Hjälp mig med upplägget!!

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp mig med upplägget!!

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #552963

    Haha nej precis det var ju solsken då det var tischa och shorts som gällde haha även fast jag gick i stadsskogen.

    Jo jag har sett att de flesta kör gröt till frukost här på forumet. Funderar på att prova det någon dag. Har i princip endast käkat gröt i skolan när man kunde få mandeln och en liten present haha =) Mackor kommer nog att övergå till hårt bröd i någon form.. Och josen kommer nog inte heller att finnas kvar i kosten då jag tänkte börja äta lite mer frukter..

    Nu har jag också mätt mig mer ingående så jag har något att se resultat på förutom vikten..

    Längd 180
    Vikt 85 (ska minskas till 80 kg)
    Bröst 105 (ska minskas under 100-strecket innan augusti)
    Midja 104 (ska minskas under 100-strecket innan augusti)
    H arm 39 (ska växa till 40+)
    V arm 37 (ska växa till 40+)

    Någon som har koll på vad jag borde ligga på i dessa mått, jag är 20år?

    Målet är att nå dessa resultat i mitten på augusti låter det som en vettig plan? För hårt eller för mjukt? Det är ju ett delmål vill gå ner mer…

    Imorgon blir det en joggingrunda längs promenadstråket jag gick idag annars tar jag det lugnt med gymmandet tills den 25. Kortet gick ut idag och har inga lösa pengar =S så det får la bli lite armhävningar och så hemma…

    Godnatt på er!

    #552964

    Bry dig inte om % som hälsovakten anger, räkna istället hur mycket gram fett/protein/kolhydrater det är. Sedan vilka mått du bör ligga på finns inget som heter, jämför dig aldrig med andra. Allt beror på gener och förutsättningar, alla kanske inte har lika mycket tid att lägga ner på sin träning.

    /Danne

    #552965
    ViktormedK! wrote:
    Kortet gick ut idag och har inga lösa pengar =S så det får la bli lite armhävningar och så hemma…

    Här bör du vara medveten om att du troligtvis gör ett STORT misstag. Utan ordentlig styrketräning kan det inte ens kallas deff längre, då är det bara en helt vanlig bantning.

    Du gör förstås som du vill och finns det inte ett enda gym i stan där du känner att pengarna räcker till ett månadskort eller så har du ju inget val. Men i vilket fall som helst vore det tveklöst värt att investera i möjligheten till att styrketräna ordentligt.

    #552966

    Ok? Jag brukar köpa årskort men men det är ju inte precis så att jag degar hemma under den här veckan. Bara det att jag kommer köra mer kondition och lite övningar som jag kan köra hemma, har hantlar upp till 15kg. Det finns ju i princip ingen övning på gymmet som jag inte kan göra hemma bara det att jag inte kan lägga på en massa vikter… Det jag lägger mest fokus på är faktiskt att hålla koll på kalorierna.. Men så fort jag har köpt nytt kort kommer jag att köra hårda pass på gymmet.. Vem vet en mjukstart kanske kan vara bra?

    Dagens frulle
    1 ägg
    2 knäckebrödsmackor med kaviar
    1 glas jos

    Nu blir det en liten joggrunda innan jag måste in till jobbet =/

    #552967

    Jag håller med Eddie, du får räkna med att muskelmassa rycker.

    #552968

    Ok får väl köpa ett månadskort bara då.. måste införskaffa en hushållsvåg också har jag märkt.. Känns som jag inte riktigt har kommit in i allvaret än..

    Dagens mål i övrigt:
    mellis 1
    1 liten banan
    ca 100g keso med fun light(?) smakade sisådär måste jag säga.. nästan godare naturell
    1 glas mjölk
    1 näve cashew

    nästan 35 minuters jogg

    lunch
    rester köttfärslimpa ca 100g, 3 kartofflar lite lingonsylt och brunsås, 1 mellanstor morot

    middag
    Hamburgertallrik på O´learys (jag skäms men blev inringd till jobbet och hann inte fixa något annat) blev nog en hel del kalorier fast jag lämnade hälften av potatisen och coleslawen..

    kvällsmål
    1 banan 1 näve cashew

    #552969

    Känns som det här börjar bli mer journal än diskissionstråd nu.

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.