Hård i magen under deff?!

Home Forums Deff och fettminskning Hård i magen under deff?!

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #469424
    nible wrote:
    +1

    Tar jag en kaffe innan jag går på morgonpromenad så brukar det sluta med att det blir morgonjogging hemåt.

    hahaa gör mig varm om hjärtat och mins tillbaka på alla goa tillfälllen man varit med om det:P

    #469425
    Mathew_06002 wrote:
    hahaa gör mig varm om hjärtat och mins tillbaka på alla goa tillfälllen man varit med om det:P

    Det ”goa tillfället” är när man kommer in till muggen, inte innan. :p

    #469426

    bästa jag har varit med om var när man var ute och gick en riktigt lång runda i skogen med exet (bodde på landet) När vi sen var ca 40min från huset började det trycka på som fan! Började gå tillbaka tiden gick om paniken blev allt större, började kallsvettas men skulle fan inte sätta mig i skogen och skita! Fick stanna till ett par ggr för jag kunde fan inte gå. När jag sen äntligen fick syn på det underbara huset började det bli riktigt kritiskt. 20 meter från huset gick det fan inte längre fick slita av mig brallorna och lagom att man huka sig flög det ut! Fan alltså höll mig i ca 40min och 20 meter från huset så var det kört! Sparkade över lite löv och lagom generad. Nästa dag gick vi ut med familjens hund och självklart sniffa den till sig högjäveln! Fick slita den där ifrån. muhahaha

    #469427

    Ta ett par treo så löser det sej =)

    #469428

    Istället för broccoli och blomkål kan du också använda sallad, mycket fiber vilket sätter fart på magen.

    #469429
    Daniel Stiernblad wrote:
    Istället för broccoli och blomkål kan du också använda sallad, mycket fiber vilket sätter fart på magen.

    Nej det är mindre fibrer i isbergssallad. Och mycket fibrer kan mycket väl vara en orsak till förstoppning.

    #469430

    Se till att få i dig tillräckligt med vätska. Särskilt nu i värmen

    #469431
    Jompa wrote:
    Psylliumfrö husk är det bästa, finns finmalt på avdelning för hälsokost på ICA, för bakning. Går fint att blanda i det mest för mer fibrer och har ingen direkt smak. Bulkar upp bra i tarmen och hjälper mot de felsta magproblemen.

    Va fan är det med dina inlägg egentligen?

    ”hjälper mot de flesta magproblem” Eh? Källa på det tack!!

    #469432
    Jompa wrote:
    Vad är ditt problem?

    Ska alla som skriver något ha en källa från pubmed eller vad menar du??

    Den bulkande effekten hos psylliumfröskalet hjälper mot typ IBS problem, samt hård eller lös mage, ingen världsnyhet direkt..

    Ja om man kläcker ur sig att något ”hjälper mot de flesta(!) magproblem) vill jag gärna veta om det är ryckt ur luften eller har någon som helst verklig förankring.

    Nu säger du att det hjälper mot ett(!) problem och saknar fortfarande källa.

    #469433
    Mathew_06002 wrote:
    bästa jag har varit med om var när man var ute och gick en riktigt lång runda i skogen med exet (bodde på landet) När vi sen var ca 40min från huset började det trycka på som fan! Började gå tillbaka tiden gick om paniken blev allt större, började kallsvettas men skulle fan inte sätta mig i skogen och skita! Fick stanna till ett par ggr för jag kunde fan inte gå. När jag sen äntligen fick syn på det underbara huset började det bli riktigt kritiskt. 20 meter från huset gick det fan inte längre fick slita av mig brallorna och lagom att man huka sig flög det ut! Fan alltså höll mig i ca 40min och 20 meter från huset så var det kört! Sparkade över lite löv och lagom generad. Nästa dag gick vi ut med familjens hund och självklart sniffa den till sig högjäveln! Fick slita den där ifrån. muhahaha

    Förlåt att jag drar upp denna gamla post, men det var en riktigt trevlig historia :D

    Varit med om samma sak, men jag han precis till toan som tur var.

    #469434
    Clueless wrote:
    Hej är inne på min fjärde deff vecka och det har funkat kanon! Kör nästan inga kolhydrater men en massa protein lätt kesella , keso, kalkon , ryggbiff etc men har blivit otroligt hård i magen samt att magen har kännts otroligt sur :(

    Antar att en hel del av er här ute hardocreare har haft dessa problem, undrar nu hur löst uppgiften :D :what: Inte så sugen på att köpa något med laxerande effekt på apoteket direkt ! :D

    tacksam för svar!

    Vad som gör dig hård i magen är kasomorfinet (rek. google söking: ”Casomorphine”) som finns i allt mjölkprotein. Kasomorfinet påverkar dig på samma sätt som vanligt morfin, om än på en svagare nivå så är det fortfarande tillräckligt starkt för att magens naturliga rörelser skall sakta ned vilket under perioder med gravt minskad tillförsel av mat som magen får mekaniskt knåda kan leda till förstoppning.


    Kasomorfin finns i alla däggdjurs mjölk därför att när vi är små så har vi inte vet nog att vilja äta, därför görs vi beroende av maten för att på så sätt kunna garantera tillväxt borton vårt då begränsade intellekts insiktsförmåga.

    Casomorphins are peptides, i.e., protein fragments, derived from the digestion of milk protein. The distinguishing characteristic of casomorphins is that they have an opioid effect.
    [http://en.wikipedia.org/wiki/Casomorphin]

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.