En lite mullig kille undrar

Home Forums Kosttillskott En lite mullig kille undrar

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #566019

    Hejsan, Jag har tränat nu i ungefär 5 år och känner att jag har fastnat i träningen. Jag kommer inte över det som jag legat på i typ 1 år. Eftersom jag har lite överskottsfett så försöker jag gå ner i vikt samtidigt som jag vill bygga muskler men det är svårt för jag känner inte att det händer jättemycket. Jag har aldrig tagit något kost tillskott överhuvudtaget och det jag undrar är om jag kanske skulle behöva börja ta något slags protein tillskott då jag inte får i mig alls mycket protein dagligen. Jag har inte råd att köpa ägg osv varje dag då jag är en fattig student.

    What shall i do?!

    #71709
    #566020

    Vad äter du på en dag?

    #566021

    Till frukost äter jag ca 3-4 mackor med mjölk, lunch äter jag nästan aldrig någonting och till middag så varierar det från dag till dag. kan va allting från laxpasta till köttbullar oh nudlar. Det brukar tyvärr bli mycket pasta då det e billigt att köpa :P

    #566022
    Quote:
    det jag undrar är om jag kanske skulle behöva börja ta något slags protein tillskott då jag inte får i mig alls mycket protein dagligen.

    Det kan nog vara en god idé. Utan tillräckligt med protein, uteblir muskeltillväxten. Om det är från mat eller tillskott du fyller ut med protein, spelar mindre roll.

    Dessutom kanske du borde koncentrera dig på att förlora kroppsfett eller öka i muskelmassa, inte båda sakerna samtidigt. Försöker man det, händer det ofta inte mycket alls, förutom att man slösar bort sin tid.

    #566023

    Du äter ju mindre en min syster som är 2 år, lycka till med muskelbygget.
    Du kanske borde läsa på en del om kosten hur viktig den är osv

    #566024

    Jag har lyckats en gång innan Grub :) jag gick ner 15 kg fast var starkare än när jag började.

    #566025

    Styrka är inte muskeltillväxt.

    #566026

    true true. jag e så kass på allt detta med kost och hälsa. får väll börja plugga på det som man har någon aning om vad man gör me kroppen egentligen

    #566027
    king grub wrote:
    styrka är inte muskeltillväxt.

    +1

    #566028
    bal wrote:
    true true. jag e så kass på allt detta med kost och hälsa. får väll börja plugga på det som man har någon aning om vad man gör me kroppen egentligen

    Jag hade själv ingen aning hur viktigt det var med kosten för ett nått halvårsedan, sen började jag läsa på väldigt mycket genom att vara mycket på sånna här forum och lära mig att träna bättre med fokus på muskelkontakt. Sen dess har mina träningsresultat ökat drastiskt och jag har gått upp nästan 20kg utan att lägga på mig nämnvärt mycket fett.

    #566029
    fenyletylamin wrote:
    Du äter ju mindre en min syster som är 2 år, lycka till med muskelbygget.
    Du kanske borde läsa på en del om kosten hur viktig den är osv

    Du vet ju inte hur mycket han äter under den där middagen… Säg att han slänger i sig två kilo pasta, i så fall äter han väl mer än din syster? ;)

    #566030
    henkebenke wrote:
    Du vet ju inte hur mycket han äter under den där middagen… Säg att han slänger i sig två kilo pasta, i så fall äter han väl mer än din syster? ;)

    Hur många vet du brukar äta två kilo pasta till middag:what:

    #566031
    fenyletylamin wrote:
    Hur många vet du brukar äta två kilo pasta till middag:what:

    Ingen. Det var bara ett exempel.

    Min poäng är att man inte kan säga till någon att han äter för lite, om man inte vet hur mycket han äter i varje måltid. Uppenbarligen lyckas han fylla sitt dagliga kaloribehov, så uppenbarligen äter han med än en tvååring.

    #566032
    King Grub wrote:
    Dessutom kanske du borde koncentrera dig på att förlora kroppsfett eller öka i muskelmassa, inte båda sakerna samtidigt. Försöker man det, händer det ofta inte mycket alls, förutom att man slösar bort sin tid.

    Jag har läst flera av dina inlägg där du förklarar precis detta och varje gång ökar min oro för att jag tränar fel. Även om jag tycker det är kul och träna så finns det saker jag hellre ägnar mig åt, så jag vill undvika bortkastad tid på gymmet.

    Jag har en ganska ordentlig övervikt (BMI ~34, mycket kroppsfett) som jag bestämt mig för att komma till rätta med, men samtidigt vill jag också forma kroppen lite genom att bygga muskler.

    Jag inleder varje gympass med 30 minuters rask gång på löpband (har inte kondition för att jogga ännu) för att sedan köra ungefär en timme styrketräning. Är det helt galet enligt din åsikt? Är det helt bortkastad tid?

    Jag är ju inte direkt bodybuilder som måste säkerställa optimal muskelutveckling till varje pris, utan vill bara tappa vikt och komma i form. Har det verkligen en sådan otroligt negativ effekt att kombinera styrketräning med konditionsträning?

    Är det bättre om jag bara kör på rullbandet och struntar helt och hållet i styrketräning tills jag är nöjd med vikten, för att sedan koncentrera mig på muskelbyggandet?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.