvärming …

    Dorian körde bara 1 set per övning efter uppvärmingsseten. Så han hade ju bara 3 workingset för bröst totalt t.ex. Så jämfört med honom har jag ju massor av set. Och Dorian byggde rätt bra på det.

    #401291

    ”It doesnt matter how he got there. He’s mother may have 22 inch arms without even working out. His journey, is another journey” // Kai Greene

    Med andra ord, bara för att det funkar för dig (Biccen) att bomba på med övningar i armar, bröst, chins och vad det nu är du tränar, så behöver det inte fungera för mig.

    För att visa skillnaden mellan dig och mig. Om dina armar växer av att du kör väldigt många set, så växer mina armar bättre när jag kör höga reps (16 – 18) och väldigt få set.

    Man får helt enkelt testa sig fram och se vad som funkar för sig.

    #401292
    -Hallberg- wrote:
    ”It doesnt matter how he got there. He’s mother may have 22 inch arms without even working out. His journey, is another journey” // Kai Greene

    Med andra ord, bara för att det funkar för dig (Biccen) att bomba på med övningar i armar, bröst, chins och vad det nu är du tränar, så behöver det inte fungera för mig.

    För att visa skillnaden mellan dig och mig. Om dina armar växer av att du kör väldigt många set, så växer mina armar bättre när jag kör höga reps (16 – 18) och väldigt få set.

    Man får helt enkelt testa sig fram och se vad som funkar för sig.

    höga reps! 16-18! … Det är verkligen många reps. Jag har aldrig testat den tekniken fullt ut utan alltid kört 6-8 reps. Jag har haft korta perioder med högrepsträning, men har egentligen aldrig gett det en chans…

    Ja visst är det så, man får hitta vad som fungerar på en själv.

    #401293
    Beard wrote:
    höga reps! 16-18! … Det är verkligen många reps. Jag har aldrig testat den tekniken fullt ut utan alltid kört 6-8 reps. Jag har haft korta perioder med högrepsträning, men har egentligen aldrig gett det en chans…

    Ja visst är det så, man får hitta vad som fungerar på en själv.

    Jag började träna högrepsträning i början av November och har kört på det fram tills nu. I november så mätte mina armar runt 40 cm i omkrets, när jag kollade för några dagar sedan så låg dom på 42,5 cm. Så uppenbarligen är det något som fungerar.

    Testa det, du kanske tar dina armar till nya höjder ;)

    #401294
    -Hallberg- wrote:
    Jag började träna högrepsträning i början av November och har kört på det fram tills nu. I november så mätte mina armar runt 40 cm i omkrets, när jag kollade för några dagar sedan så låg dom på 42,5 cm. Så uppenbarligen är det något som fungerar.

    Testa det, du kanske tar dina armar till nya höjder ;)

    Låter ju bra måste jag säga.

    Hur många set och övningar kör du?

    #401295
    Gober wrote:
    Om dom har den där maskinen som heter musclebuild3000-anabolic så kan du gott köra alla övningar på den.

    Undrar hur många som har googlat på den…;)

    #401296
    Beard wrote:
    Låter ju bra måste jag säga.

    Hur många set och övningar kör du?

    Inte mer än 9 – 10 arbetsset för biceps. Och upp mot 12 för triceps.

    Övningar varierar lite. Jag kör på 3 övningar i ca 6-8 veckor sen byter jag till några andra under dom kommande 6-8 veckorna. Har alltid en veckas vila också innan jag jag börjar om på nytt så att säga.

    #401297
    -Hallberg- wrote:
    Jag började träna högrepsträning i början av November och har kört på det fram tills nu. I november så mätte mina armar runt 40 cm i omkrets, när jag kollade för några dagar sedan så låg dom på 42,5 cm. Så uppenbarligen är det något som fungerar.

    Testa det, du kanske tar dina armar till nya höjder ;)

    Hur körde du innan? Behöver ju nödvändigtvis inte vara just högrepsen isig som lett till resultaten utan att du provade något nytt?
    Dragande muskelgrupper verkar svara bra på högre repetitionsintervall medans triceps som har fler snabba muskelceller svarar bättre på färre reps.

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.