Aminosyror

Home Forums Kosttillskott Aminosyror

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #473888
    Joachim Bartoll wrote:
    Under diet, för att uppnå en antikatabol effekt och minska mental trötthet, räcker det oftast med cirka 5g till 10g innan och/eller under passet. Kombineras gärna med 5-10g kreatin för bättre effekt.

    där svarade du på den frågan jag hade angående bcaa. Jag kommer köra 10g före och 10g efter. Dig skulle man haft som PT :)

    #473889
    Richard B wrote:
    där svarade du på den frågan jag hade angående bcaa. Jag kommer köra 10g före och 10g efter. Dig skulle man haft som PT :)

    Jag skulle nog i första hand ta under. Det är sannolikt det som ger bäst proteinbesparande effekt.

    #473890

    Intressant artikel om BCAA [http://www.physicalmag.com/index.php?a=27&p=9]

    #473891
    Henrik Eiselt wrote:
    Jag skulle nog i första hand ta under. Det är sannolikt det som ger bäst proteinbesparande effekt.

    äter 17.00
    tar rage+bcaa 17.30
    tränar 18.00
    bcaa + vitargo 19.30
    Hemma och äter senast 20.15 (kör cardio på gymmet)

    #473892

    Idag åt jag frukost 08.30 Gröt på 1dl havregryn, 2dl minimjölk, 2 matskedar ”sockrig sylt” 1 fincrisp med 2 sillbitar, 1 fincrist med 1 skivat ägg + 1 matsked kaviar och 30g whey 80.

    Började träna 09.15 och intog 1 dos BCAA + 5 gram kreatin..
    Edlar jag BCAA för kråkorna, det är min fråga?

    #473893
    Richard B wrote:
    äter 17.00
    tar rage+bcaa 17.30
    tränar 18.00
    bcaa + vitargo 19.30
    Hemma och äter senast 20.15 (kör cardio på gymmet)

    Borde inte intaget av BCAA förlora sin proteinstimulerande effekt så nära en stor måltid som 30 minuter? Ett annat tips är att testa rage på tom mage en gång… Du vet inte vad du missar annars

    #473894
    spasm wrote:
    Idag åt jag frukost 08.30 Gröt på 1dl havregryn, 2dl minimjölk, 2 matskedar ”sockrig sylt” 1 fincrisp med 2 sillbitar, 1 fincrist med 1 skivat ägg + 1 matsked kaviar och 30g whey 80.

    Började träna 09.15 och intog 1 dos BCAA + 5 gram kreatin..
    Edlar jag BCAA för kråkorna, det är min fråga?

    Det bästa är om du äter frukost efter och tar Bcaa+2 äpplen innan .

    #473895

    ok, ska prova.

    #473896
    PatArnold wrote:
    Det bästa är om du äter frukost efter och tar Bcaa+2 äpplen innan .

    Hur ska man få energi till att träna om man bara har 2 äpplen i magen? :|

    #473897
    Martin112 wrote:
    Hur ska man få energi till att träna om man bara har 2 äpplen i magen? :|

    Man har ochså 10gram BCAA i magen och det kommer man långt med.

    #473898
    Martin112 wrote:
    Hur ska man få energi till att träna om man bara har 2 äpplen i magen? :|

    Energin för att träna har du i musklerna i form av muskelglykogen. I magen gör maten inte så mycket nytta utan det är när det börjar tas upp av tarmarna som energin kan komma att användas.

    #473899
    Joachim Bartoll wrote:
    Under diet, för att uppnå en antikatabol effekt och minska mental trötthet, räcker det oftast med cirka 5g till 10g innan och/eller under passet. Kombineras gärna med 5-10g kreatin för bättre effekt.

    Stämmer väldigt bra..:emo-thumb

    #473900

    Passar på att klämma in en fråga i den här tråden istället för att skapa en ny ( hoppas det inte gör något)
    fick nydligen hem en burk anabolic BCAA och undrar om jag kan strunta i deras anvisning till hur det ska ”brukas”
    undrar nu om jag istället för morgon och innan träning kan ta det ca 30min före träning och sen efter träning i samband med creatin monohydrat?!
    tack på förhand // aningen oerfaren

    #473901
    fegge99 wrote:
    Passar på att klämma in en fråga i den här tråden istället för att skapa en ny ( hoppas det inte gör något)
    fick nydligen hem en burk anabolic BCAA och undrar om jag kan strunta i deras anvisning till hur det ska ”brukas”
    undrar nu om jag istället för morgon och innan träning kan ta det ca 30min före träning och sen efter träning i samband med creatin monohydrat?!
    tack på förhand // aningen oerfaren

    Ja, intag runt träning rekommenderas starkt. Att supplementera under andra tidpunkter skulle jag skippa. Kör direkt före och efter passet istället.

    #473902
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja, intag runt träning rekommenderas starkt. Att supplementera under andra tidpunkter skulle jag skippa. Kör direkt före och efter passet istället.

    :up:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.