Bulkning

Home Forums Kost och Näringslära Bulkning

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #465410

    Att Tänka på , för höga insulin påslag är fettinlagrande.

    #465411
    otursmannen wrote:
    Att Tänka på , för höga insulin påslag är fettinlagrande.

    Ja, jovisst men det är likförbaskat det totala kaloriintaget som är avgörande över en längre mätperiod.

    Och ska vi vara på det viset så kan man ju lika gärna inflika att fett är den makronutrient som lättast lagras in som kroppsfett.;)

    Inte heller det är avgörande på sikt men det är inte ovanligt att man snöar in på detaljer istället för att fokusera på helheten.

    #465412

    Ni förvirrar mig lite nu. Eddie det du inte förstod: Så här hade jag fått för mig, att livsmedel med mer fett ofta innehåller mer kalorier och alltså för att lättast ligga på kaloriöverskott vid en bulkning så kommer man att äta en hel del fet mat och därmed lägga på sig fett. Tex. hittade jag att makrill linnehåller ungefär dubbelt så mycket kalorier som tonfisk, detta trodde jag var pga dess fetthalt?

    insulinpåslag, antar att det betyder socker? Att mycket socker lagras till fett. socker är jag ganska duktig på att hålla mig ifrån faktiskt :)

    #465413
    fagergren wrote:
    Ni förvirrar mig lite nu. Eddie det du inte förstod: Så här hade jag fått för mig, att livsmedel med mer fett ofta innehåller mer kalorier och alltså för att lättast ligga på kaloriöverskott vid en bulkning så kommer man att äta en hel del fet mat och därmed lägga på sig fett. Tex. hittade jag att makrill linnehåller ungefär dubbelt så mycket kalorier som tonfisk, detta trodde jag var pga dess fetthalt?

    Ja om man äter exakt samma volym men av fetare mat kommer kaloriintaget bli högre ja. Men det är en förlegad tanke att en kost baserad på fetare livsmedel per automatik gör folk fetare.

    Det handlar om ens totala intag och skär man ner på pastan kan man utan problem ha grädde i pastasåsen. Och många håller sig mätta lättare på fettrik mat än kolhydratrik.

    Så tro inte att fett i maten gör dig fet.

    #465414

    Det var ett bra svar :)

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.