Vägen tillbaka!

Home Forums Dagböcker Vägen tillbaka!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #334812

    Nu är det dax! Har låtit kroppen förfalla senaste åren. Dragit på mig en del skavanker å blivit en riktig tjockis. Man har fyllt 30 å märker att man blir inte starkare av sig själv med åren. Har varit i ganska fin form en gång i tiden (så klart beror de på vem man jämför med) men jag trivdes med min kropp. Är väll i ärlighetens namn inte så kroppsfixerad idag heller å tur är väll det för det är en ganska stor gosse som jag ser i spegeln nu mera. Men nu ska jag i form! Har satt ett mål, till den 1 juli nästa år ska jag komma i den form jag hinner. Tänkte följa upp med dagbok här, även lägga ut bilder både före under å efter, å så klart resultat för att ha något som peppar mig lite extra å även kanske få lite hjälp å inspiration på vägen. Målet är även att stärka å rehabilitera. Har en ond rygg å nacke något jag fått dras med efter en crossolycka för några år sedan.
    Så den 12 september är det tänkt starta upp. Har skrivit ett inlägg på deff å fettminskning, lägger in det här med förresten så har jag allt samlat här.

    ”Har inte varit aktiv på gymmet på år nu å förfalligt riktigt mycket. Klen, lite skavanker å betydligt fetare. Hade för några år sedan en ganska vältränad kropp. Hade pb i mark 220kg, bänk 130kg, böj 170kg. Inga jättevikter det är jag helt medveten om men tar idag säkert inte ens hälften. Vägde då 86kg. Idag 100….. Så till mina undringar. Först vill jag banta ner mig. Ska köra cambridge i ca 2mån eller tills jag gått ner till 78kg har jag bestämt mig för. Men under denna tiden då jag lever på 500kcal å ska köra igång igen hur ska jag träna? Vet hur jag ska träna när jag äter men hur gör jag nu? Man får ju inte alls i sig protein som täcker behovet. Är det bättre att kanske gå ner först å sen börja träna å ägna tiden åt lite promenader å liknande ist? Eller ger det något köra igång med träning samtidigt? Skulle vara väldigt tacksam för lite bra råd på mina frågor av kunnande. Och jag tänker inte avstå cambridgen utan vill bara veta hur jag kan träna om jag ska träna under tiden eller om det bara sliter ner kroppen. Tänkte lägga upp lite tjockisbilder å skapa en sida som ger mig lite extra motivation när det är tungt så att nästa sommar hoppas på en radikal kroppsförändring på efter bilderna. Tänkte även köra lite undertiden bilder å uppföljning med för peppandets skull. Tack på förhand.”

    Ska fixa bilder i helgen (varning för känsliga tittare), köpa på mig allt jag behöver i kosttillskott så som vitaminer, omega3 mm. Dietpulvret står redan på hyllan.

    Nä då så! No turning back! Dax sova å på återseende. //Orion

    #58649
    #334813

    Så 20 min kvar som jag får äta på. Blir nog en hög mackor med ost å mölk innan.
    Har tagit lite bilder. Ser förjävlig ut men vill ha samma ”posar” nu som på efterbilderna.
    Ångrar mig nästan redan att jag lägger ut dom men blir ju jäkla pusch göra detta då.

    #334814

    Varför kan det inte bara vara så enkelt att man kan ladda upp en bild bara???

    #334815

    Tja!

    Det är rätt enkelt ju?

    ”Hantera bifogade filer” –> Bläddra –> välj din bild –> Ladda upp
    Finns storleksgränser, men de är väl tilltagna.

    Lycka till med ditt mål till nästa sommar!

    #334816

    Så då var de gjort.

    #334817

    Jag tackar för upplysningen. Tur alla inte är lika kassa på datorer som jag.
    Å tackar. Ska bli kul faktiskt.

    #334818

    Var på IKEA idag å råkade testa lite vågar, visade sig att min går fel 102kg! Fösta dagen på pulvershakers va fort man saknar maten. Inget gym idag, gjorde 100armhävningar bara för att känna på det. Det var tungt. Det kommer bli tungt i början känner jag.

    #334819

    2a dagen man saknar maten… Varit ute på en 3timmars svamplockningsrunda med min flickvän. Skickar med en liten bild på resultatet. Oskar (kattunge) gillar med svamp å fungerade bra som måttstock till den ”enorma” mängden svamp. Nä det var riktigt dåligt men härlig promenad. Å måste erkänna jag hitta nog 3st å tjejen resterande, nästan så man blev lite grinig. Sen blev det gymmet. Hann inte mer än dit så kom den där härliga känslan man får när man kommer dit å tanken (varför i helvete har jag inte kört igång tidigare) men nu var det med gjort. Å så fort kom jag hem så var det att skriva ihop ett schema.

    #334820

    Mitt schema. Å under ”deffen” eller vad man ska kalla det, svälten är kanske bättre så gör jag ett schema som jag bara tycker är roligt. Vet det inte är optimalt men ska bara ha kul så skickar med det här. Armhävningar gör jag för att det är ett bra sätt att bygga upp styrkan lite i de muskler som involveras i pressövningar i bröst efter som jag är lite sne i kroppen å det har gjort att jag blivit starkare i en sida å har lätt för att lyfta fel när jag inte har styrka. Å det har visat sig vara förödande för min nacke å rygg efter en bruten nacke för några år sedan. Det är ju meningen att det ska vara lite rehabilitering med i träningen med.

    Pass1
    Bröst. 120 armhävningar (givetvis inte i sträck).
    Triceps. 5×10 ”maskin-dipps” (sittandes i en maskin).
    3×10 pushdowns
    Axlar. 4×10 axelpress
    4×10 sidolyft
    Vader 10×10 i benpressen

    Pass2
    Rygg. 5×10 Lats brett grepp
    5×10 v-grepp
    rygglyft 4xMax
    Axlar. 5×10 omvända flys med hantlar
    3×12-15 omvända flys i cable-crossen
    Biceps. 6×10 med skivstång ståendes.

    Pass3
    Bröst. 120 armhävningar
    Triceps. 5×5 ”dipps”
    3×5 pushdowns
    Axlar. 5×5 Militärlyft
    3×5 sidolyft
    Vader 10×10 vadpress

    Pass4
    Rygg 5×5 Lats brett grepp
    5x5Lats v-grepp
    Ryggresningar 4xMax
    Axlar 5×5 omvända flys med hantlar
    5×8 omvända flys i cable-crossen
    Biceps 6×10 skivstång sittandes med v-stång å stöd för överarmar.

    Pass5
    Ben 5×10-12 knäböj
    5×10-12 benpress
    5×10 baksida lår-curls
    Mage 5×10 (vad jag känner för)
    5×10 (vad jag känner för)

    Vikter vet jag inte än men blir inte några failure under viktnedgången.

    #334821

    Jag kör med 1 dags vila mellan passen med, så varannan dag.
    Kunde inte låta bli köra igång med kreatin med. Lite hjälp med orken nu när man ligger på ett sådant energiunderskott.

    Å för fasen militärpress menar jag i pass3 inte Militärlyft! Skyller på svälten är lite rörig i huvudet.

    #334822

    Tog en morgonträning. Började med pass1. Fick dock ändra, hantelpressen funka inte alls. Lyfte snett, jävla skit säger jag. Men gick över till sittande militärpress, väldigt strikta då gick det bra. Gör även om i sett å reppsen på axlarna. Kände mig ganska stark i tricepsen dock, dom verkar ha hållt sig hyffsade i styrka ändå. Fanns ju ingen uthållighet men ändå det var lite kul. Brösten är dock bra slitna, axlar lite mitt i mellan. Vaderna gick ok, lika tråkiga som vanligt. Mage å vader önskar jag man bara kunde få gratis. Skickar med ”nya” schemat för pass1.

    Pass1
    Bröst. 120 armhävningar.
    Triceps. 5×10 ”maskin-dipps”
    3×10 pushdowns
    Axlar. 5×10 Militärpress sittandes
    3×10 sidolyft
    Vader 10×10 i benpressen

    Skriver inte med vikter än för vet knappt vad jag körde på. Bryr mig bara om att bana in rörelserna nu å hitta kontakten. Men det kommer.

    #334823

    Tänkte köra varannan dag men fasen det är så kul med träningen å kände mig ganska pigg så tog en morgonträning idag med. Pass2 var det men gör om lite i Lats-övningarna eller tar bort 2 sett från v-greppet, blev för mycket. Stod å körde biceps å tänkte fasen va lätt det går men så funderade jag till i min dimma att bak med armbågarna å inget svajning nu i början iaf å fasen va tungt det blev, men kontakten bara sköt till i muskeln underbart. Å va härligt vara på gymmet igen. Har gjort något galet, slagit vad med tjejen att jag ska ha ”synlig” magmuskler alltså kunna se dom hyffsat på 60dagar, med den kaggen var det kanske vågat. Bra för motivationen, klarar jag det inte blir det jag som står för en hotellövernattning, middag å kanske något evenemang i någon trevlig stad. Klarar jag så bjuder hon på middag och jag får välja 2 bio filmer som vi ska gå på utan gnäll (hon delar inte mitt intresse av att se rymdvarelser, sjörövare, mutanter mm på film nämligen). Inga stora saker men en kul grej. Och en annan bra sak vi sagt, går jag ner från 102 till 78 som jag sagt jag ska göra så slutar hon röka. Så nu e det fokus dom gäller.

    Så då blir pass 2 så här.

    Pass2
    Rygg. 5×10 Lats brett grepp
    (3×10 v-grepp) ist för 5×10
    rygglyft 4xMax
    Axlar. 5×10 omvända flys med hantlar
    3×12-15 omvända flys i cable-crossen
    Biceps. 6×10 med skivstång ståendes.

    Ska köra 2 veckor sen ska jag börja lägga upp vad jag kör med för flugvikter.

    #334824

    Kunde inte hålla mig i dag heller. Gick å gjorde pass nummer 3. Hade riktig kontakt å det kändes toppen. Blev bara 70 armhävningar sen orkade jag inte mer, gick å körde lite flys i cabelcrossen å då gick det helt plötsligt riktigt bra. Övriga passet gick också bra. Det var roligt, kroppen återhämtade sig bra å fort mellan setten, hade kontakt å kände tryck. Sen var det inga vikter direkt men försöker inte bry mig nu (försöker). Dock så blir det mycket velande med vikterna å hittar inte riktigt rätt. När jag gör det ska jag lägga upp mitt schema. För övrigt går det okej man fy fan va hungrig jag var i går kväll. det var millimetrar ifrån att jag svepte ett stort kakpaket med massa mjölk men tog en morot ist å lyckades hålla mig. Känns bra idag. Kollar inte på vågen (även spegeln) för vill inte bli för fixerad å besviken om det inte går så fort som jag vill. Har tankat på mig vatten av kreatinet med så har svårt tro det har blivit någon stor skillnad i vikten. Funderar på att gå ner å köra ländrygg vader å mage ordentligt med. Känner mig fräsch i kroppen å är ju mest ute efter att bränna så kör på tills kroppen säger att jag ska ta det lite lugnare.

    #334825

    Pass4 idag. Gick sådär. Blir inte så tungt på baksida axlar. Kopplade in nacke när jag körde så hår å fick en liten sträckning. Sträcker mig ofta där. Så får bli 10or å strikt. Pass5 imorgon inte jättemotiverat… Tänkte ta lite bilder i morgon med. Har ju kört en vecka då.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.