The Artist formally known as Andrasidan goes Kardio

Home Forums Dagböcker The Artist formally known as Andrasidan goes Kardio

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #656083

    Fan va härligt det ser ut :D
    Kroatien är grymt :)

    Riktigt grym form har du också, lycka till i fortsättningen

    #656084
    Calle Ekman wrote:
    Fan va härligt det ser ut :D
    Kroatien är grymt :)

    Riktigt grym form har du också, lycka till i fortsättningen

    massa tack:)låter lysande! Var har du varit i Kroatien? Blir första gången för mig så blir spännande!

    #656085

    NU iväg för dagens första pass.
    Full warm up och sedan
    Flying 30’s barefooted in the grass, (3 sets of 3)… 2-3 minutes rest in-between each rep, and around 10 minutes in-between each set. At this point in time, these aren’t that fast, mainly working on form and technique learned from the first session.

    – After the 30’s, take a 10-minute rest and then I perform 5-7 ”Power Hills.” This is sprinting at around 80% up a hill that is around a 10-degree incline. The hill I use is close to 100 meters, be creative and use what’s available to you. The purpose of these is to really work on your drive phase, power, and sprinting form/technique. Typically I wait around 4-5 minutes in-between each one. Have fun!

    Tennis ikväll innan påsken tar över:happy:

    #656086

    Riktigt grym form du har :)
    Hur gammal var du när du började träna med tanke på du tränat i 10år.
    Låter soft att åka till Kroatien för att gymma, spela tennis och ha det gött :D

    #656087
    The_Insane wrote:
    Riktigt grym form du har :)
    Hur gammal var du när du började träna med tanke på du tränat i 10år.
    Låter soft att åka till Kroatien för att gymma, spela tennis och ha det gött :D

    man tackar! tror jag började -99 att träna på en friskvårdsanläggning, -01 med fria vikter och jag började nog göra det mesta rätt kring-06:) är 25 år.

    Ja det ska bli skadat härligt med kroatien, kul att testa en solresa utan alkohol8)

    #656088

    Hej Peter!

    Vilka många roliga snabbhetsövningar du kör, kul att du skriver om det.
    Blir sugen på att träna teknik och snabbhet nu bara av att läsa :)

    Jag gillar att du skriver lite om maten och lägger upp bilder :P

    Ha det gött o fortsätt arr träna hårt och smart nu.

    #656089
    wesaft wrote:
    Hej Peter!

    Vilka många roliga snabbhetsövningar du kör, kul att du skriver om det.
    Blir sugen på att träna teknik och snabbhet nu bara av att läsa :)

    Jag gillar att du skriver lite om maten och lägger upp bilder :P

    Ha det gött o fortsätt arr träna hårt och smart nu.

    kul att höra, gillar verkligen den träningsformen, du får sätta igång:up:
    Men känns att det tar på kroppen så är verkligen noga med kost, uppvärmning, nedvarvning. Blir kul att släppa upp på träningen till ute säsongen och se hur man rör sig på gruset. Tänkte även plocka av 2-3 kg innan de är dags.

    träna hårt och smart är helt klart min melodi:emo-thumb

    #656090

    påskfirandet gick vägen:emo-thumb
    2 trevliga utekvällar mad rimlig mängd alkohol, tennispassen gick lite segt mån-tis i veckan dock, på gymmet märker jag aldrig någon skillnad efter alkoholintag.

    Sprintträningen flyter på, börjar bli vassare på skipping, här är en länk på hur det kan se ut på uppvärmningen
    [http://www.youtube.com/watch?v=18dXod5H7NQ]

    Vi inhandlade en serveradar i veckan och kom upp i 174km/h, 192 kom en i laget upp i, jag siktar på 185 med nya bollar och väl uppvärmd.

    Gjorde hälsokoll i veckan, inget EKG eftersom hon hade ont om tid,

    många värden säger mig inget men kan skriva ner dem.
    B-glu *3,6
    B-hb 148
    BMI 27
    BT-diast 80
    BT syst 120
    DMVH 05
    DMVV 01
    FEV%80
    FEV1 5.35
    FVC 6,7
    178cm
    S-kol 3.20
    u-alb0
    u-ery 0
    u-glukos 0
    u-Hb 0
    u-leukval 0
    u-nitrit 0

    Lungvolymen var alltjämt mycket god.
    FCV(volym) 6,7l, normalvärde för en man på 178cm är 5,24
    FEV (utanhastighet vilket mer är ett mått på dagsform än volymen som är genetisk) 5,05, normalvärde 4,4

    I morgon blir det morgontennis följt av idrottsmassage, har turen att en vän fått jobb som sjukgymnast här uppe så det blir billigt och bra, varje lördag blir det SPAdag from now:happy:

    #656091

    Idag blev det 2h tennis, riktigt roligt pass, massagen var riktigt bra och han tyckte muskulaturen kändes mjuk och smidig så kroppen verkar klara all fysträning.
    Beställde dessa plagg idag så man är redo för sommaren8)
    vägde mig första gången på länge, strax under 80kg vilket kändes mycket bra, dieten blir inte särskilt lång i år.

    #656092

    Ny vecka, eftermiddag på jobbet.
    Grymt mycket tennis i helgen, blev 3h på söndagen också men riktigt pigg på dagens pass trots det,idag körde vi 21, tränaren slår igång bollen, 2 spelare på varje sida, vinner man poängen får man en poäng och springer fram på nät, där står man kvar tills motståndarna passerar/man missar, riktigt intensivt och jobbigt men bra volley träning.
    Förra veckan v17 blev det
    4 sprintpass(pass1 tennisdagar) ca 3h träning med full warm up)
    5 tennispass ca 10 h
    3 gympass ca 3h (ons-fre-sön) blev både gym och tennis på sön för ovanlighetens skull, gick helt okay trots ett långt tennispass på morgonen.

    Totalt ca 16h träning, kan inte minnas när jag tränat så mycket, kanske när man var tennis junior:happy:

    #656093

    Dubbelträning igår på banan, mycket volley och smash, sjukt roligt

    Överkropp på gymmet i morse. Postworkout mål med fläskfile, banan och mangocurry krydda

    morgonvikt 79,3

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.