Nybörjare på deff…

Home Forums Bodybuilding Nybörjare på deff…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • Author
    Posts
  • #911760

    Bästa cardion får du när du lirar fotboll. Sping, stanna, rush, stanna,
    tackla

    #911761
    TheBigOne wrote:
    Bästa cardion får du när du lirar fotboll. Sping, stanna, rush, stanna,
    tackla
    #911762
    TheBigOne wrote:
    Bästa cardion får du när du lirar fotboll. Sping, stanna, rush, stanna,
    tackla
    #911763
    Michan22 wrote:
    Aaah längtar redan som faan till säsongen, men såklart football ;) Not fjollboll.. uuh va jag kommer få höra skit nu :P

    Skit!!!:evil:

    #911764

    :p

    Mattis wrote:
    Skit!!!:evil:
    #911765

    Håller med om att löpning (sprint) är the shiit vid intervallträning. Har lite svårt att få ihop det med benträningen bara. Har försökt i flera omgångar men blir övertränad gång på gång. Jävligt synd – finns inget skönare än att köra 100 och 200 m sprinter:up:

    Numera kör jag i huvudsak motionscykel: 90% 40 s 20 s vila x 10 alt 90% 20 s vila 10 s. Funkar skitbra! Tar inte så mkt tid heller esom cykel inte på långa vägar kräver samma uppvärmning som sprintlöpning.

    #911766
    Mattis wrote:
    Skall deffa efter nyår och skall därför lägga in cardio i min träning.

    Varje dag kl 14 kör jag ett hårt gympass på 1 timme.
    Tänkte lägga cardion på morgon kl. 6:00.
    Käkar 2 port havregrynsgröt, linfrön, 1 vassledrink kl.5 till frukost.

    Eftersom jag skall gå ner X antal kilo i fett är min fråga.
    Skall jag käka nått direkt före under och efter cardion ?
    Skall jag dra ner på totala kaloriintaget något eller räcker cardion?

    Cardion är 20-25 min intrevallträning

    Min fråga till dig är, skall du dieta för en tävling, eller bara för att bli lite slimmare?

    Om ditt mål är att bara få fram muskelaturen och bli lite hårdare, tycker jag att det inte behövs någon kardio, det räcker med att äta nyttigt.

    Om du är helt bestämd på att köra kardio ändå, borde du inte äta innan kardion, det förstör hela poängen, med fettförbränningen, då kommer du i första hand att förbränna det, du precis åt innan kardion, om du istället
    kör kardio på tom mage, så förbränner kroppen istället fett.

    Om man är orolig för
    att bränna muskler i alla fall, då kan man dricka en halv proteindrink innan man går promenaden, då ser man till det finns proteiner i kroppen och det gillar musklerna. Men kolhydrater är som sagt inget bar allternativ innan kardion, ialla fall inte om det är fett som man vill bränna.

    #911767
    LEVEL wrote:
    Min fråga till dig är, skall du dieta för en tävling, eller bara för att bli lite slimmare?

    Om ditt mål är att bara få fram muskelaturen och bli lite hårdare, tycker jag att det inte behövs någon kardio, det räcker med att äta nyttigt.

    Om du är helt bestämd på att köra kardio ändå, borde du inte äta innan kardion, det förstör hela poängen, med fettförbränningen, då kommer du i första hand att förbränna det, du precis åt innan kardion, om du istället
    kör kardio på tom mage, så förbränner kroppen istället fett.

    Om man är orolig för
    att bränna muskler i alla fall, då kan man dricka en halv proteindrink innan man går promenaden, då ser man till det finns proteiner i kroppen och det gillar musklerna. Men kolhydrater är som sagt inget bar allternativ innan kardion, ialla fall inte om det är fett som man vill bränna.

    Snälla sluta posta inlägg när du inte vet vad du skriver. Om du äter 4000kalorier innan du tränan och sen kör 2timmar kardio kommer inte göra nån skillnad i fettförbränning sett över det dygnet som om du tränar på tom mage och drar i dig 4000kalorier efter passet. Så jävla less på folk som kommer från aftonbladets kostråd eller från Tompa på gymmet och ska börja posta här som om ni har nån sorts grundförståelse.

    #911768

    Jackass! Enligt aftonbladet är det ju bättre att klippa gräset!!?? Inte behövs nån styrketräning där inte…;)

    Jag kommer dra ned på kaloriintaget med 750kcal i början. (Ligger +500 nu).
    Cardion kommer jag plocka fram efter ett tag som en joker när kroppen börjat anpassa sig till den låga energiintaget. Med tiden kommer jag även att sänka intaget till -500 dagsbehovet (-1000 från nu).
    Skall inte promenera!! Intervaller får det bli.
    Fick tips om att ta Esa pro på morgonen och 1 timme efter cardion (Innan mellanmålet.)

    Ingen tävling i sikte…ännu. Dock tävlar jag med mig själv och vill se hur långt jag kan pressa mig => Erfarenhet!!!

    Innan detta skall jag njuta av det störst julbordet i historien.:D

    #911769
    mSJÖDIN wrote:
    1. Du kan äta hur nyttigt som hällst och ändå gå upp i vikt om du ligger på kalori överskott.
    2. Att äta innan eller efter kardio spelar ingen roll på fettförbränningen.
    3. Tappa muskler gör du inte hur mycke du än tränar så länge du ligger på kalori plus.

    Fel. överkott på kalorier ger dig inte skydd mot muskelnedbrytning,
    t ex ät bara fett och kolhydrater och försök lägga på dig muskler, sorry!

    att äta innan kardion ressulterar bara i att du bränner i första hand bort det du precis har ätit.

    vill man bränna fett skall man göra det på tom mage:
    källa fredrik paulun. (näringsfysiolog)

    #911770
    LEVEL wrote:
    vill man bränna fett skall man göra det på tom mage:
    källa fredrik paulun. (näringsfysiolog)

    Om vi pratar låg intensitet…JA!

    Men jag skall träna intervaller viket ökar ämnesomsättningen och även minskar muskelnedbrytningen i förhållande till långa promenader med noll insulinpåslag i kroppen= adjö till muskler.
    Det är då inte nödvändigt att bränna fettet under själva passet.
    Måste skilja på päron och äpplen…

    #911771
    LEVEL wrote:
    Fel. överkott på kalorier ger dig inte skydd mot muskelnedbrytning,
    t ex ät bara fett och kolhydrater och försök lägga på dig muskler, sorry!

    att äta innan kardion ressulterar bara i att du bränner i första hand bort det du precis har ätit.

    vill man bränna fett skall man göra det på tom mage:
    källa fredrik paulun. (näringsfysiolog)

    1) Du GÅR UPP av kaloriöverskott !
    2) Vad är syftet med kardion? Hur fungerar det med förbränning över t.ex. dygn/vecka eller liknande ? Läs på !
    3)Andra näringsfysiologer ger andra råd än Paulun – hans ord är ej lag.
    Lite att tänka på innan du påstår att andra har fel – däremot kan flera ha rätt p.g.a. egna erfarenheter t.ex.

    #911772
    Mattis wrote:
    Om vi pratar låg intensitet…JA!

    Men jag skall träna intervaller viket ökar ämnesomsättningen och även minskar muskelnedbrytningen i förhållande till långa promenader med noll insulinpåslag i kroppen= adjö till muskler.
    Det är då inte nödvändigt att bränna fettet under själva passet.
    Måste skilja på päron och äpplen…

    Det var därför jag frågade vad du hade för planer? Bodybuilding?
    Svårt och ge tips generellt, men jag antog att du byggare, då forummet är bodybuilding.

    Långa promenader? vad menar du med långa promenader?, att gå en timme
    på morgonen bränner inte muskler, speciellt inte om man drar i sig cirka 20g
    protein innan.

    Det är klart att man bränner mera kalorier om man springer 30 min än om man
    går 30 min, men det betyder inte att man bränner mera fett för det
    det kan bli så att efter 20 min löpning så har du tömt dina musklers glykogen
    depoer och då bränner du muskelmassan istället.

    Men du känner ju din kropp bäst själv, gör det som känns rätt.

    #911773
    MaF wrote:
    1) Du GÅR UPP av kaloriöverskott !
    2) Vad är syftet med kardion? Hur fungerar det med förbränning över t.ex. dygn/vecka eller liknande ? Läs på !
    3)Andra näringsfysiologer ger andra råd än Paulun – hans ord är ej lag.
    Lite att tänka på innan du påstår att andra har fel – däremot kan flera ha rätt p.g.a. egna erfarenheter t.ex.

    Nr 1 det jag sa var fel, var att bara genom att äta kalorier sr man inte till att
    behålla musklerna, man måste ha protein, alltså inte bara räkna kalorier.

    Sen är det som jag antar att du säger att man kan få en viss verkan efter
    kardion iform av fortsatt förbräning, men jag har aldrig påstått annat.

    Visst finns det fler näringfysiologer än paulun, och visst finns det dom som inte tycker som han,

    men nu råkar det vara så att paulun är en väldigt duktig näringsfysiolog och det är jag inte ensam om att tycka, han har bland annat
    jobbat som skribent på body och de är en merit som duger för mig.

    #911774

    Du bränner mer fett under aktiviteten fastande, men tar man hela dygnet som mätperiod blir det ingen skillnad. Ingen träning ökar fettförbränningen överhuvudtaget, jämfört med en vilodag med likvärdig energibalans:

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1924202&postcount=6]

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.