Deff?Upp i vikt

Home Forums Kost och Näringslära Deff?Upp i vikt

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #572000

    Hej! jag gjorde min deff nu i sommras och slutade med den nu för 2 dagar sedan
    Under dieten åt jag ca: 800-900 kalorier och nu den senaste veckan har jag ätit 1000-1500 och gått upp ett halvt kilo:/ detta känns inte bra .. Brukar det vara så här efter dieten?

    #72115
    #572001
    Killen wrote:
    Hej! jag gjorde min deff nu i sommras och slutade med den nu för 2 dagar sedan
    Under dieten åt jag ca: 800-900 kalorier och nu den senaste veckan har jag ätit 1000-1500 och gått upp ett halvt kilo:/ detta känns inte bra .. Brukar det vara så här efter dieten?

    Hur mycket väger du?

    #572002

    65,5 vägde 65.0 när jag slutade med min diet

    #572003

    Du har väl mer mat i magsäcken, inget att bry sig om!

    #572004

    Kan du ange vad du har ätit?

    #572005

    mm , Idag

    frukost:2polareextrem en skinkbit 1 dl keso
    lunch:Halvportion gröt med grönsaker till ca:1 tomat 1dl majs
    mellanmål:Äpple,Clementin
    mellanmål:äpple
    Middag:150gram kyckling 5 klyftor potatis 1 morott och en halv squash!

    #572006

    Om det är så att du vill hålla din nuvarande vikt behöver du inte oroa dig. Din vikt kan pendla lite upp och ner med en ca 2 kg´s marginal p.g.a dels det som Mr. X sa; mat som fortfarande är i magen och dels vattennivåer som går lite upp och ner.

    Däremot så är det ganska hög sannolikhet att du kommer fortsätta gå ner i vikt om du bara håller 1500 kcal om dagen. Så tycker jag att du får i dig alldeles för lite protein.

    Det skulle underlätta om du berättade dina kommande avsikter? Vill du gå upp i vikt? Ner i vikt? Hålla vikt? Ha kvar muskler? Bygga muskler?

    #572007

    Hålla vikten :) bygga muskler

    #572008

    Du äter för lite för att kunna bygga!

    #572009

    okej .. tips? är 15 btw

    #572010

    13 *

    #572011
    Killen wrote:
    okej .. tips? är 15 btw

    ät mer!

    #572012
    Killen wrote:
    13 *

    Om du är 13 så är det här inget och tänka på.
    Ät ordentligt, kör inom tallriksmodellen så du får i dig tillräckligt med näring, du växer fortfarande, och din energiomsättning är perfekt, skippa läsken popcorn samt kebaben och träna som du gör så kommer du få bort fettlager.

    #572013

    Det är ett svältintag du ligger på.

    För din egen skull måste du börja äta mer, det handlar inte om muskler och fett hit och dit utan ett växande barn som behöver ordentligt med energi. Gör dig själv en stor tjänst och ät dig mätt varje dag. Skrämmande att du som 13-åring misshandlat dig själv med ett sånt lågt energiintag under lång tid.

    Och om du idag äter sådär lite är det fortfarande ett extremt lågt energiintag. Tänk om redan nu för din egen skull:(

    /Nicklas

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.