Mellanmål innan träning?

Home Forums Kost och Näringslära Mellanmål innan träning?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #548079
    ohly wrote:
    Har du tillgång till mixer på jobbet rekommenderar jag dig att göra en shake allt från 30 min till 2h innan träningen. 1-2 matskedar jordnötssmör + 250 gram kesella blandat med hälften vatten hälften mjölk, massa bär som hallon blåbär, hjortron, (innehåller viktiga antioxidanter)

    Vet att det låter krångligt med mixer och skit, men att bara slänga i sig en gainomax känns slentrian. Kosten är A och O för ett lyckat träningsresultat.

    OK, ska deffinitivt prova det, åtminstone när träningen infaller på en helgdag…

    För övrigt tar jag inga shakes eller gainers efter träningen heller, utan kör med vanlig mat

    #548080
    wolfshade wrote:
    OK, ska deffinitivt prova det, åtminstone när träningen infaller på en helgdag…

    För övrigt tar jag inga shakes eller gainers efter träningen heller, utan kör med vanlig mat

    Viktigt att handla ekologisk jordnötsmör som är fri från transfetter. Coop har!

    Lycka till!

    #548081
    ohly wrote:
    Viktigt att handla ekologisk jordnötsmör som är fri från transfetter. Coop har!

    Lycka till!

    OK, ska tänka på det, tack

    #548082
    ohly wrote:
    Viktigt att handla ekologisk jordnötsmör som är fri från transfetter. Coop har!

    Lycka till!

    Det finns inga transfetter i några av dom vanliga, stora märkena (typ Skippy).

    Non-detectable Levels of trans-Fatty Acids in Peanut Butter. J. Agric. Food Chem., 2001, 49 (5), pp 2349–2351.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.