Dags att gå från nallebjörn till Grizzlybjörn

Home Forums Dagböcker Dags att gå från nallebjörn till Grizzlybjörn

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #553657

    ser bra ut killen, själv har jag precis druckit min smoothie i solen :) riktigt skönt.

    #553658

    Hej,

    Det ser ut som om du äter en hel del bröd, mjöl och liknande snabba kolhydratkällor. Har du någon närmare koll på hur pass mycket kalorier du konsumerar per dag?

    #553659

    Tjena. Har varit på gymet nu, har aldrig slitit så mycket i hela mitt liv och aldrig varit så taggad som idag. Jag var lite stressad eftersom jag ska till mitt sommarställe med familjen så jag fick skynda mig, därför blev det ungefär 30 sek vila mellan varje pass. Fick uppstötningar tre gånger men bara bita ihop och svälja det igen. Haha, sjukt skönt pass iaf!

    Alla mina sets gör jag med 3 set och 15 rep. (1x = 1 sett)
    Passet idag:
    10 min crosstrainer med högt tempo
    Benpress: 1x 100kg, 1x90kg, 1x95kg
    Leg extension (maskin): 80kg
    Leg curl: 100kg, 120kg, 110kg
    Vadpress: 55kg. Maskinen var för liten på någon konstigt sätt så jag kunde aldrig sitta i viloläge och kunde inte heller ha fötterna på plattorna, utan enbart bara tårna… Fick ruskigt ont, så det blev bara 2 sets.
    situps på bänk: 6 set. 3×20, 3×10
    Magövning nr2 (håller i 2 pinnar och har armarna på ett stöd och lyfter upp benen): 35 ggr.

    Precis fått i min min goda tonfiskröra och smoothie!

    Ska hem till tjejen sedan idag och då blir det en timmas promenad med flickan, sedan kan man alltid hoppas att det blir så att man bränner lite extra kalorier i sängen ikväll ;)

    jwallin, tycker du det? Tyvärr räknar jag inte kalorier, för jag vet att jag skulle hamna i ett sådant beroende och det hade bara spårat ut. Men ska tänka på detta och kanske ta havregrynsgröt till frukost ist!

    Over and out!
    Johan!

    #553660

    God eftermiddag folket! Vilket otroligt väder! jag smälter bort i värmen!

    Han en otroligt träningsvärk från igår, kan knappt gå, men vad gör det? Då vet jag ju att jag ansträngde mig igår! :D

    Frukost:
    1 brödbit (vet ej namnet på brödet, men det var kolsvart) med kokt skinka med paprika och gurka (inge smör)
    1 kopp kaffe

    Lunch:
    1 burk kesella med smak av jordgubb och line
    1 fruktfralla (Grov fralla fylld med frukt) med skinka och paprika (inge smör)
    1 kopp kaffe

    ligger nu i solen och bränner mitt skinn, gör detta medans jag njuter av ett iskallt glad Cola light.

    Kommer bli grillning ikväll, massa gott kött, tänkte också kanske göra en guacemale (?) gjord på lätt kesella ist för creme fresch. tror det kan smaka riktigt gott!

    Sedan ikväll blir det en riktigt härlig promenad runt varberg.

    Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag

    Johan

    #553661
    Avesand wrote:
    jwallin, tycker du det? Tyvärr räknar jag inte kalorier, för jag vet att jag skulle hamna i ett sådant beroende och det hade bara spårat ut. Men ska tänka på detta och kanske ta havregrynsgröt till frukost ist!

    Ja, jag skulle rekommendera dig att basera kolhydraterna på långsamma istället (grönsaker, cous-cous, råris, bulgur osv). Och känner du dig hungrig mellan de ”större” måltiderna, så försök att få i dig något proteinrikt istället.

    Gillar du tonfisk så är det gediget om du anser det är en ekonomisk eller praktisk fråga.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.