hur många kcal i er lunch/middag?

Home Forums Kost och Näringslära hur många kcal i er lunch/middag?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #863623

    Min lilla middag är väl på runda slängar 1000 kcal.

    #863624
    Jay wrote:
    Min lilla middag är väl på runda slängar 1000 kcal.

    Liar liar pants on fire! :p

    #863625
    lovelysmile wrote:
    Liar liar pants on fire! :p

    På vilket sätt? Det var dagens sanning ffs. :)

    #863626
    Jay wrote:
    På vilket sätt? Det var dagens sanning ffs. :)

    Som den där äpplepajen var eller? :D
    Men visst! :nod You’re the man and anything you say goes. Ska inte säga emot the ”Executive Producer in Charge of Booty” så jag tar tillbaka det där…. I really reeeeaally take it back :D

    #863627
    lovelysmile wrote:
    Som den där äpplepajen var eller?
    Men visst! :nod You’re the man and anything you say goes. Ska inte säga emot the ”Executive Producer in Charge of Booty” så jag tar tillbaka det där…. I really reeeeaally take it back

    Hehe – äppelpajen kanske var att stretcha på sanningen lite. Men man får ju önskedrömma lite…:P

    Man får planera dieten så man kan äta 1000 kcal/mål. Typ 1,5 per dag med andra ord. :D

    Man måste besitta skillz i den producentrollen. 8)

    #863628
    Jay wrote:
    Hehe – äppelpajen kanske var att stretcha på sanningen lite. Men man får ju önskedrömma lite…:P

    Man får planera dieten så man kan äta 1000 kcal/mål. Typ 1,5 per dag med andra ord. :D

    Man måste besitta skillz i den producentrollen. 8)

    ”planera” Hatar ordet men ajjabajja så nödvändigt…

    Jo jag vet, kan bara hoppas att komma upp till din kunskapsnivå en dag. Inte lätt att vara/bli bootyologist direkt… :)

    #863629
    lovelysmile wrote:
    Jo jag vet, kan bara hoppas att komma upp till din kunskapsnivå en dag. Inte lätt att vara/bli bootyologist direkt… :)

    Ja, det är ett hårt jobb, men någon måste göra det. 8)

    #863630

    jaha, jag kanske har räknat fel.
    jag kollade på slv och där stod det visst kokt spagetti =131 kcal/100g. tack för att ni påpekade det! vad brukar ni räkna med att vanlig kokt bandspaggeti ligger i kcal? jag har ica handlarnas tagliattelli och det står 370kcal/100g.

    nu har jag varit på affären och kollat heinz chillisås. var lite mycket socker tycker jag men det är klart man använder ju inte så mycket som ketchup.

    #863631

    500-600 till lunch, middag ca 1500-2000

    #863632
    Sir Klabbe wrote:
    1dl funlight ~ 10 kcal, 0g protein, 2g kolh., 0g fett

    Vart får du 10kcal från 1dl Fun light ifrån? Först och främst, hur kommer du fram till 2 gram kolhydrater och hur får du 2 gram kolhydrater till 10kcal?

    #863633

    Ärligt talat har jag i princip aldrig räknat kalorier. Har man bara ett hum om vad saker och ting innehåller, äter rätt livsmedel, och äter när magen eller klockan säger att det är dags att göra det så är det inga problem. För de flesta som vill öka i muskelvikt brukar det innebära att de måste äta mycket mer än de gör.

    #863634

    ca 3000 kcal

    :D

    #863635

    400-700, varierer ju, latdag/stressdag.. eller helt enkelt ”fel”mat:p

    #863636

    Vet väl på ett ungefär vad jag stoppar i mig men så noga är jag inte.

    #863637
    Jacksatan wrote:
    äter större delen av mitt energiintag då men ligger runt 4500kcal nu och brukar sprida ut det på 3mål per dag.

    IF eller bara lägre måltidsfrekvens?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.