kyckling bättre än vilt?

Home Forums Kost och Näringslära kyckling bättre än vilt?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #528318

    Eddie har ju redan vart i tråden, i 99,9% av fallen brukar frågan vara besvarad då.

    #528319

    Nästan alla trådar glider från ämnet i vissa inlägg, det är ju just det som är charmen med ett forum. Dessutom är ju som sagt frågan besvarad

    #528320
    norrbottenstjej wrote:
    omän kanske kyckling skulle vara mer lättsmält för kroppen.

    Vem har påstått det?

    #528321

    malawiglenn skrev tidigare att det enligt hans åsikt skulle vara mer lättsmält än rött kött.

    #528322

    Köper du köttet på willys så slipper du ligga i ett skyttetorn halva dagen och frysa.

    Om vi säger såhär, vad är manligast? ta din skoda fabia till willys och gräva i frysdisken efter lite älgkött
    eller
    konka iväg med ditt gevär på ryggen en mil ut i vildmarken traskandes genom sunkmark och slingrande rötter för att sedan sitta och frysa, rulla, tummarna, grilla (eller vadfan som helst) halva dagen för att sedan skjuta ner skogens konung och sedan dra hem honom på något sätt lagom till sena kvällen. (eventuellt har snubben en pick-up som han kör ut i skogen med, men faktum kvarstår)

    ledsen att gå Off-topic, men jag ville visa min poäng…

    #528323
    norrbottenstjej wrote:
    malawiglenn skrev tidigare att det enligt hans åsikt skulle vara mer lättsmält än rött kött.

    Det är mest en fråga om tillagning. Har man tillgång till färskt egenljagat viltkött är man lyckligt lottad, jag ser enbart fördelar. Pris, näring, smak, etiska aspekter, ALLT.

    Sjukt avundsjuk på dig faktiskt.

    #528324
    Challemannen wrote:
    Köper du köttet på willys så slipper du ligga i ett skyttetorn halva dagen och frysa.

    Om vi säger såhär, vad är manligast? ta din skoda fabia till willys och gräva i frysdisken efter lite älgkött
    eller
    konka iväg med ditt gevär på ryggen en mil ut i vildmarken traskandes genom sunkmark och slingrande rötter för att sedan sitta och frysa, rulla, tummarna, grilla (eller vadfan som helst) halva dagen för att sedan skjuta ner skogens konung och sedan dra hem honom på något sätt lagom till sena kvällen. (eventuellt har snubben en pick-up som han kör ut i skogen med, men faktum kvarstår)

    ledsen att gå Off-topic, men jag ville visa min poäng…

    Åka till Willys givetvis

    #528325
    Eddie Vedder wrote:
    Det är mest en fråga om tillagning. Har man tillgång till färskt egenljagat viltkött är man lyckligt lottad, jag ser enbart fördelar. Pris, näring, smak, etiska aspekter, ALLT.

    Sjukt avundsjuk på dig faktiskt.

    plusettar som fan.

    Viltkött är i min bok bland det bästa man kan äta. både till nyttighet och smak

    Jag brukar köpa billig färs av vildsvin,hjort,rådjur,älg fryst. kan bara drämma om de finare styckningsdetaljerna. och ännu mer om färskt..

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.