En lite mullig kille undrar

Home Forums Kosttillskott En lite mullig kille undrar

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #566033

    Ursäkta mig. Tänk vad man kan hitta om man letar lite:
    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=3447080]

    Mer specifikt:
    [http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3447080&postcount=14]

    #566034
    Oddish wrote:
    Jag har läst flera av dina inlägg där du förklarar precis detta och varje gång ökar min oro för att jag tränar fel. Även om jag tycker det är kul och träna så finns det saker jag hellre ägnar mig åt, så jag vill undvika bortkastad tid på gymmet.

    Jag har en ganska ordentlig övervikt (BMI ~34, mycket kroppsfett) som jag bestämt mig för att komma till rätta med, men samtidigt vill jag också forma kroppen lite genom att bygga muskler.

    Jag inleder varje gympass med 30 minuters rask gång på löpband (har inte kondition för att jogga ännu) för att sedan köra ungefär en timme styrketräning. Är det helt galet enligt din åsikt? Är det helt bortkastad tid?

    Jag är ju inte direkt bodybuilder som måste säkerställa optimal muskelutveckling till varje pris, utan vill bara tappa vikt och komma i form. Har det verkligen en sådan otroligt negativ effekt att kombinera styrketräning med konditionsträning?

    Är det bättre om jag bara kör på rullbandet och struntar helt och hållet i styrketräning tills jag är nöjd med vikten, för att sedan koncentrera mig på muskelbyggandet?

    Det låter verkligen inte galet,klokt att köra styrke träning när du vill gå ner i vikt.
    Du styr det med kosten,vill du gå ner i vikt så äter du den mängd kalorier som gör att din våg går neråt,vill du bygga muskler så äter du mer så att vågen kryper uppåt.
    Eftersom du styrketränar samtidigt som du går ner i vikt så kommer mer av den vikt du tappar att vara fett och mindre muskler.

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.