Gainer pro

Home Forums Kosttillskott Gainer pro

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #572085

    Hej.
    Är väldigt ny på allt va träning och motion och bra kost heter så jag skulle behöva lite vägledning.
    Nu är det så att jag ”gymmar” 4-5 gånger i veckan men det blir bara 15-25 min/pass. Har tyvärr inte mer tid.(dock väldigt intensiva minuter)
    Jag var inne och köpte [http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=570r http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=570r%5D förra veckan och tänkte höra med er om hur stor mängd jag ska ta efter ett pass. Jag vill absolut inte fläska på mig utan vill bara att muskel tillväxten ska få sig en bost.

    Mvh Jocke

    #72121
    #572086

    Det brukar finnas klara instruktioner på förpackningen.
    Det är oundvikligt att fläska på sig.. :(

    #572087

    Skall du växa måste du ligga på kaloriöverskott, vilket även betyder att du, som nutz säger, fläskar på dig.

    Och som sagt, det mesta står väl på förpackningen. Ditt kaloribehov är vad som spelar roll för hur mycket du skall ta.

    #572088

    En fråga bara.
    Varför köpa en gainer om man INTE vill fläska på dig?
    Vill man inte fläska på sig köper man ett triple protein. Fairning har t.ex ett jäkligt bra som heter complete protein 3.
    Annars kan man köpa 100% protein också, t.ex. optimum nutrition 100% whey.
    Varför frågade du inte i affären innan du köpte? :what:

    #572089
    Jocke_J wrote:
    Hej.
    Är väldigt ny på allt va träning och motion och bra kost heter så jag skulle behöva lite vägledning.
    Nu är det så att jag ”gymmar” 4-5 gånger i veckan men det blir bara 15-25 min/pass. Har tyvärr inte mer tid.(dock väldigt intensiva minuter)
    Jag var inne och köpte [http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=570r http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=570r%5D förra veckan och tänkte höra med er om hur stor mängd jag ska ta efter ett pass. Jag vill absolut inte fläska på mig utan vill bara att muskel tillväxten ska få sig en bost.

    Mvh Jocke

    Det är omöjligt för oss att veta hur mycket pulver du ska ta eftersom att vi inte får någon info om din vikt, ålder, kön, övrigt energiintag, fysisk aktivitet om dagarna etc etc.

    #572090

    Tack för svaren.

    Som sagt jag är väldigt ny på detta och jag förklarade för han som stod i kassan att jag ville ha ett protein pulver utan kolhydrater i för att jag inte ville fläska på mig. Men han sågade mig totalt och informerade mig om att det var detta jag skulle ha.
    Kände mig ganska rövknullad när jag gick därifrån.
    Men hur kan jag bruka detta nu utan att springa iväg allt för mycket i vikt? För jag har ju trotts allt grejerna hemma nu :|

    Mvh Jocke

    #572091
    Jocke_J wrote:
    Tack för svaren.

    Som sagt jag är väldigt ny på detta och jag förklarade för han som stod i kassan att jag ville ha ett protein pulver utan kolhydrater i för att jag inte ville fläska på mig. Men han sågade mig totalt och informerade mig om att det var detta jag skulle ha.
    Kände mig ganska rövknullad när jag gick därifrån.
    Men hur kan jag bruka detta nu utan att springa iväg allt för mycket i vikt? För jag har ju trotts allt grejerna hemma nu :|

    Mvh Jocke

    Räkna ut ditt energiintag.
    Gainer betyder inte att man automatiskt ”fläskar på sig”.
    Det går att bruka gainers dagligen utan att bli det minsta tjock, det som spelar roll är hur mycket man får i sig totalt.
    Ifrån pulver, vätska, mat o.s.v.

    #572092
    Rasmus Andersson wrote:
    Det är omöjligt för oss att veta hur mycket pulver du ska ta eftersom att vi inte får någon info om din vikt, ålder, kön, övrigt energiintag, fysisk aktivitet om dagarna etc etc.

    Jag är ”man” 27 år väger 76kg å är 176 lång.
    Har sedan januari gått ner ca 20 kg och har väl nu fått lite noja gällande övervikt.
    Jag springer 25-30 min 2-3 gånger i veckan och har ett ganska aktivt jobb.
    Idags läget har jag ett ganska lågt energiintag pga rädslan för övervikt igen.
    äter sallad med kyckling,köttfärs eller kassler 3 gånger i veckan resten av dagarna varierar endel…Men så gått som inga kolhydrater.
    250g keso med russin till frukost. mycket frukt. ofta en burk makrill till mellan mål eller 2 ägg.
    Hoppas att detta var till någon nytta och inte allt för rörigt…skulle bli väldigt tacksam för lite råd gällande kosten.

    Mvh Jocke

    #572093
    Jocke_J wrote:
    Jag är ”man” 27 år väger 76kg å är 176 lång.
    Har sedan januari gått ner ca 20 kg och har väl nu fått lite noja gällande övervikt.
    Jag springer 25-30 min 2-3 gånger i veckan och har ett ganska aktivt jobb.
    Idags läget har jag ett ganska lågt energiintag pga rädslan för övervikt igen.
    äter sallad med kyckling,köttfärs eller kassler 3 gånger i veckan resten av dagarna varierar endel…Men så gått som inga kolhydrater.
    250g keso med russin till frukost. mycket frukt. ofta en burk makrill till mellan mål eller 2 ägg.
    Hoppas att detta var till någon nytta och inte allt för rörigt…skulle bli väldigt tacksam för lite råd gällande kosten.

    Mvh Jocke

    Jag är inte rätt person att ge dig några råd om kaloriintag, det är jag alldeles för okunnig för. ;)
    Jag tycker dock att du äter för lite som det ser ut i dagsläget.

    #572094

    Så med andra ord så kan jag ta mig en gainer efter träningen utan att behöva vara orolig att fläska på mig.
    Vet du vart jag skulle kunna vända mig för att få lite kost rådgivning?
    Och kanske något tipps på något bra program där man lätt kan räkna ut energiintaget?

    Mvh Jocke

    #572095

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=20927&highlight=utr%E4kning+av+energibehov]
    Där kan du enkelt och lätt räkna ut ditt energibehov.
    Kostrådgivning bör du kunna få via ett gym nära dig. :up:

    #572096

    Tack så mycket.
    Blev lite olika svar på dom olika sidorna men ska väl ligga på ett kalori intag mellan 3200-3800 per dag.
    Tycker att det låter grymt mycket men nu har jag ett hum om vart jag ligger iaf.

    #572097
    Jocke_J wrote:
    Tack så mycket.
    Blev lite olika svar på dom olika sidorna men ska väl ligga på ett kalori intag mellan 3200-3800 per dag.
    Tycker att det låter grymt mycket men nu har jag ett hum om vart jag ligger iaf.

    Lever du ett aktivt liv samt springer så tycker jag att dessa siffror verkar rimliga.
    Sedan kan det hända att du får justera kaloriintaget efter önskade viktförändringar.
    Lycka till! :)

    #572098
    Jocke_J wrote:
    Tack så mycket.
    Blev lite olika svar på dom olika sidorna men ska väl ligga på ett kalori intag mellan 3200-3800 per dag.
    Tycker att det låter grymt mycket men nu har jag ett hum om vart jag ligger iaf.

    3800 kcal låter mycket…

    Om jag var du, dvs, vill bygga en del utan att lägga på sig en massa fläsk..??, så skulle jag lägga mig på den lägre siffran, dvs 3200 kcal / dag, i ca 4 veckor, för att sedan utvärdera resultatet.

    Har du gått upp 1-1.5 kilo efter 4 veckor så är du rätt ute. Har du inte gått upp något alls, så kan du öka på till 3500 kcal / dag, osv.

    Låt spegel + våg + träningsresultat avgöra om du är på rätt väg eller ej.

    O med tanke på hur du äter nu så skulle du med fördel ta en Gainer direkt efter passet eftersom du verkar äta så lite kolhydrater i övrigt.

    Tycker dessutom du borde dra i dig ett relativt kolhydrat / proteinrikt / fettsnålt mål, ett par timmar före träningen. En portion havregrynsgröt + en portion vassleprotein tex.

    Mvh

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.