Bulkning

Home Forums Kost och Näringslära Bulkning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #465396

    Hej igen.

    Jag vet att jag är frågvis, jag är såpass ny och jag läser väldigt mycket men det är så skönt att diskutera med folk som vet här.

    Älskar att ha kunskap i det jag håller på med!

    Bulk är ett begrepp jag hört, läst mycket, har läst om det, vad en bra bulk är osv.

    Men använder ni er alla av bulk och sedan en period av deffning? Måste man hela tiden gå upp i fett medan man bygger muskler?

    Med andra ord: går det inte att bygga muskler utan att gå upp i mer fett än muskelmassa som man sedan ändå måste ta bort.

    Jag är smal och har inget emot lite fett, men vill inte direkt bli tjock av all träning/mat.

    Skulle vara tacksam för lite definition på begreppet bulk och hur ni gör under ett år med bulk/deff?

    Hur mycket fet mat skall man äta? många skriver feta såser, olivolja på allt, bara ät, låter för mig högst ohälsosamt :P

    Tack alla vänliga träningsälskare:)

    #65977
    #465397
    fagergren wrote:
    Skulle vara tacksam för lite definition på begreppet bulk och hur ni gör under ett år med bulk/deff?

    At your service!

    [http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/]

    #465398

    Snabbt svar :)

    Tack Eddie, er blogg är underbar.

    Har faktiskt läst detta ett flertal gånger redan. Har gett mig mycket men frågan kvarstår:
    Är den ultimata ”bygga muskler strategin” att Bulka och sedan deffa?

    Jag läser där att gå upp för mycket i fett kan ge en hel del problem, därav min lilla oro och fundersamhet. Skall alltså försöka äta lite mer än jag gör av med men fortfarande inte jätteonyttig mat och köra kondition någon gång i veckan :)

    Har märkt att jag börjat få lite mer underhudsfett i midjan och på sidan av övre ryggen, är än så länge bara positivt då jag är relativt smal :)

    Är det värt att redan i nybörjarstadiet räkna ut hur mkt man gör av med och räkna på all mat man äter så man håller koll på dessa 300-400 plus eller man kanske kan vänta med detta och bara äta lite mer? Kcal verkar vara viktigt att hålla koll på hehe.

    Tack igen Eddie för din hjälp och alla kloka ord på er blogg

    #465399
    fagergren wrote:
    Har faktiskt läst detta ett flertal gånger redan. Har gett mig mycket men frågan kvarstår:
    Är den ultimata ”bygga muskler strategin” att Bulka och sedan deffa?

    Det är ju hela principen ja.

    fagergren wrote:
    Kcal verkar vara viktigt att hålla koll på hehe.

    Om det är jag som bidragit till att du har en uppfattningen så har jag gjort något fel. Jag tycker absolut inte att du ska räkna om inget är fel. Se till att gå upp i vikt och öka i gymmet med en proteinrik och välbalanserad kost. Personligen förespråkar jag ett något nedprioriterat kolhydratintag och främst en animaliebaserad kost men jag är inte allvetande och den som tycker annat har inte fel för det.

    fagergren wrote:
    Tack Eddie, er blogg är underbar.

    Tack igen Eddie för din hjälp och alla kloka ord på er blogg

    Kul att du gillar den! Vi får mycket positiva ord och det är glädjande. Vi jobbar ju hårt med artiklarna men är fattiga som kyrkråttor båda två så belöning i fina ord är värt mycket. :D

    #465400

    :D Nej det är inte du som bidragit till detta, har vänner som snackat om det men tycker det låter lite överkurs, iallafall än sålänge. Skall som du säger hålla koll, vikt och att jag ökar i styrka, om detta fortsätter framåt gör jag väl någonting rätt :)

    Skulle ni inte kunna ha en donations-funktion? Antar att folk inte är så givmilda men kunde vara värt ett försök, vet inte hur det funkar riktigt men ni skulle förtjäna varje slant iallafall.

    Fortsätt med bloggen för alltid gärna :)

    #465401
    fagergren wrote:
    Skulle ni inte kunna ha en donations-funktion? Antar att folk inte är så givmilda men kunde vara värt ett försök, vet inte hur det funkar riktigt men ni skulle förtjäna varje slant iallafall.

    Vi har funderat på det, diskuterade det faktiskt idag. :)

    #465402

    Börja med reklam och få två kronor per besökare eller vad det är så kan hela forumet sitta och besöka bloggen 100 gånger var oss om dagen så ^^

    #465403
    RikardJansson wrote:
    Börja med reklam och få två kronor per besökare eller vad det är så kan hela forumet sitta och besöka bloggen 100 gånger var oss om dagen så ^^

    Googleannonser har vi redan och även filmklipp man kan kolla på så får vi litegrann. Små små summor som än idag räcker precis för att täcka kostnaden för webbhotellet.

    Men kolla på en sån här film och klicka på lite Googleannonser om du vill bidra. :)

    [http://traningslara.se/blogg/hjalp-till-att-stodja-var-hemsida/]

    Men nog om oss, hursomhelst kan vi lova att ju mer vi får möjlighet att tjäna lite på bloggen desto mer kan vi ju ta oss tid med research och skriva saker som eftertraktas och efterfrågas.

    #465404

    haha precis :)
    Ska klicka lite åt er!

    #465405

    Du behöver inte bulka överhuvud taget. Ät rätt och träna hårt så går du upp i muskelmassa och ner i fettprocent. Man behöver inte bli fet för att få muskler det är bara onödigt.

    #465406
    BlackRetroBox wrote:
    Du behöver inte bulka överhuvud taget. Ät rätt och träna hårt så går du upp i muskelmassa och ner i fettprocent. Man behöver inte bli fet för att få muskler det är bara onödigt.

    Ingen har pratat om att bli fet. Bara bulka. Och innebär inte att man ska bli fet.

    #465407

    Så du tror att trådskaparens mål är ”att bli fet”?:) Han vill ju gå upp i vikt, läs artikeln vetja.

    #465408

    haha. Jag vill inte bli fet :P vill bygga muskler men lite fett skadar inte heller då jag är i mina ögon för smal. Som jag har förstått det hela går bulkning ut på att alltid ha energi till kroppen för att kunna bygga så mkt muskler som möjligt. Men för att få i sig dessa mängder kalorier, ligga på överskott så måste man äta en del fett också och därav bygger man muskler men går också upp i fett.

    Ni får gärna rätta mig om jag har missförstått?

    #465409
    fagergren wrote:
    haha. Jag vill inte bli fet :P vill bygga muskler men lite fett skadar inte heller då jag är i mina ögon för smal. Som jag har förstått det hela går bulkning ut på att alltid ha energi till kroppen för att kunna bygga så mkt muskler som möjligt. Men för att få i sig dessa mängder kalorier, ligga på överskott så måste man äta en del fett också och därav bygger man muskler men går också upp i fett.

    Ni får gärna rätta mig om jag har missförstått?

    Du har rätt även om jag inte fattar det jag fetmarkerat. Fett måste man alltid äta och fett i kosten är inget som ger mer kroppsfett i sig.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.