Hur mycket omega3 är hälsosamt?

Home Forums Kost och Näringslära Hur mycket omega3 är hälsosamt?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #510122

    Potatis är bra, men mättar effektivt.
    Pasta och bröd är lätt att äta mycket av.
    Gör pastasås med bacon och cream fraiche.
    Ha smör på mackorna, på pastan, på riset.

    #510123

    Ursäkta om jag lånar tråden lite:

    Men tjafsade lite i morse om fisk, bruden säger att det inte är fisk i fiskpinnar utan andra saker, men vad? ;)
    Älskar nämligen fiskpinnar och är en av få fiskrätter jag kan äta ^^

    #510124
    Squashii wrote:
    Ursäkta om jag lånar tråden lite:

    Men tjafsade lite i morse om fisk, bruden säger att det inte är fisk i fiskpinnar utan andra saker, men vad? ;)
    Älskar nämligen fiskpinnar och är en av få fiskrätter jag kan äta ^^

    Självklart är det fisk i fiskpinnar.
    Men även massa annat, ströbröd, mjöl, potatisflingor, lite e-nummer, härdat fett och lite sånt brukar dom gilla att lägga till.

    Ett exempel är när jag gör pannbiff. Förutom köttfärs har jag ägg, mjölk, ströbröd och kryddor.
    Sist jag vägde och räknade så fick jag fram en kötthalt på 85%.

    Färdiglagade från diverse matproducenter ligger sällan över 50% och dom innehåller skit som man knappast behöver i en pannbiff.

    #510125
    Squashii wrote:
    Ursäkta om jag lånar tråden lite:

    Men tjafsade lite i morse om fisk, bruden säger att det inte är fisk i fiskpinnar utan andra saker, men vad? ;)
    Älskar nämligen fiskpinnar och är en av få fiskrätter jag kan äta ^^

    Vanligt missförstånd. Nog för att andelen fisk kontra panering är löjligt låg men fisk är det. En piskpinne kan ju ses som en fisksmörgås.:D

    Andelen fisk i en produkt som ”crabfish” kan man diskutera desto mer.;) Men skillnaden på t.ex. crabfish eller fiskbullar och fiskpinnar är att fiskbullarna och crabfish mer är en ihoptryckt massa av olika saker men fiskpinnarna de facto är FISK men med stor andel panering. Om man enbart ser till makronutrientkompisition är ju en fiskpinne rena tallriksmodellen i sig.:D

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.