Nybörjare på deff…

Home Forums Bodybuilding Nybörjare på deff…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #911746

    Skall deffa efter nyår och skall därför lägga in cardio i min träning.

    Varje dag kl 14 kör jag ett hårt gympass på 1 timme.
    Tänkte lägga cardion på morgon kl. 6:00.
    Käkar 2 port havregrynsgröt, linfrön, 1 vassledrink kl.5 till frukost.

    Eftersom jag skall gå ner X antal kilo i fett är min fråga.
    Skall jag käka nått direkt före under och efter cardion ?
    Skall jag dra ner på totala kaloriintaget något eller räcker cardion?

    Cardion är 20-25 min intrevallträning

    #86590
    #911747
    Mattis wrote:
    Skall jag dra ner på totala kaloriintaget något eller räcker cardion?

    Beror väl på hur stort kaloriintaget ser ut ?

    #911748

    Jag menar…
    för att minska muskelnedbrytningen så mycket som möjligt är det av stor vikt att slänga i sig extra kolhydrater/protein direkt före/under och eller efter cardion och dra ned på nått annat under dagen.

    Dessutom:
    Hur mycket kcal är rekomenderat att sänka under en deff?
    Ligger på ca 500+ just nu under uppbyggnad.

    #911749
    Mattis wrote:
    Jag menar…
    för att minska muskelnedbrytningen så mycket som möjligt är det av stor vikt att slänga i sig extra kolhydrater/protein direkt före/under och eller efter cardion och dra ned på nått annat under dagen.

    Dessutom:
    Hur mycket kcal är rekomenderat att sänka under en deff?
    Ligger på ca 500+ just nu under uppbyggnad.

    Dra ner så du ligger på ett halvkilo fett i veckan ungefär. Det innebär såklart att du kommer gå ner mer de första veckorna eftersom man brukar tappa en del vatten som binds i musklerna när man äter mindre.
    Kör inte ihjäl dig med kardio. Jag skulle hellre köra nåra intensiva intervallpass i veckan istället för att gå ihjäl mig och tröska på kardiomaskiner. Dra ner kosten så du får samma energiunderskott istället för att slita ut dig för mkt på sånt.

    #911750
    Jacksatan wrote:
    Dra ner så du ligger på ett halvkilo fett i veckan ungefär. Det innebär såklart att du kommer gå ner mer de första veckorna eftersom man brukar tappa en del vatten som binds i musklerna när man äter mindre.
    Kör inte ihjäl dig med kardio. Jag skulle hellre köra nåra intensiva intervallpass i veckan istället för att gå ihjäl mig och tröska på kardiomaskiner. Dra ner kosten så du får samma energiunderskott istället för att slita ut dig för mkt på sånt.

    Några intervallpass i backe per vecka, öka efter hand…Precis vad jag tänkte göra:emo-thumb

    Halvt kilo fett..det motsvarar 3500kcal? (500kcal /dag i underskott)
    Betyder detta att jag skall gå ned 1000kcal per dag eftersom jag ligger på 500+ idag? :(
    (minus det jag springer bort)

    #911751

    Ja :pop:

    #911752
    Mattis wrote:
    Några intervallpass i backe per vecka, öka efter hand…Precis vad jag tänkte göra:emo-thumb

    Halvt kilo fett..det motsvarar 3500kcal? (500kcal /dag i underskott)
    Betyder detta att jag skall gå ned 1000kcal per dag eftersom jag ligger på 500+ idag? :(
    (minus det jag springer bort)

    Ja, det låter vettigt. Sen får du väl korrigera ifall du märker att det inte stämmer åt ena eller andra hållet.

    #911753

    Just!!! Satan (& Charlotte):emo-thumb
    Kör på detta…Tur att man har detta forum.:D

    #911754

    Kanske dum fråga, men får jag fråga vad Intervallträning är?

    #911755
    Sami123 wrote:
    Kanske dum fråga, men får jag fråga vad Intervallträning är?

    Gå- spring – gå – spring typ. Läs senaste BODY: Bartolls Cardio suger.

    #911756
    Melin wrote:
    Gå- spring – gå – spring typ. Läs senaste BODY: Bartolls Cardio suger.

    Ska läsa den nu, tackar. :)

    #911757
    Melin wrote:
    Gå- spring – gå – spring typ. Läs senaste BODY: Bartolls Cardio suger.

    Det finns många typer av intervaller:
    Springa vila
    15sek 15sek
    70 20
    180 60

    Sedan kan man räkna avstånd…tex
    Spring 400m vila 30sek osv.

    Idioten är en av mina favoriter…
    ex vis springer du 10 m fram och tebax
    sedan 20m och tebax,
    och 30 m fram och tebax och sedan vila 1min.
    Upprepa 20 ggr ;)

    Den jobbigaste jag kört är dock 25 ggr 400m (Varning för vanligt dödliga…:nono: )

    Skall själv ge mig an den som stod i sensate Body. Den verkar human och bra som komma igång-cardio…

    #911758

    Hur mycket ska man ta i egentligen? Sa man är helt utmattad eller bara javligt trott? Fettforbränningen ligger vall inte på 190 i puls :q

    #911759
    nolime wrote:
    Hur mycket ska man ta i egentligen? Sa man är helt utmattad eller bara javligt trott? Fettforbränningen ligger vall inte på 190 i puls :q

    Vid intervaller bör man ligga på mellan 80-90% av maxpuls.
    Öka succesivt. Du bör förbättra dig vid varje intervallpass. Kör du samma sak vänjer sig kroppen och du får på så vis lägre energiförbrukning.

    Cardio utför vi för att bränna kalorier.
    En stor del av de kalorier vi bränner sker efter träningen- under återhämtningen. (Undantagsfall lågintensivcardio, där 98 % bränns under tiden).
    Träningen gör att vår ämnesomsättning höjs och hålls hög. Det är därför högintensitetsträning fungerar bättre som fettförbränning!:emo-thumb

    Efter träningen så förknippas den högre ämnesomsättningen med högre syreåtgång, sk överdriven syreåtgång efter träning (EPOC). Ju bättre EPOC, desto fler kalorier går åt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.