Hur långt hinner ni i roddmaskin?

Home Forums Fitness Hur långt hinner ni i roddmaskin?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #312022

    För att motsvara förutsättningarna under en AF-tävling är det fullt motstånd (10) och 1 minut som gäller!

    // Calle

    #312023

    Var är resultaten grabbar?
    Såg tråden nyss, verkar väldigt skoj. Ska prövas

    #312024

    Precis som sagts så är det fullt motstånd och 1 minut som gäller, alternativt 1000 m på fullt motstånd.

    För att få bästa resultat kan man ställa in tiden/sträckan innan man startar så att mätaren stannar precis när man rott ”i mål”.

    Tacksam för alla svar! Ska köra rygg/axlar på lördag och därefter ska jag ge mig på en snabb, men tung, rodd. Återkommer! :up:

    #312025

    Körde 1 min max här om dagen och kom 349 m.

    #312026

    60 sekunder = 347m, första försöket och sen var dagens ryggpass förstört på grund av pump/mjölksyra i biceps och underarmar haha!

    #312027

    316 m på 1 min i rodden, men detta var 2007, så hoppas jag både är starkare och uthålligare idag.

    #312028
    kyokushin wrote:
    Beror ju på motståndet så klart. Man hinner ju inte 100 m på 1 min på högsta motstånd, men de gör man på lättaste motståndet.

    Det borde du göra….. Jag som dessutom är tjej nådde 316 m på högsta motståndet på 1 min.

    #312029

    Det är med stor motvilja jag härmed erkänner mig totalt ägd i 1min roddmaskin: 282m:evil:

    #312030

    Tycker det är utmärkta resultat alltihop!

    Jag satte pace-båten på 300 m och kunde med nöd och näppe ro före den i mål.

    324 meter på 1 minut. Vinterhullet gör sitt i den här grenen märker man ju rätt fort.. Men nu har man i alla fall nåt att gå efter. Och än är man ju inte bäst i den här tråden, så skam den som ger sig.

    Grymt av aix! Dags för uppdatering av personbästat?

    #312031

    Ska försöka göra detta en gång i veckan.. Vettefan om jag vågar lägga det före ett pass där överkroppen skall involveras dock :D

    #312032

    DC i AF 3 gg och bara slagen en gång i rodd,har för mig att mitt längsta resultat var 387meter.

    #312033

    312 m på en minut är mitt rekord hittils. Dock kunde jag dra mer, så 330 klarar jag säkert

    #312034

    325m på 1min, inte alls bra men det var för några månader sen. Skall nog kunna förbättras!

    #312035

    400+

    #312036

    Gjorde 1000m på 3,38.8. Upptäckte efteråt att det nog bara var motstånd nio. Jag blev förvånad faktiskt, jag är inte alls i närheten av de andra gränserna för att vara vältränad som TS skriver om. Efter kilometern var jag helt förstörd, resten av kondispasset gick i väldigt lugnt tempo. Blev framförallt förvånad över att underarmarna tog helt slut. Det var kul med lite extra motivation som den här tävlingen gav 

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.