Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,156 through 1,170 (of 1,198 total)
  • Author
    Posts
  • #1069687

    Fredag = Bonusträning! (Roddar, sidolyft, vader)

    Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar 1pl 2x15st
    Chins 7st
    Kabelrodd med v-handtag 65kg 3x10st
    Stångrodd, 90gr / brett grepp (Remmar) 60kg 3x6st
    Stångrodd, lutande, sup. grepp (Remmar) 70kg 6,6,8st (Tungt och fult)
    Framåtlutande (90gr) sidolyft, kabel med handledsrem 20kg 3x5st
    ”Rear delta flyes” maskin 6pl 10st, 8pl 10st, 10pl 7st
    Sidolyft, kabel med handledsrem 20kg 4st, 15kg 3x12st
    Vadpressar i maskin 100kg 12,12,12,12,11st
    Stående rodd med rep ned mot bröst 3x8st (Lätt / Stretching)
    Stretching: Rygg, rumpa/höft och ben.

    Det här var ett riktigt skönt pass, det gick kanske inte bäst om man ser till vikterna men det kändes att det gjorde gott. Surrade lite, tränade dom övningar jag kände för, stretchade och mådde bra i allmänhet. Ryggen är totalt mörbultad, blir nog bra att sjunka ned i ett varmt bad tror jag.

    #1069711

    Lördag = Vecka 6!

    Goodmornings 30kg 3x15st s.set/
    Abd. crunch 20kg 3x25st
    Knäböj 40kg 4st, 50kg 4st, 60kg 4st, 70kg 3x4st
    Smalbänk 37kg 7st, 45kg 5st, 47kg 5st, 47kg 5st, 50kg 4st
    Bänkpress (Tröja + signaler) 50kg 6st, 60kg 1st, 70kg 1st, 80kg 2xF:D
    Marklyft, Stående på kloss 60kg 2x6st, 70kg 5st, 80kg 4st, 85kg 2x3st, 90kg 2x2st
    Militärpress bakom nacken 20kg 5st, 30kg 5st, 32 4st, 37kg 2x3st
    Bröstflyes med hantlar 10kg 3x10st
    Triceps med hantlar 10kg 10st, 12kg 4+4 m. hjälp, 10kg 11st

    Förmiddagsträning idag! Böjarna gick rätt så bra tekniskt sett. Bänkpressen sedan, där fick man prova på en tröja dårå men den satt inte särskilt bra, sedan så gick det inte särskilt bra heller. Man är i alla fall en erfarenhet rikare och det där att träna med signaler är ju inte så dumt om jag nu ska tävla framöver. Sedan var det ju enligt schemat tänkt att jag skulle träna stångrodd, men då jag roddade en hel del igår så bytte jag ut den övningen mot bröstflyes istället.
    Ojojoj, vad slut jag blev idag då, orken var helt borta from militärpressarna och framåt. For direkt till Sibylla efter träningen och åt ett mål, vinglade hem på cykeln och somnade i badkaret.

    #1069718

    Haha låter som ett bra avslut på dagen :D

    Hur är det med tröja egentligen? Det verkar jätte… konstigt, hehe. Såg en video där ako rahim skulle bänka med tröja, och det tog 3man att ens få på honom tröjan :P

    #1069720

    Hej Kuulan!

    Jag tror att jag fick någon slags bottenkänning på energinivån där, hehe. Jag måste erkänna att jag har sovit fram till nu och nu äter jag för att se om jag piggnar till lite.

    Nu är ju inte jag någon tröj-expert men det stämmer absolut att man måste ha hjälp att dra på sig den. Den är lixom konstigt sydd, den stramar stenhårt över bröstet och armarna står snett utåt/framåt när man slappnar av. Man ser ut som byggar-fjortisarna på gymmet som går och bär kylskåp, du vet. Tanken är väl att då man sänker stången ska tröjan fjädra emot och den blir jättespänd över bröst och triceps då man är i bottenläget på pressen. Du har helt rätt, det verkar vara ett jättekonstigt plagg och då har jag haft på mig många rejält konstiga plagg genom åren;).

    #1069735

    wow!! du har blivit riktigt seriös nu,ang träningen.roligt att se/läsa.
    bra,för du har verkligen tiden framför dig där..samt det är lite ännu i sin linda,kvinnor i styrkesport.så det går nog att göra sig en karriär där ännu.kom ihåg när jag började träna på början av -80 talet.då vad det inte mkt kvinnor i gymen.
    men även nu förr tiden,de flesta kör mer motionär träning,typ byggning också.inte många som hoppat på tåget till styrkelyft!!!
    lycka till nu waco!!!……….;-)

    #1069754

    Tack bighulken. Ha, jag har smygkikat lite på resultat från olika tävlingar och antalet deltagare på damsidan är väl inte alltid så jättemånga.

    Sedan, det här med att kalla sig själv seriös, jag vet inte. Just nu tror jag att jag är i någon slags ”landningsfas” där jag ska få ordning på ät och sov-tider, läxläsning, tja alla rutiner i allmänhet. Hux flux påbörjade jag ju ett helt nytt gymupplägg med lite tokiga vikter, det får gå som det går nu den närmaste tiden.
    Just nu känner jag mig inte i min seriösaste form men jag brukar formulera målsättningar under tiden jag håller på, så den seriösare träningen med spikade målsättningar kommer nog smygande snart. Det får inte bli för blodigt allvar heller (jag har en förmåga att dra saker och ting till sin spets ibland), jag ska först och främst ha roligt. Jag ska ju bli så bra som jag kan bli med mina förutsättningar, men det får inte ske på bekostnad av skolresultaten, att jag undviker tex sociala grejer, får dåligt samvete om jag inte opti-äter eller inte utför träningen på ett klanderfritt sätt. Jag måste inte bli allra bäst men jag kan ju sikta högt men det får inte kosta vad som helst. Det ska för min del finnas någon slags sund värdegrund i botten.

    Denna helg har jag ägnat åt att plugga en del om el. Ohm´s lag, resistans och formler, mmm spännande. Har idag även varit ute på en rask promenad och den tog väl ca en timma. Skönt att få sträcka på sig en stund innan gamnacken blir för evigt cementerad av all bokläsning.

    #1069810

    Måndag = Vecka 7!

    Boxböjar (kv) Teknikövn.
    Goodmornings 30kg 3x15st s.set med/
    Abd. crunch 20kg 3x30st
    Knäböj 62kg 5st, 70kg 5st, 75kg 3st, 77,5kg 3st, 82kg 2st, 85kg 2st, 87kg 2st
    Bänkpress med stopp, medel grepp 50kg 2x4st, 52kg 2x4st
    Raka marklyft på kloss 50kg 5,4,4,4,4st
    Militärpress bakom nacken 20kg 6st, 30kg 5st, 35kg 4st, 37kg 2x3st
    Framåtlutande stångrodd (90gr) brett grepp 50kg 8st, 55kg 2x8st
    Leg curl 30kg 10,8st, 35kg 3+3 med hjälp
    O.H. squats med pinne 2set

    Det var knäböj som var i fokus på dagens pass och det gick rätt OK faktiskt. Dom flesta repsen var det godkänt djup på och bra teknik, några blev halvdana men det är bara att nöta vidare tills det sitter.

    Hade lite bättre ork och energi under detta pass än på dem som jag har kört på slutet. Jag har unnat mig lite energirikare mat, jag vill ju ha lite kraft och ork nu med det nya upplägget så jag har lixom lagt det här med ”fat-burn” på hyllan tills vidare. Jag nådde inte så långt som jag hade tänkt med formen men jag kommer i mina slim-fit jeans igen så jag har passerat godkänt på formskalan. Jag har helt enkelt inte rätt motivation för att fortsätta krympa för jag vill något annat, och det är att lyfta mer, ska dock försöka att hålla mig under 72-kilos strecket. Jag hoppas även att jag blir lite mer snabbtänkt och orkar mer i plugget som bonuseffekt.

    På Onsdag blir det fokus på bänk och marklyft, ev kanske med utrustning också, dom skulle leta i sina gamla gömmor om dom hade något mer passande än det jag har provat hittils.

    #1069834
    waco3000 wrote:
    Tack bighulken. Ha, jag har smygkikat lite på resultat från olika tävlingar och antalet deltagare på damsidan är väl inte alltid så jättemånga.

    Sedan, det här med att kalla sig själv seriös, jag vet inte. Just nu tror jag att jag är i någon slags ”landningsfas” där jag ska få ordning på ät och sov-tider, läxläsning, tja alla rutiner i allmänhet. Hux flux påbörjade jag ju ett helt nytt gymupplägg med lite tokiga vikter, det får gå som det går nu den närmaste tiden.
    Just nu känner jag mig inte i min seriösaste form men jag brukar formulera målsättningar under tiden jag håller på, så den seriösare träningen med spikade målsättningar kommer nog smygande snart. Det får inte bli för blodigt allvar heller (jag har en förmåga att dra saker och ting till sin spets ibland), jag ska först och främst ha roligt. Jag ska ju bli så bra som jag kan bli med mina förutsättningar, men det får inte ske på bekostnad av skolresultaten, att jag undviker tex sociala grejer, får dåligt samvete om jag inte opti-äter eller inte utför träningen på ett klanderfritt sätt. Jag måste inte bli allra bäst men jag kan ju sikta högt men det får inte kosta vad som helst. Det ska för min del finnas någon slags sund värdegrund i botten.

    Denna helg har jag ägnat åt att plugga en del om el. Ohm´s lag, resistans och formler, mmm spännande. Har idag även varit ute på en rask promenad och den tog väl ca en timma. Skönt att få sträcka på sig en stund innan gamnacken blir för evigt cementerad av all bokläsning.

    precis!!!….det ska int vara för mycket resistans för att upprätthålla spänningen,så att glädjen kan strömma!!!……;-)

    #1069859

    Tisdag = Bonusträning! (rygg, sidolyft, vader)

    Alltså, det går bara inte att sitte inne i lägenheten och vara ordentlig och läsa läxor hela tiden, särskilt inte när man bara går halvdag i skolan. Jag är van att vara lite halvtrött och mör i kroppen av jobbet och sedan ska man bara sitta still, man ligger ju bara och vrider sig på nätterna. Sedan blir man ju knäppx2 för att man är asocial, nä dra iväg till gymmet är nog den bästa lösningen för att göra både kropp och knopp glad. Det var svårt att välja övningar som inte skulle störa morgondagens pass med tunga marklyft och bänk men skramlade ihop ett litet blandpass i alla fall, så här såg det ut:

    Uppvärmning för axlar
    Utåt och inåtrotationer för axlar 1pl 2x15st
    Stående rodd med rep, ned mot bröstet 30kg 8st, 35kg 8st, 40kg 3x8st
    ”Rear delta flyes” maskin 10pl 3x9st
    Sidolyft med hantlar 8kg 3x8st
    Framåtlutande (90gr) sidolyft, kabel och handledsrem 3pl, 3x10st
    Vadpress maskin 110kg 13,12,12,10,10st

    Jag håller på att försöka läsa på litegrann om kosttillskott och det är väl något som jag mest har undvikit fram till nu då. Om någon har ett gott tips eller råd angående detta så lyssnar jag gärna.

    #1069878

    KreaTin i gammal vanlig monohydrat form tycker jag är både prisvärt och resultatgivande:-)!

    #1069923

    Tack för input Galten. Jag har inte hunnit med någon jätteundersökning om alla kosttillskott, de produkter jag förmodligen ska köpa är i alla fall dessa:

    Hälsotillskott: Omega 3, multivitamineral
    Prottepulver (vassle) med BCAA.

    Ev kanske EAA-tabs och kreatin, men dessa är jag lite mer osäker på. En EAA tablett är enkelt att stoppa i sig vid träningen, och dom ska intas i samband med träningen som jag fattat det hela, ska man däremot få i sig proteiner i samband med EAA för att den då sk ”akuta proteinsyntesen” ska fungera? Som jag har fattat det så räcker det med EAA och man är inte beroende av extra protein just då. Att dricka prottedrink under träningen är jag inte van vid (har kört stenhårt med vatten i 20år) och som jag har fattat det så är prottepulvret mest till för att lättare kunna uppfylla det dagliga proteinintaget, man skulle ju kunna mixa i lite kreatin då vid samma tillfälle. Gainers skiter jag i, käkar hellre då något normalt innehållande kolhydrater. Jaja, så går mina funderinga just nu i alla fall.

    Onsdag = Vecka 7!

    Lite axeluppvärmning, ”protraktioner”
    Utåt och inåtrotationer för axlar 1pl 2x15st
    Goodmornings 30kg 3x10st s.set med/
    Abd. crunch 25kg 3x20st
    Bänkpress med stopp 45kg 4st, 52kg 4st, 60kg 4st, 65kg 2st, 70kg 1+Fail
    Bänkpress med tröja 70kg 2st, 80kg 2×2 vingliga
    Marklyft (smala+sumo) 80kg 2+3st, 90kg 2+2st, 95 2+2st
    Marklyft, smala 105kg 3st
    Marklyft med dräkt 105kg 3st, 105kg 2st, 110kg 2st, 120kg 2xFail
    Marklyft 90kg 6st
    Triceps pushdowns 30kg 8,4(ont),8 lätta s.set med/
    Bicepscurl, kabel 15kg 8st, 17kg 8st, 20kg 7st+1 med hjälp

    Ohoj, nu är man rätt slut. Passet höll på jättelänge och energin räckte inte riktigt hela vägen in i mål.

    Jag har jag fått öva lite på bryggan i bänk, min rumpa vill gärna lätta litegrann från bänken men det justerade till sig till det bättre med ändrad stance på fossingarna. Testade att köra med en annan tröja denna gång som satt bättre, men jag och tröjan har liiite svårt att komma överens, det känns som den hjälp/kraft jag får är minimal och det syns kanske också på resultaten.

    Marklyften då, jo där varvade jag vanliga och sumolyft från början. Alla tyckte att min teknik för tillfället ser mycket bättre ut då jag kör som vanligt än med sumo så därför kommer jag att köra på med samma stil som tidigare. Däremot blir det kanske lite sumo då och då bara för att hålla igång, ska tänka på att vinkla fötterna åt samma håll som knäna nästa gång.

    Marklyften med dräkt, ja det var något nytt igen. Första försöket på samma vikt kände jag ingen som helst skillnad med dräkt på som utan, det var lika tungt. Sedan gick det bättre och 2x110kg gick rätt enkelt. På 120 fick jag bara upp stången några cm på bägge försöken, var rätt trött och slut här kan jag tillägga.

    Avslutade med armar, fick lite ont i triceps så då avbröt jag. Tror inte att det kommer att vålla några värre bekymmer, lite vila och lyssna noga på kroppen nästa gång det är pressar så är det nog inga problem.

    #1070023

    Lördag = Vecka 7!

    Goodmornings 30kg 3x12st s.set med/
    Abd.crunch 25kg 3x25st
    Knäböj i sumostil 55kg 6st, 62kg 5st, 62kg 5st, 67kg 4st, 72kg 3st, 77kg 3st, 80kg 2st, 80kg 2st, 85kg 2st:)
    Smalbänk 37kg 4st, 45kg 4st, 50kg 3st, 52kg 3st, 57kg 2st:)
    Militärpress 30kg 5st, 32kg 4st, 37kg 4st, 40kg (med hjälp) 3,2,2st
    mmm,,,korv-ätarpaus:up:
    Stångrodd (Smith) +30kg 6st, 35kg 2x6st
    Dips 5kg 3x6st:)

    Sådärja, nu börjar det gå lite bättre. Knäböjarna kändes rätt stabila och bra, fumlade/tippade framåt på sista vid 77kg men alla andra lyft hade bra balans och rätt djup. Var lite orolig över hur min triceps skulle må idag men den höll och jag hade inga känningar av ont, var däremot lite trött/öm i axlarna men dom höll dom också. Smalbänken på 57kg kändes relativt lätt, styrkan i militären kommer sakta tillbaka men jag ska normalt sett klara mer. Dipsen gick också bra, jag är inte van att köra med x-tra vikt men det gick bara bra och det hade nog gått att kräma ur någon rep extra men det tar vi nästa gång. Nu är det bara att öka…

    Om två veckor ska jag följa med på en bänk-tävling bara för kuls skojs. Det ser jag fram emot jättemycket, kommer att insupa tävlingsatmosfären, träffa lite nytt folk och se hur det går till på en tävling bara. Har jag tur kanske jag får pressa utom tävlan också men det återstår att se.

    I skolan går det bra, jag som har haft sådan ångest över matematiken och så hade vi ett litet testprov som jag spikade8). Jag blev verkligen skitglad och självförtroendet åkte upp ett litet pinnhål. Det behövdes, det är verkligen matematik i alla delar av kursen just nu och att äntra klassrummet med hängande huvud pga lågt självförtroende är ju inte den bästa starten. Nu är det ellära nästa sväng dårå, inte alldeles lätt men förmodligen inte omöjligt att lära sig, det är bara att kämpa på.

    #1070027

    Fan vad kul att det går så bra med träningen. Du verkar ju ha blivit rejält omfamnad i ditt nya ”gäng” :)

    Vad är det för något du studerar till? Du kanske har skrivit det men då måste jag ha missat det :(

    #1070033

    Gott att se att det mesta verkar flyta på bra för dig : – )

    #1070035

    Jomenvisst, här är det mesta rätt bra faktiskt! Jag käkar mer och krafterna börjar återvända, teknikändringarna funkar bättre och bättre, det gäller nu bara att nöta in rätt utförande i ryggraden. Har lite oordning på mat och sovklockan men det blir väl bättre med det också hoppas jag.

    Kuulan, jag har nog inte berättat vad det är för utbildning jag går men såhär är det, jag ska bli pumpexpert! Haha de ni alla byggarboyz!
    Skämt åsido, nämen kyl och värmepumpstekniker låter ju nästan lika fränt eller hur?

Viewing 15 posts - 1,156 through 1,170 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.