Ännu en träningsjournal

Home Forums Dagböcker Ännu en träningsjournal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 637 total)
  • Author
    Posts
  • #856121

    Snark… är så trött nu! Har precis tryckt en 12-bitars (!) sushi efter träningen. Orkade inte laga mat, finns inget hemma… Vi köpte 4kg kyckling, men min pojkvän skulle äta den och fick slänga den för den luktade hund sa han, så jag vågar inte testa, fick bli köpmat istället! Och så är jag ensam hemma ikväll, så det var värt det :)

    Träningen då.
    Chins, 3*10
    jobbigt som vanligt

    Sittande rodd
    40 kg * 12 rep * 3 set
    försöker vara mkt korrekt här, lätta vikter men det blir ju tungt ändå.

    Rodd i friviktsmaskin
    15kg/sida * 15, 14, 12
    Mkt tyngre än vanlig rodd ju, men skön!

    Hantelcurl (Biceps)
    13,5kg * 4 :D var tvungen att testa ett tungt set, så länge sen, men nehepp.
    11kg * 9
    8,5kg * 12 * 2
    Hela denna övning kändes som ett misslyckande. Blä! Skyller på att jag körde rygg innan.

    Stångcurl, rak stång
    15kg * 12, 12, 14

    Det mesta är kul att köra nu när jag kör högreps, men inte biceps. Jag är mkt svagare än jag trodde, lite trist!! Men ryggpasset var skönt!!

    #856122

    Bra pass tjejen!

    Vad stark du är på chins!! Jag vill också kunna. :frust: Men har ju bara tränat chins med viktmagasins hjälp så jag får nog ta och börja öva på dem ordentligt om något ska hända. :p

    #856123
    Emelie wrote:
    Bra pass tjejen!

    Vad stark du är på chins!! Jag vill också kunna. :frust: Men har ju bara tränat chins med viktmagasins hjälp så jag får nog ta och börja öva på dem ordentligt om något ska hända. :p

    Alltså, nej, jag är inte stark när det gäller chins! Jag får ju hjälp hela tiden, min träningskompis håller i mina fötter. Kan inte göra nån själv :|

    Kanske ska skriva det nästa gång…

    #856124
    Marmeladova wrote:
    Alltså, nej, jag är inte stark när det gäller chins! Jag får ju hjälp hela tiden, min träningskompis håller i mina fötter. Kan inte göra nån själv :|

    Kanske ska skriva det nästa gång…

    Ahaa, fuskare där!! ;) :p Nejdå, bra att ha träningskompis som kan hjälpa till!! Jag kan inte heller göra några själv. Men tänkte att jag ska börja prova några enstaka på mitt nästa ryggpass iaf. Man måste ju börja någonstans!! :|

    #856125
    Emelie wrote:
    Ahaa, fuskare där!! ;) :p Nejdå, bra att ha träningskompis som kan hjälpa till!! Jag kan inte heller göra några själv. Men tänkte att jag ska börja prova några enstaka på mitt nästa ryggpass iaf. Man måste ju börja någonstans!! :|

    Precis, vi har ingen maskin så nåt måste man ju hitta på. Du kan också göra negativa, dvs. klättra upp och försöka hålla dig kvar några sekunder innan du släpper ner dig själv. Det är sjukt tungt, brukar mest kännas som ”fritt fall” :D

    #856126
    Marmeladova wrote:
    Precis, vi har ingen maskin så nåt måste man ju hitta på. Du kan också göra negativa, dvs. klättra upp och försöka hålla dig kvar några sekunder innan du släpper ner dig själv. Det är sjukt tungt, brukar mest kännas som ”fritt fall” :D

    Åhh, jag som tycker om karuseller så fritt fall är verkligen ngt för mig!! Wihiiieee!!! :D

    Får ta och prova negativa med. Har hört att det ska vara en bra start förr, men aldrig haft tålamodet riktigt..:pop: Men övning ger ju färdighet så det är bara att ta tag i det och köra på!! ;)

    #856127

    Riktigt bra pass du har kört nu när jag varit lite off :) Schysst att det går frammåt och du tycker det är kul! När var det du sa att du kom hitåt, på onsd nästa vecka? *minne som en guldfisk* Kramar

    #856128

    :friends: Keep Upp The Good Work Tjejen!
    Hoppas du får en skön/härlig Påsk!Kram//S*
    [/b]

    #856129

    Tack tjejer! jag kämpar på… :|

    #856130

    Blev ett axel+benpass igår, axelpasset var nice, benpasset sådär..

    Baksida axlar i maskin
    3 set * 15-12 rep, olika viktplattor

    Militärpress i smith, bakom huvudet
    Bara stången * 9, 9, 8
    sjukt tungt, fick lite hjälp också… 😮

    Axellyft utåt, armarna i 90 grader
    6kg * 12rep * 3 set

    Axelvrid framåt, armarna i 90 grader
    4kg * 12 rep * 2 set

    Knäböj
    uppvärmning
    40kg * 10
    50kg * 10 * 2 set

    Benspark
    35kg * 12 * 2

    Liggande bencurl
    30kg * 12rep * 2 set
    25kg * 12rep

    Falla framåt med fastspända ben
    10 rep

    Benövningarna efter knäböjen varvades lite slumpartat, hade nog mer att ge men för lite tid. Känner inget alls idag :(

    Nu är det dags för påsklov, är först i Stockholm fram till måndag och sen i SUndsvall en vecka efter det! GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!

    #856131

    Glad Påsk! :)

    #856132

    Fråga: är i Stockholm över påsk, fram till måndag, funderar på om jag kanske ska träna nånting när jag är här? Några tips? Vore jättesnällt… Befinner mig i Birkastan…

    #856133
    Marmeladova wrote:
    Fråga: är i Stockholm över påsk, fram till måndag, funderar på om jag kanske ska träna nånting när jag är här? Några tips? Vore jättesnällt… Befinner mig i Birkastan…

    Vet ej vart Birkastan är i förhållande till vart alla forum stockholmare bor/tränar…Hör med Dessan, Yazo, Michan, Frida, Vanessa, Snuttan eller Tete tex. Många som drar till Västerås visserligen, men tips på träningsställe borde de ju ha!! :nod Kommer pojken ifrån Stockholm eller?

    Glad Påsk på dig!!

    #856134

    ÖNSKAR DIG EN RIKTIGT GLAD PÅSK!!
    KÖR HÅRT!!:emo-thumb ..KRAM//S*
    [/b]

    #856135

    Glad påsk på dig tjejen![/b] Kram

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 637 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.