Tjejer! Hur mkt äter ni?

Home Forums Kost och Näringslära Tjejer! Hur mkt äter ni?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #71092
    #551589

    Är nyfiken på vad ni tjejer ungefärligt ligger på för kalorimängd? Off som on? Jag har lätt att hela tiden hamna i fällan att jag äter alldeles för lite.. Det fungerar inte i längden. Jag vill bygga upp mig kropp, hålla den stark och frisk, inte bryta ner den!

    Förstår att det varierar från person till person, beroende på förutsättningar, muskelmassa, träningsmängd osv.. men vill ha något slags litet hum om hur ni ligger till, om inte annat som ett wake up-call för mig själv! :emo-thumb

    #551590

    Om jag också kunde hamna i fällan att äta för lite skulle jag var sjukt nöjd ;). Jag ligger i runda slängar mellan 3-4k kcal per dag och har gjort det ganska länge. Det har inget med fysiskt behov att göra, även om jag anser mig träna rätt hårt. Jag skulle förmodligen klara mig lika bra på ca hälften och dessutom må bättre. Att jag ännu är normalviktig (dock ofta plufsig och vattnig) visar att kroppen vänjer sig och strävar efter trivselvikt (vilket är anledningen till att jag haft en ”ursäkt” att hålla fast vid min ovana).
    Du har säkert rätt i att du får i dig lite för lite för att bygga (det vet ju bara du) men jag är rätt 100 på att ingen tjej på runt 60kg som inte tränar triathlon/längdskidåkning etc på elitnivå behöver 4k kcal/dag… Nu gick jag till ytterligheter lite, men det är så det ser ut för mig och kroppen tycks vara otroligt anpassningsbar.

    #551591

    Runt 3000kcal. Går väldigt mycket om dagarna å tränar hård tyngdlyftning och vanlig pump 4ggr i veckan 1½timme. Borde äta lite mera kanske.

    #551592

    Jag ligger på dryga 1800-1900 kcl om dagen, men jag ligger på underskott för att gå ner i vikt. Kommer öka på snart tänkte jag :-)

    Är 163 cm, väger 60,5 kg

    Fördelningen ser ut ungefär såhär per kilo:
    Protein 2,7 gram
    Fett 1,3 gram
    COH 2,1 gram

    :-)

    #551593

    TACK för era svar! Det är dags för mig att höja intaget, som det är nu händer ingenting, och jag blir sjuk konstant. Bara det borde få mig att inse och fatta, men jag är väl lite löjlig och rädd att lägga på mig (fett) men muskler är snyggare en slapp kropp, hur det än är! :|

    #551594

    På uppbyggnad nu ligger jag på ca 4000 kcal men normalt sett runt 3000 kcal och på deff måste jag ner ytterligare. Jag har aldrig deffat mig riktigt hård så det ska bli spännande och se hur lågt jag måste gå för att komma i form. Börjar kanske deffen på 2500 kcal för att sedan dra ner mer efterhand.

    #551595
    gotland wrote:
    På uppbyggnad nu ligger jag på ca 4000 kcal men normalt sett runt 3000 kcal och på deff måste jag ner ytterligare. Jag har aldrig deffat mig riktigt hård så det ska bli spännande och se hur lågt jag måste gå för att komma i form. Börjar kanske deffen på 2500 kcal för att sedan dra ner mer efterhand.

    Men jeeeeesuuuus vilken KROPP du har!!!! Den där bilden om NÅGOT inspirerar mig till att bygga!! :emo-thumb

    #551596

    mig med, yeaah

    #551597

    gotland:

    Hur motiverar du 4000 kcal per dygn?

    #551598
    nutz wrote:
    gotland:

    Hur motiverar du 4000 kcal per dygn?

    Bygger helt enkelt bättre på ett bra kaloriöverskott. Tycker att det ger mer helt enkelt eftersom jag också har kort tid på mig och bygga och än så länge funkar det utmärkt. Skulle jag bli för fet så skulle jag dra ner men än så länge har det inte hänt så då kör jag så klart på och äter.

    #551599
    snusan wrote:
    Men jeeeeesuuuus vilken KROPP du har!!!! Den där bilden om NÅGOT inspirerar mig till att bygga!! :emo-thumb

    Tack, vad kul. Jag tror många tjejer är rädda för att äta för mycket och får då svårt att lägga på sig massa sedan behöver man inte bli fet för det men att träna stenhårt och tungt och äta mycket.

    #551600
    gotland wrote:
    På uppbyggnad nu ligger jag på ca 4000 kcal men normalt sett runt 3000 kcal och på deff måste jag ner ytterligare. Jag har aldrig deffat mig riktigt hård så det ska bli spännande och se hur lågt jag måste gå för att komma i form. Börjar kanske deffen på 2500 kcal för att sedan dra ner mer efterhand.

    Imponerande apetit du har.. själv äter jag nästan lika mycket som dig fast än jag är kille och är i byggfas..:up:

    #551601
    gotland wrote:
    Bygger helt enkelt bättre på ett bra kaloriöverskott. Tycker att det ger mer helt enkelt eftersom jag också har kort tid på mig och bygga och än så länge funkar det utmärkt. Skulle jag bli för fet så skulle jag dra ner men än så länge har det inte hänt så då kör jag så klart på och äter.

    Och funkar gör det tydligen ! Kör hårt:)

    Antar att hon inte kör lågvolymsträning Nutz…

    #551602
    gotland wrote:
    Tack, vad kul. Jag tror många tjejer är rädda för att äta för mycket och får då svårt att lägga på sig massa sedan behöver man inte bli fet för det men att träna stenhårt och tungt och äta mycket.

    Jag tror också att det är så.. Jag är inte så där väldigt insatt i det här med hur kroppen funkar, men när jag höjer intaget (räknar inte kalorier och så, men när jag någon gång fått för mig att kolla, för att se hur jag ligger till, har jag legat rätt lågt, inte så långt över 1000 kcal oftast 😮 iaf de veckor jag jobbar nätter, då sover jag hela dagen och på natten blir d inte mkt ätet så jag jobbar ensam på nattöppen mack, nog om det ;) )

    MEN iaf, så när jag höjer, så upplever jag att jag känner mig plufsig direkt, (vätska??) får för mig att det kanske tar ett tag för kroppen att ställa om sig till nya högre energi-intaget och att det kanske stabiliserar sig om jag ger det lite tid?

    I vilket fall så behöver jag få ork till att ta i när jag tränar, och att jag konstant blir förkyld känns också som en liten varningsklocka.

    Med mitt förnuft fattar jag ju att jag inte kan hålla på som jag gör i längden, kruxet är att våga omsätta det i praktiken bara..!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.