Hur får jag bort de sista fettet runt magen?

Home Forums Deff och fettminskning Hur får jag bort de sista fettet runt magen?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #381511
    Wahlberg wrote:
    Finns det några hälsonackdelar med att vara magrare ? Eller varför är det tabu:)?

    Inte i sig nej. Men vägen till den magra kroppen kan vara högst destruktiv och vidare är det sällan någon helt frisk ens VILL bli så mager. Jag är tämligen övertygad om att när du ”bara” gått ner lite till hittar du ytterligare lite som du ”vara” vill skala av och sedan lite till….

    Men som sagt, fler kanske vill hjälpa dig. Jag vill det inte. För din egen skull.

    #381512
    Eddie Vedder wrote:
    Inte i sig nej. Men vägen till den magra kroppen kan vara högst destruktiv och vidare är det sällan någon helt frisk ens VILL bli så mager. Jag är tämligen övertygad om att när du ”bara” gått ner lite till hittar du ytterligare lite som du ”vara” vill skala av och sedan lite till….

    Men som sagt, fler kanske vill hjälpa dig. Jag vill det inte. För din egen skull.

    Det kanske ligger nått i det du säger;) Men vad tycker alla ”normala” är snygg då?

    #381513

    15% bf minimum

    #381514
    Wahlberg wrote:
    Det kanske ligger nått i det du säger;) Men vad tycker alla ”normala” är snygg då?

    Lite muskler på kroppen förmodligen. Dvs att inte se ut som du och jag.

    #381515
    Eddie Vedder wrote:
    Lite muskler på kroppen förmodligen. Dvs att inte se ut som du och jag.

    Självkritiken när den är som störst!

    #381516
    Istolig wrote:
    Självkritiken när den är som störst!

    Jag är helt ärlig. Jag vill inte att trådskaparen ska tro att jag är en stor byggare som sitter och drar till med helt skeva ideal om att alla som har Vin Diesels kropp är spetor och först när man är grövre än han kan man börja prata om snygg kropp. Jag är väldigt smal men har varit ÄNNU smalare. Och inte fan är det snyggt, det tycker ingen som är normalt funtad.

    Och jag önskar inte TS detsamma.

    #381517

    Till TS: Lyssna nu lite på Eddie Vedder. Han har en stor kunskap och dessutom en balanserad och sund syn på ämnet. En ovanlig kombination.

    #381518
    Wahlberg wrote:
    Vet , det är mest skinn and bones , men säg att jag hade haft 5 kilo muskler till på kroppen då? Hur får man endå bort det sista fettet? Jag är intresserad av att veta :) Så om alla bortser från min bild och droppar lite information istället?

    Varför är du så fixerad vid att få bort ”stubborn body fat”? Du är redan hård så det räcker så ge fan i att deffa mer nu och lägg på dig muskler istället. Detta behöver inte innebära att du äter dig fet – jag har en känsla av du är rätt orolig för den saken – utan helt enkelt att du ger kroppen tillräckligt med energi för att växa på sig lite, för det behöver du.

    68 pannor på 183 cm är rätt så jäkla magert och precis som Eddie så tänker i vart fall inte jag hjälpa dig att tighta till ytterligare. Det räcker som det är.

    #381519

    Flessa’s back?

    #381520

    jag instämmer med Eddie :) jag väger själv 70 kilo på 1.76 och jag tycker nästan jag är för mager. för när allt kommer omkring så gillar ju tjejerna lite kött på benen

    #381521
    Jon Larsson wrote:
    Varför är du så fixerad vid att få bort ”stubborn body fat”? Du är redan hård så det räcker så ge fan i att deffa mer nu och lägg på dig muskler istället. Detta behöver inte innebära att du äter dig fet – jag har en känsla av du är rätt orolig för den saken – utan helt enkelt att du ger kroppen tillräckligt med energi för att växa på sig lite, för det behöver du.

    68 pannor på 183 cm är rätt så jäkla magert och precis som Eddie så tänker i vart fall inte jag hjälpa dig att tighta till ytterligare. Det räcker som det är.

    Men ni får det att låta som att jag har anorexia eller nått;)
    Jag tränar en dag , vilar två . Äter ungefär 2150 kcal vilodag , 3000 kcal träningsdag. Viktstabil ca 2500. Kör periodisk fasta. Jag svälter ju knappast.
    Vad skulle ni ändra om man vill lägga på mer kött då? Och så lite fett som möjligt.

    #381522
    J.v.K wrote:
    +250-500kcal/dag.

    Men ni som ”bulkar” (lägger på er muskler utan fett) med PF , använder ni överskott på vilodagar med?

    #381523
    Wahlberg wrote:
    Men ni får det att låta som att jag har anorexia eller nått;)
    Jag tränar en dag , vilar två . Äter ungefär 2150 kcal vilodag , 3000 kcal träningsdag. Viktstabil ca 2500. Kör periodisk fasta. Jag svälter ju knappast.
    Vad skulle ni ändra om man vill lägga på mer kött då? Och så lite fett som möjligt.

    Jag gillar ditt upplägg, det är inte det. Jag har själv kört periodisk fasta sedan 2007 och jag har inga svårigheter att föreställa mig att du trivs ypperligt.

    Jag tror inte att du har anorexia men din kroppsuppfattning är ändå lite skev eftersom du enbart fokuserar på hårdhet. Du behöver mer muskler för att få hårdheten att se riktigt bra ut. Som det är nu är du förvisso i bra form men ger ändå ett utmärglat intryck.

    Till att börja med skulle jag ha skippat underskottet på vilodagar.

    2500 på vilodagar och kanske 2800-3000 på träningsdagar är en bra utgångspunkt, anser jag.

    #381524
    Wahlberg wrote:
    Men ni får det att låta som att jag har anorexia eller nått;)
    Jag tränar en dag , vilar två . Äter ungefär 2150 kcal vilodag , 3000 kcal träningsdag. Viktstabil ca 2500. Kör periodisk fasta. Jag svälter ju knappast.
    Vad skulle ni ändra om man vill lägga på mer kött då? Och så lite fett som möjligt.

    ”ungefär 2150 KCAL” höhöhö
    :emo-thumb

    #381525
    Wahlberg wrote:
    Men ni får det att låta som att jag har anorexia eller nått;)

    En av anledningarna till att de får det at tlåta som du har anorexia eller nått är att du har i princip ingen fett alls kvar och inte överdrivet med muskler heller och ändå vill du strama till det ytterligare. Så dina resonemang antyder att du har en skev verklighetsbild av din kropp och eventuellt kan vara i risksonen för att utveckla anorexi av någon sort.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.