CambridgeKUREN

Home Forums Kost och Näringslära CambridgeKUREN

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #474450

    Jag har tagit cambridgekuren,har en väninna som säljer.
    Det är ju absolut först o främst för överviktiga som måste gå ner fort i vikt in till operation.
    Jag blev av me de jag ville och jag började äta o träna ordentligt och gick tom ner nåra kg till 2 månader efter MEN jag tycker inte det är nått man ska ta om man inte är överviktig som sagt.
    Min kille tog det oxå men han mådde så dåligt o han började me morronrpomenader och åt som han skulle och gick ner flera kg ialf,så jag tycker du ska ta de på det rätta sättet.

    #474451
    Bim wrote:
    Jag har tagit cambridgekuren,har en väninna som säljer.
    Det är ju absolut först o främst för överviktiga som måste gå ner fort i vikt in till operation.
    Jag blev av me de jag ville och jag började äta o träna ordentligt och gick tom ner nåra kg till 2 månader efter MEN jag tycker inte det är nått man ska ta om man inte är överviktig som sagt.
    Min kille tog det oxå men han mådde så dåligt o han började me morronrpomenader och åt som han skulle och gick ner flera kg ialf,så jag tycker du ska ta de på det rätta sättet.

    Styrketränade du seriöst under denna period ?

    #474452
    Calle Sirén wrote:
    Åhh.. Blir så trött. Det finns ingen ”Quick fix” för att komma i form. Träningen ska ses som en livslång satsning/investering. Det finns inga genvägar, bara senvägar…

    Vad är det du blir trött på egentligen? Killen tänker börja träna och se över sin kost, och han undrar över Cambridgekuren. Är det något fel i detta? Vad säger du till Iatoaon som gick ner 31 kg på 14 veckor utan att gå upp det igen? Var det också ett ”Quick fix” värt att sucka över?

    #474453
    Anna_H wrote:
    Nej, kuren är inte receptbelagd och man behöver inte få den ordinerad av läkare. Däremot förespråkas den av ett antal läkare och läkare kan ordinera den till kraftigt överviktiga personer.
    [http://www.cambridgekuren.se/]

    Jasså? 😮
    Jag kanske misstolkade det då men hon hade i alla fall varit i kontakt med en läkare som hade sett till att hon hade fattat vad hon gav sig in på.
    Hur som helst fick jag intrycket att det inte var något man gjorde med en klackspark utan att det krävdes lite jävlar anamma. :nod

    #474454
    Nina Lätt wrote:
    Vad är det du blir trött på egentligen? Killen tänker börja träna och se över sin kost, och han undrar över Cambridgekuren. Är det något fel i detta? Vad säger du till Iatoaon som gick ner 31 kg på 14 veckor utan att gå upp det igen? Var det också ett ”Quick fix” värt att sucka över?

    Kan förstå Calles reaktion, jag blir också trött på alla löpsedlar som säger, gå ned 10Kg på två veckor med hjälp av x-metoden.
    Risken är 90% (egen forskning :P ) att personerna går upp till start-vikten för de har inte fattat vad det handlar om: man måste ändra sina vanor på ett livslångt perspektiv för att kroppen skall må bra i det långa loppet.

    Att tappa 31 Kg på 14 veckor är strongt och för att behålla den nya match-vikten krävs kunskap och disciplin (det har inte alla). Congrats till IATOAON !

    Nu kanske jag är på hal is men en kur likt denna passar nog bara ’väldigt’ överviktiga personer utan större muskelmassa.
    Skulle man sätta en tränad person på en diet likt denna skulle nog muskel andelen som försvinner vara för hög för att vara sund. Eller ?

    Det är ju bara läsa allas träningsdagböcker som är på tävlingsnivå, finns inga enkla vägar, det är förbränning 5-7 dgr i veckan, stenhårt kostprogram etc etc.

    Synpunkter ?

    #474455

    Skälet till att jag vill testa den är att jag vill gå ner dom extra kilona jag har nu. Tror även att det blir en bra start och jag tror att jag kommer bli motverad till att börja träna ordentligt och äta rätt. Visst är det att ”fuska” lite och det är säkert inte _nyttigt_
    Jag ska inte följa den helt tror jag, ska köra 2 påsar och ett mål mat om dagen eller något i den stilen… fårse hur jag jag. tackför alla kommentarer.

    #474456

    tänkte lägga till lite fakta om mig:

    Ålder 17½ år
    Längd 182 cm
    Vikt 84,5 kilo
    Fettprocent 18%

    #474457

    Precis ! :)

    #474458
    Jeppe wrote:
    Styrketränade du seriöst under denna period ?

    nej,de enda ja gjorde va o gick ut me min hund

    #474459
    Bim wrote:
    nej,de enda ja gjorde va o gick ut me min hund

    Hade du gjort hade jag gett en hundring på att du inte hade legat kvar eller ökat på de vikter du körde innan kuren började, (om du inte var helt grön i gymmet).

    Dvs. Av en diet likt denna tappar man även muskler.

    Vilket i alla fall inte jag skulle vilja.

    #474460

    jeg tror personlig at en pulverkur kan være til hjelp for en veldig overvektig person som en innledning til til et lettere liv, da tenker jeg på motivasjon p.g.a hurtig vekttap, og så siden lære seg å spise riktig, men for en som bare har noen kosmetiske kilo er det idioti å begynne med pulver som eneste næringskilde.:nono:

    #474461
    Nina Lätt wrote:
    Vad är det du blir trött på egentligen? Killen tänker börja träna och se över sin kost, och han undrar över Cambridgekuren. Är det något fel i detta? Vad säger du till Iatoaon som gick ner 31 kg på 14 veckor utan att gå upp det igen? Var det också ett ”Quick fix” värt att sucka över?

    Du om någon borde väl veta att lågkalori-dieter (Dvs bantning) inte ger något hållbart resultat. Jag antar att Iatoaon inte återgick till sina gamla matvanor efter ”kuren” utan gick till en mer balanserad och nyttigare kost?

    #474462

    jag förstår alla som tycker att det är bättre att äta bra mat och träna hårt. jag håller med men det kan ändå vara en skön kickstart att bli av med lite överflödigt hull. Det gör förmodligen att man blir motiverad att fortsätta både träning och bra kost för att bibehålla formen!!! om man använder sig av en lågkaloridiet som cambridge så kommer kroppen efter ca 3 dygn hamna i en sk keton fas vilket innebär att kroppen änvänder fett som bränsle till olika organ. om du lyckas gå ner 10 kg på 3 veckor förlorar du inte så mycket muskler eftersom kroppen gör sig av med huvudsakligen fett. och om du sen ändrar ditt kostmönster och ligger på ett balanserat kaloriintag så kommer du varkän gå upp eller ner i vikt ( ca 2000 Kcal / dag beroende på vikt, ålder, aktivitet) men om du sen vill bygga muskler så kan du lägga dig på 500 Kcal + så kroppen har xtra byggstenar att växa!!
    Jag är inte säker på att mina uppgifter stämmer så om någon har mer kunskap så kom gärna med en input.
    Jag har själv precis börjat en 2 veckors intensivkur för att bli av med lite fett som jag lagt på mig under sommarens osunda leverne.

    mvh jimmy

    #474463

    varför bumpar du alla gamla trådar?

    #474464

    Känns som reklam för sophiekuren….:O Inte för att jag har en jäkla aning om vad det är då men…..:whistle:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.