Dags att gå från nallebjörn till Grizzlybjörn

Home Forums Dagböcker Dags att gå från nallebjörn till Grizzlybjörn

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #553643

    Hej alla!

    Jag heter Johan, 20år och studerar till ambulanssjukvårdare. På fritden så pluggar jag, gymar eller spelar datorspel (Cs, Dota, wow) vilket har satt sina spår. Jag har gymat oseriöst i ca 6 månader (inte vetat alls vad man höll på med). Jag har varit alltid varit fet och jag har alltid drömt om att kunna gå på stranden utan t-shirt, för det har jag aldrig gjort innan, har alltid varit rädd att andra ska börja skratta osv. Idag satt jag och funderade och kom fram till att idag är det den dagen jag gå från nallebjörn till Grizzlybjörn!

    Längd: 188 cm
    Vikt: ~100 kg

    Jag är väldigt ny på denna fronten så jag är otroligt tacksam för råd och kritik, vare sig det handlar om min kost eller träningsmetoder. I mina ögon finns det ingen dålig kritik!

    Tänkte försöka väga mig var tredje vecka och då också lägga upp bilder.

    Dagsfärska bilder (vet inte hur man poserar :o)

    [http://img527.imageshack.us/my.php?image=dsc00625m.jpg [img=http://img527.imageshack.us/img527/6716/dsc00625m.th.jpg]]

    [http://img24.imageshack.us/my.php?image=dsc00626f.jpg[img=http://img24.imageshack.us/img24/3797/dsc00626f.th.jpg]]

    och den lille herr bicep.
    [http://img24.imageshack.us/my.php?image=dsc00627a.jpg[img=http://img24.imageshack.us/img24/1176/dsc00627a.th.jpg]]

    #71242
    #553644

    Tjena nalle puh, kul att du drar igång. Det viktigaste är att du bestämt dig för att ändras, vad har du för mål? Är det att droppa ett par kilo och slänga på ett par kilo muskler? Kul att du börjar med lite bilder, det finns lite att jobba med ser jag och det är kul. Vad har du för tränings/kost vana? Träningsupplägg? Om man ska gå efter dina studier (beroende på termin) så läser du mycket anatomi och annat nyttigt så kroppens funktioner bör du ju kunna.:emo-thumb

    Lycka till Johan

    #553645

    Lycka till!
    Har du verkligen gett dej fan på det så ska det nog gå finfint! :)

    #553646

    Tack Staffan_STB och pixi. Jo jag har läst en del om det. Mina kostvanor förr har varit ingen frukost, gå till skolan och runt halv 10 skriker min mage efter mat, då blir det ner till cafet och köper mig en baguette. Äter maten som serveras hemma och det brukar oftast bli väldigt mycket mat. Mina mål är att gå ner i vikt så fort som möjligt och endå försöka bibehålla min muskelmassa. Jag vill helt enkelt få en snygg kropp jag kan vara stolt över!

    Iaf, idag började jag idag min frukost med:
    2 knäckebröd med lite smör och skinka. (har nästan aldrig ätit knäckebröd innan, men helv*te vad gott det var!)
    ett stekt ägg
    en kopp kaffe
    ett glas mjölk
    en vitamintablett (Mittval sport).

    Eftersom jag slutade 11.00 idag så tänkte jag att jag åker direkt till gymet efteråt. på vägen på spårvagnen drack jag Kreatin (full blown extreme), när jag hade druckit upp så hade jag ungefär 30 min spårvagnstid kvar. Jag var otroligt taggad och såg framför mig hur jag slet på gymet.

    Väl inne på gymet så blev försvann dock hela min motivation, men jag tänkte att jag ska fan klara det här! Efter drygt 1 timma och 30 minuters svett och tårar så var jag klar. Idag var det Biceps och rygg.

    Alla övningar gjordes i 3set med 15rep. (ej Supine row) (1x = 1 set)
    Lats drag: 1x 50kg, 1x45kg, 1x40kg
    Supine row: 5 srycken…. :(
    ”masken”: 15 stycken
    Rodd: 45kg
    någon ryggmaskin: 2×40, 1×30
    Flyers: 1×40 2×30
    Shrugs: 30kg
    Bicep curl: 1x25kg, 1x20kg, 1×17.5
    Concentrated Curls: 12kg

    Är väldigt missnöjd med träningen för jag vet att jag kan mer, men jag hade absolut ingen energi…

    Efter träningen så gick jag till grönsakshandlarn för att köpa lite grönsaker för ikväll (ska iväg på skolavslutningsfest), passade också på att köpa en morot som jag knaprade på vägen hem. Promenad hem: 30 min

    När jag kom hem så gjorde jag lite käk, blev riktigt gott faktiskt.
    1 laxfile
    200 gram keso chili
    1 dl hackad spagetti
    2 championer.

    Nu sitter jag framför datorn och ska snart iväg på avslutningsfesten, då det serveras grönsaksspett (paprika, lök, championer), fläskfilé och potatissallad.
    En fråga bara, idag i skolan så frågade några klasskamrater vad jag ska dricka ikväll, jag sa att jag inte hade tänkt och dricka något eftersom jag vet att alkohol inte passar in med träning. De blev fullkomligt galna och började skälla ut mig att det är klart jag ska dricka, det är skolavslutning osv. Självklart sa jag sedan att jag skulle dricka eftersom jag inte orkade höra deras tjat. Har ni också det såhär?, alltså när det gäller alkohol och ni är med polarna ute tex.. Dricker ni eller säger ni ifrån? isf. hur gör ni?! Men om jag nu ska dricka… Vad ska jag dricka? Vad är bäst? Vin eller öl?

    Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag och jag ber om ursäkt för stavfel osv. Kom gärna med synpunkter om ni har några! Försöker äta så lite som möjligt för att gå ner i vikt så fort som möjligt!:)

    Johan

    #553647
    Avesand wrote:
    Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag och jag ber om ursäkt för stavfel osv. Kom gärna med synpunkter om ni har några! Försöker äta så lite som möjligt för att gå ner i vikt så fort som möjligt!:)

    Johan

    Tja, jag har lite erfarenhet av just gymmet och inte så mycket kunskap som många andra på detta forum om kost.
    Men som jag har förstått det så ska du inte äta ”Så lite som möjligt” för att gå ner fort. Eftersom om du inte blir mätt och får i dig allt som behövs så tar kroppen det den får och håller krampaktigt tag i det för att inte svälta, eftersom kroppen tror att den svälter om den inte får i sig tillräckligt. Så, ät tills du blir mätt och träna på hårt. Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att det är så.
    Good luck m8

    #553648

    Jag har varit på festen nu, dock började det regna och alla gick hem, så jag vet inte man ska kalla det ”fest”… Jag har iaf ätit och druckit lite.

    Mat:
    4 bitar fläskfile
    en kaffekopp storlek potatissallad (hemmagjord, gjord med gräddfil ej majonäs etc)
    Massa sallad
    2 bitar vitlöksbröd :frust:
    33 cl öl :frust:

    Jag kan inte hålla händerna i styr känner jag och jag tänkte ge mig ett straff.. Vad tror ni om gå i rask takt 1 mil? Eller har någon något annat förslag? Dock är jag jävligt stolt över mig själv att jag inte åt någon sockerkaka, de hade bakat massor, men jag sa nej! 8)

    Tänkte iaf ta en proteindrink senare bestående av kaffe och proteinpuler (Whet 100%).

    Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag!

    Mvh Johan

    #553649

    Hej alla!

    Vilodag idag, gymmar bara mån, ons och fredag.
    Har riktigt go träningsvärk!

    Frukost: 2 knäckebröd med skinka, juice (egenpressad apelsin) vitamintablett (Mittval Sport)

    Lunch: Tacopaj och en liten liten bit tårta (studentfest)

    Blev riktigt riktigt glad idag nu när jag kom hem och insåg att jag inte har druckit en droppe alkohol! Blev nog lite inspirerad av Kaptenröd, att man kan ha roligt utan! (Tack så mkt Kaptenröd!)

    Vet inte riktigt vad jag ska äta ikväll. blir nog lite keso bara på en hård macka. Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag! Mvh Johan

    #553650
    Avesand wrote:
    Hej alla!

    Vilodag idag, gymmar bara mån, ons och fredag.
    Har riktigt go träningsvärk!

    Frukost: 2 knäckebröd med skinka, juice (egenpressad apelsin) vitamintablett (Mittval Sport)

    Lunch: Tacopaj och en liten liten bit tårta (studentfest)

    Blev riktigt riktigt glad idag nu när jag kom hem och insåg att jag inte har druckit en droppe alkohol! Blev nog lite inspirerad av Kaptenröd, att man kan ha roligt utan! (Tack så mkt Kaptenröd!)

    Vet inte riktigt vad jag ska äta ikväll. blir nog lite keso bara på en hård macka. Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag! Mvh Johan

    Jaa, man kan ha skitkul utan alkohol också! Man blir ju som man umgås vettja! :ike:
    Också en nackdel att alkohol ska innehålla så många kcal… :

    Kör hårt, du verkar motiverad! :emo-thumb

    #553651

    de bra killen, kämpa på så kommer de mer å mer resultat! ett litet tipps om du vill gå ner i vikt, kör mycke cardio/kondition som t.ex craoostrainer å gåbandet med lutning. funkar skit bra å man bara rasar i vikt samt få i sig så mycke proteiner som möjligt. jag åt tok mycke tonfisk å ägg vilket även mättade bra tycker jag! keep upp the good work.
    kommer att följa din journal :)

    #553652

    Tack så mycket för alla dunk i ryggen, uppskattas och det är känns skönt! Tack så mycket för tipsen också Dragon_skull! Tänkte fråga er vad ni tror om att försöka äta en stabil frukost i morgon för att sedan åka på en arbetsintervju och efter det dra ett gympass + cardio och efter det smälla i mig en blandning av tonfisk och keso direkt efter träningen? Eller ska jag helt enkelt vänta en stund och ta mig hem först?

    Mvh Johan

    #553653

    om de inte är för långt hem så kan du ju vänta! jag brukar oftast ta typ en banan direkt efter träning för att sedan strax efter äta en burk tonfisk å dricka ca 4-5 äggvitor mixat med lite frukt å mjölk. kalas gott :D
    lycka till imorgon

    #553654

    Ska testa den drinken, lät faktiskt rätt god. Finns det någon jag kan blanda tonfisken med? tycker det smakar förjävligt om man inte blandar ut det med något 😮

    #553655

    sallad brukar funka tycker jag! annars finns många fina recept på detta forum :) sök så kommer de

    #553656

    God eftermiddag biffar! :p

    Ska snart till gymet, blir ben och mage idag. Kommer köra tills jag spyr idag, kommer väl sluta med att jag får ta min mormors rulator hem! :D

    Frukost idag:
    1 knäckebröd med skinka
    1 mjukt grovt bröd (solrosbröd) med Keso chili
    1 glas applejuice (färskpressad)
    1 vitamintablett (Mittval sport)

    Lunch:
    Tonfiskröra (lök, lite turkisk yoghurt, räkor och kryddor) blev riktigt god!
    En grov fralla

    Känner mig inte alls direkt hungrig, vet inte varför, känns konstigt iaf. :what:

    Har förberett middagen jag ska ta efter gymet, och den ser ut såhär:

    En grov macka med tonfiskröra (Samma som lunch)
    En smoothie jag blev tipsad av dragon_skull. Köpte lite frukt idag.
    smoothie kommer innehålla följande: 4 – 5 äggvitor, grape, passionsfrukt, äpple, päron och mjölk. tror den kommer smaka underbart i sommarvärmen.

    Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag så uppdaterar jag senare idag hur passet gick

    Peace Johan

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.