Hård i magen under deff?!

Home Forums Deff och fettminskning Hård i magen under deff?!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #469410

    Hej är inne på min fjärde deff vecka och det har funkat kanon! Kör nästan inga kolhydrater men en massa protein lätt kesella , keso, kalkon , ryggbiff etc men har blivit otroligt hård i magen samt att magen har kännts otroligt sur :(

    Antar att en hel del av er här ute hardocreare har haft dessa problem, undrar nu hur löst uppgiften :D :what: Inte så sugen på att köpa något med laxerande effekt på apoteket direkt ! :D

    tacksam för svar!

    #66185
    #469411

    Det verkar som att din kost innehåller minimalt med grönsaker, så mitt förslag är att du genast åker iväg och köper broccoli, blomkål och möjligen morötter.

    De två förstnämnda sätter fart på vilket tarmsystem som helst. Garanterat.:nod

    #469412

    Ska pröva :D Körde på hela linfrön 3 stora matskedar med vatten innan läggning rensade gaserna thats it :P Får väl tvinga i mig brocoli även om den ser hemsk ut :P haha

    #469413

    fett![/b]

    #469414

    Över 2 matskedar linfrön per dag rekommenderas inte av Livsmedelsverket. Krossade bör man undvika helt.

    +1 på Tobbe för övrigt.

    #469415
    Eddie Vedder wrote:
    Över 2 matskedar linfrön per dag rekommenderas inte av Livsmedelsverket. Krossade bör man undvika helt.

    +1 på Tobbe för övrigt.

    Varför bör man undvika krossade linfrön? Jag vill gärna veta eftersom att jag brukar äta det.

    #469416
    wird wrote:
    Varför bör man undvika krossade linfrön? Jag vill gärna veta eftersom att jag brukar äta det.

    Ja det är populärt, obegripligt varför om man inte har magproblem.

    [http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=15528&epslanguage=SV]

    #469417

    Hur är det med psylliumfrön då? De blir ju lite gelé-aktiga om de får ligga i vatten en stund som ska vara bra för tarmen?

    #469418
    Ultra-Henke wrote:
    Hur är det med psylliumfrön då? De blir ju lite gelé-aktiga om de får ligga i vatten en stund som ska vara bra för tarmen?

    Inga cyanogena glykosider där.

    #469419

    Kaffe sätter igång magen på mig.

    #469420

    Psylliumfrön i gröten på morgonen håller magen på topp hela dagen enligt mig =)

    #469421

    Kör vitkål som snacks innan varje måltid, drick sen ett stort glas vatten. Smakar dessutom gott.

    Dessutom kan man typ äta hur mkt som helst utan påverkan på energibalansen.

    #469422

    ät lite mer fett samt lite sockerfritt godis på helgen (var hemma så att du har nära till toan)….

    #469423
    henkebenke wrote:
    Kaffe sätter igång magen på mig.

    +1

    Tar jag en kaffe innan jag går på morgonpromenad så brukar det sluta med att det blir morgonjogging hemåt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.