Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1,186 through 1,198 (of 1,198 total)
  • Author
    Posts
  • #1070548

    aha,,så tränade idag också…….då måsta ladda lite också nu,tänk på det!!!
    good luck nu!!!!…….;-)

    #1070655

    Jaha, då har man blivit invigd i SL-tävlan i bänkpress då, vilket var en positiv upplevelse. Första lyftet gick väl sisådär, 60kg är ju inga problem att lyfta men man måste ju hålla ordning på alla extemeiteter också, ena foten vinglade litegrann. Gick upp på 67kg sedan vilket gick hur lätt och fint som helst, sista lyftet på 72 klarade jag dock inte. Jag är väl kanske inte riktigt nöjd med resultatet men det var ju trots allt min första tävling, då får det gå lite svajigt. Nu har jag i alla fall fått en liten motivationsboost och nu ska jag fundera på hur jag ska bräcka det där resultatet till nästa gång, jag vet att det går att göra förbättringar i många avseenden.

    #1070695

    Söndag = 1h promenad i snabb takt, lite lätt stretching.

    Måndag = Vecka 10!

    Jag fick köra anpassad träning idag. Jag har varit öm i trapezius/nacke sedan drygt en vecka tillbaks och nu är nacken verkligen skitöm (har svårt att sova) så jag får ta det lungt med träningen och så knaprar jag diklofenak vilket lindrar bra. Det är irriterande att man inte riktigt vet vad tusan man har gjort för elände så man vet vad man ska undvika i framtiden, jag får väl vara vaksam på allt möjligt antar jag.

    Ryggresningar 10kg 3x12st
    Abd. crunch 25kg 3x25st
    Benpress 100kg 8st, 150kg 8st, 175kg 3x8st
    Ben spark 30kg 3x8st
    Vadpress, sittande 55kg 8,7,7st

    #1070711

    Kikat in lite då och då utan att lämna avtryck i skriftlig form.

    SL körs det nuförtiden och tävlat har tjejen även hunnit med :)

    Hoppas din nacke ger med sig snart så du kan mata på riktigt rejält på gymmet.

    Ha de gött miss WACO3000

    #1070776

    Tjenare i0janki, kul att du tittar in! Nacken är fortfarande besvärlig men ändock bättre än tex igår, det verkar gå åt rätt håll i alla fall. Jag testade några uberlätta latsdrag, roddar och pressar innan passet och det blir lite mer irriterat i nacken ett tag efteråt då jag har rört på muskulaturen. Det är nog inte bra att sitta alldeles still heller utan det kan nog vara bra att få lite blodgenomströmning ibland också även om det känns lite irriterat,,, tror jag i alla fall.

    Tisdag = 1h rask prommiz!

    Onsdag = Anpassad träning, ben!

    Ryggresningar 15kg 10,8,8st
    Abd. crunch 30kg 20,20,19st
    Benpress, benen ihop 100kg 8st, 150kg 8st, 200kg 5x8st
    Benspark 35kg 5x5st
    Lårcurl, liggande 35kg 6,6,5st
    Biceps, kabelcurl (Lätt) 15kg 3x8st s.set med/
    Triceps pushdowns (Lätt) 20kg 3x8st

    #1070857

    Torsdag = 1h snabb promenad!

    Lördag = Vecka 11! (Har hoppat över en vecka så det passar in bättre med tävlingskalendern)

    Goodmornings 30kg 3x6st s.set med/
    Abd.crunch 20kg 3x25st
    Knäböj 40kg 5st, 50kg 5st, 60kg 5,4,4,4,3,2st
    Smalbänk 40kg 4st, 45kg 4,4st, 50kg 3,3st
    Varmkorv med bröd-paus!
    Raka marklyft på kloss 50kg 5,5,4,3st
    Militärpress 30kg 4st, 35kg 3,3st, 37kg 2,2st
    Pushpress 40kg 1st, 45kg 1st

    Hehe, det blev ett rätt så tamt och lättsamt pass för mig idag för att inte stressa nacken allt för mycket. Den är helt klart på bätttringsvägen nu och jag är hyfsat rörlig igen, bara att fortsätta i samma stil och ha lite is i magen så blir det nog bra. Måste hålla koll på vikten nu, vägde över 72 i morse och där går ju gränsen för rätt viktklass, ajaj.

    #1070897

    Idag har jag hälsat på en osedvanligt vänlig människa, ibland blir man förvånad över hur folk som inte ens känner en kan vara så omtänksamma. Då jag skulle leta bostad till min studieort så fick jag tips om en liten möblerad lägenhet, så jag ringde dit. Damen som jag pratade med intervjuade mig om vad jag var för typ av människa och så men hon var lite tveksam till att hennes boende skulle funka för mig i det långa loppet så det blev inte något mer med det. Sedan gick det kanske en vecka så hörde hon av sig igen, då hade hon kontaktat ett bostadsbolag på orten och ordnat en lägenhet åt mig om jag ville ha den, helt otroligt! Vem tusan skulle ens idas engagera sig i en sådan sak men det hade hon gjort, och lägenheten passade mina behov perfekt. Jag åkte hem till henne idag med en liten blomma, jag blev så himla glad att hon hade ansträngt sig så för min skull.

    Därefter drog jag iväg en liten sväng till gymmet, klädd i mina jeans och halsduk körde jag lite lätta roddar och pressar för blodgenomströmning i överkroppen, sedan körde jag några set med boxböjar enbart med stången för att nöta lite teknik.

    #1070920

    Måndag = Vecka 12!

    Abd.crunch 20kg 3x20st
    Knäböj 55kg 3st, 60kg 2,2st, 65kg 2st
    Bänkpress 50kg 3st, 52kg 2,2st, 57kg 2st
    Marklyft 50kg 3st, 55kg 2,2st, 60kg 2,2st
    Bänkpress med tröja 70kg 1,1st, 80kg 1st, 90kg 1st, (4 kloss)100kg 1st

    Ja, nu är jag inne på sista veckan av det norska programmet och träningen är rätt lättsam då det blir tävling till helgen. Det mesta verkar funka hyfsat för nacken, är egentligen mest orolig över marklyften så dom skippar jag nog på onsdagspasset, så får vi se hur jag gör på tävlingen. Marklyften går som sista gren och jag siktar ändå inte på att klara någon kvalgräns så jag ska försöka att inte pressa mig mer än nödvändigt.

    Testade en annan bänktröja idag och se på tusan, det gick mycket bättre än senast. Jag hade tänkt att köra helt utan utrustning i helgen men nu kanske jag tänker om på just den grenen.

    #1070988

    Onsdag = Vecka 12!

    Abd. crunch 25kg 3x20st
    Knäböj 52kg 3st, 57kg 2,2st, 62kg 2st
    Bänkpress 45kg 3st, 50kg 2,2st, 52kg 2st
    Marklyft 50kg 8st, 60kg 1st, 80kg 1st, 90kg 1st

    Jahapp, det här var då det sista passet för 12-veckorsperioden, det är bara tävlingen som återstår. Den ser jag fram emot men mina förväntningar på resultaten är inte särskilt höga, jag ska ju givetvis göra mitt bästa men det har inte direkt flutit på problemfritt för mig med träningen och ont i nacken har jag fortfarande, men mitt största problem har nog varit att jag inte har haft huvudet med mig, jag har inte riktigt varit mig själv. Jaja, så kan det vara ibland med livet, men den här mentala dippen ska inte hålla i sig för evigt och jag kommer att ta nya friska, djupa andetag och sikta framåt igen. Att utgå från ett tävlingsresultat med tillhörande motivationsboost, lägg till en ny träningsperiod på det också, det kan mycket väl funka som en bra nystart. Det låter väl bra, jag tror jag kör på det:up:!

    #1071119

    Jag tror att det här faktiskt får bli min sista uppdatering av den här dagboken, jag har startat en ny på det 2:a forumet och det känns som att det räcker med en. Det blir ett bra avslut att få rapportera hur det gick i mitt livs första riktiga SL-tävling och med tanke på hur obra det har gått med träningen och att jag inte riktigt har varit på topp mentalt så får jag nog ändå lov att vara nöjd.

    Knäböj resultaten blev 80, 90, 100kg. Det här blev jag rätt nöjd med, tangerat PB från träning. Ser även goda möjligheter till att öka på vikterna här framöver.

    I bänkpressen körde jag med tröja vilket var lite av en chansning, klarade just så pass 80kg på 1:a lyftet och då tyckte vi att vi hade satt en ingångsvikt som jag stensäkert borde ha klarat. Bommade sedan dom 2 sista lyften på 85kg. Jag vet inte riktigt varför det inte funkade bättre, men jag behöver absolut träna mer med tröja för att komma på hur den fungerar. Är lite fundersam om den satt riktigt rätt, den kändes inte riktigt som då jag tränade i måndags. Min teknik kan även vara lite svajig, dvs att jag inte gör exakt likadant från gång till gång. Mer övning behövs helt enkelt.

    Marklyften var ju ett stort frågetecken inför helgen, skulle nacken/trapeziuz hålla men det gjorde den. 100, 110 och 117kg vilket är nytt PB för mig. Lyftet kändes riktigt bra så där finns det mer krut i tanten. 297kg totalt och en 3:e plats.

    Steg ett på min målsättningslista blir nu att klara kvalgränsen till SM i klassiskt vilket är 290kg (340kg med utrustning).

    Idag har jag varit och hjälpt klubben med att tömma 1/2 gymmet på hantlar och maskiner, då det ska läggas in en ny golvmatta. Det blev ju som ett litet träningspass i sig, puuh! Imorgon sparkar jag/vi igång med det nya tränings-schemat, det blir samma norska 12-veckors program som sist fast med lite små ändringar av övningar här och där. Jag tror att det blir bra att få köra programmet från start och denna gång med mer rättvisande vikter, nu är det slut på semestern med andra ord, hehe!

    Ha det bra och kämpa på hårt med träningen alla gamla gymrävar, det ska jag också göra!

    #1071149

    Gud vad tråkigt att du ska sluta skriva på det här forumet :( Men jag förstår dig, det är inte lika roligt längre och för du redan journal på ett annat forum så känns det väl mer eller mindre onödigt att skriva här med..

    Grattis till 3platsen! Jag tycker det är grymt av dig att knipa en 3plats på första tävlingen! =)

    Hade bra nu waco!

    #1071279

    Tack kuulan! Jag kommer förmodligen att kika in på forumet någon gång då och då men inte dagligen, lite koll vill jag nog ha.

    #1071294

    ja vad roligt ,,,,en plats på pallen på första tävling……;-)

Viewing 13 posts - 1,186 through 1,198 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.