HGH stimulator (Arginin/Citrulline/Dopa/GABA)

Home Forums Kosttillskott HGH stimulator (Arginin/Citrulline/Dopa/GABA)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #761216

    btw, är phenibut tillåtet i sverige då?

    #761217
    loverius wrote:
    btw, är phenibut tillåtet i sverige då?

    nej, det är inte lagligt.
    Det fungerar på samma sätt som GHB, krossar blodbarriären.

    #761218
    loverius wrote:
    En fråga kanske nån som har en bra stuide på någon av topics aminosyror och dess ökning av HGH.
    Det påstås att tex arginin kan höja hgh nivåer riktigt bra, andra är citrulline malat, L-dopa, GABA etc.
    Den höjning de åstadkommer, är den verkligen nått att hurra över? Eller är det inte så att det blir en peak på några minuter eller kanske en timme.
    Är det verkligen lönt att äta dessa syror ur en hgh höjnings perspektiv? 😮

    Du kan vara alldeles säker på att alla kosttillskott som säljs och sägs öka en halt utav hormoner, är snickesnack.

    1 § Denna lag gäller a) syntetiska anabola steroider, b) testosteron och dess derivat, c) tillväxthormon, d)kemiska substanser som ökar produktion och frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon.

    (Personligen har jag inte riktigt fattat lagen, då mat måste anses som en kemisk sammansättning, och har en extremt stort inverkan på kroppens hormoner, men inte är förbjudet;) )

    Däröver är jag också alldeles säker på att alla HGH-medel i princip är värdelösa genom orala upptag.

    Varför springer folk och lägger ut pengar på dessa mirakelkurer, som om de skulle fungera vore förbjudna? Man vill åt en viss effekt, och försöker ta någon sorts snårig genväg som anses vara laglig. :

    Vad jag anser om hela den där baletten får jag ej uttrycka i ord i detta forum.
    Men den sortens morla kräks jag av.

    #761219

    jag håller fullständigt med dig Blackwind!!!

    #761220

    Instämmer i ovanstående jag med.

    #761221
    Blackwind wrote:
    Du kan vara alldeles säker på att alla kosttillskott som säljs och sägs öka en halt utav hormoner, är snickesnack.

    Det är snickesnack!

    1: Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2007 Feb;17(1):92-108.Links
    Eight weeks of aromatase inhibition using the nutritional supplement Novedex XT: effects in young, eugonadal men.Willoughby DS, Wilborn C, Taylor L, Campbell W.
    Department of Health, Human Performance, and Recreation, Baylor University, Waco, TX 76798-7313, USA.

    This study examined the effects of an aromatase-inhibiting nutritional supplement on serum steroid hormones, body composition, and clinical safety markers. Sixteen eugonadal young men ingested either Novedex XT or a placebo daily for 8 wk, followed by a 3-wk washout period. Body composition was assessed and blood and urine samples obtained at weeks 0, 4, 8, and 11. Data were analyzed by 2-way repeated-measures ANOVA. Novedex XT resulted in average increases of 283%, 625%, 566%, and 438% for total testosterone (P=0.001), free testosterone (P=0.001), dihydrotestosterone (P=0.001), and the testosterone:estrogen ratio (P=0.001), respectively, whereas fat mass decreased 3.5% (P=0.026) during supplementation. No significant differences were observed in blood and urinary clinical safety markers or for any of the other serum hormones (P>0.05). This study indicates that Novedex XT significantly increases serum androgen levels and decreases fat mass.

    PMID: 17460335 [PubMed – indexed for MEDLINE]

    #761222

    1: J Gerontol A Biol Sci Med Sci. 1999 Aug;54(8):M395-9.Links
    Oral arginine does not stimulate basal or augment exercise-induced GH secretion in either young or old adults.Marcell TJ, Taaffe DR, Hawkins SA, Tarpenning KM, Pyka G, Kohlmeier L, Wiswell RA, Marcus R.
    Department of Exercise Science, University of Southern California, Los Angeles, USA. [mailto:marcellt@grc.nia.nih.gov]

    BACKGROUND: Growth hormone (GH) helps maintain body composition and metabolism in adults. However, basal and peak GH decline with age. Exercise produces a physiologic GH response that is subnormal in elderly people. Arginine (Arg) infusion can augment GH secretion, but the efficacy of oral Arg to improve GH response to exercise has not been explored. We investigated whether oral Arg increases GH secretion in young and old people at rest and during exercise. METHODS: Twenty young (Y: 22.1 +/- 0.9 y; SEM) and 8 old (O: 68.5 +/- 2.1 y) male and female subjects underwent three different trials following determination of their one-repetition maximum strength (1-RM); exercise only (EO; 3 sets, 8-10 reps at 85% of 1-RM; on 12 separate resistive lifts), Arg only (5.0 g), or Arg + exercise. Blood samples were collected between successive lifts, and GH (ng x ml(-1)) was determined via RIA. RESULTS: In Y vs O: Basal GH secreted (area under the curve) was 543.6 +/- 84.0 vs 211.5 +/- 63.0. During EO, values were 986.6 +/- 156.6 and 517.8 +/- 85.5. Both were significantly lower in the older individuals (p < .05). Oral Arg alone did not result in any increase in GH secretion at rest (310.8 +/- 73.2 vs 262.9 +/- 141.2). When Arg was coadministered during exercise, GH release was not affected in either the young or old and appeared to be blunted in the young compared to the exercise only trial in the young. CONCLUSION: Based upon these findings, we concluded that oral Arg does not stimulate GH secretion and may impair GH release during resistive exercise.
    PMID: 10496544 [PubMed – indexed for MEDLINE]

    #761223
    dr ozz wrote:
    CONCLUSION: Based upon these findings, we concluded that oral Arg does not stimulate GH secretion and may impair GH release during resistive exercise.
    PMID: 10496544 [PubMed – indexed for MEDLINE]

    Fy, Arginin kan asså störa GH under träning med!!! 👿

    #761224
    Peter Singer wrote:
    Gaba är ett ämne som är förbjudet att säljas i Sverige. Vad kan man dra förslutsatser av detta? Jo, det fungerar!
    Jag har själv använt det när det var lagligt att köpa/sälja i Sverige.
    Sverige är ett av få länder i Världen där det är olagligt. Jag har sökt svar av läkare mm och de tycker också att det är underligt att det har blivit förbjudet.
    Ville bara säga det innan den här tråden stängs.
    /Peter

    Ja det fungerar, men det fungerar inte om man vill höja sina HGH nivåer.
    Det fungerar däremot ypperligt som ett berusningsmedel eller mot ångest.

    #761225
    majkel wrote:
    Ja det fungerar, men det fungerar inte om man vill höja sina HGH nivåer.
    Det fungerar däremot ypperligt som ett berusningsmedel eller mot ångest.

    När det gäller ångest är du helt ute och cyklar, man får inte ta Gaba då, jag vet!!:nono:
    Om du undrar hur jag vet det får du gärna sända ett privat meddelande till mig.

    #761226
    Peter Singer wrote:
    När det gäller ångest är du helt ute och cyklar, man får inte ta Gaba då, jag vet!!:nono:
    Om du undrar hur jag vet det får du gärna sända ett privat meddelande till mig.

    Är jag helt ute och cyklar? Verkligen?

    [http://www.truthbeknown.com/gaba.html]

    [http://www.lightparty.com/Health/Anxiety.html]

    [http://www.raysahelian.com/gaba.html]

    [http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070723044718AAnkzTp]

    Visst, GABA är svårt att få att passera blodhjärn-barriären, för mkt GABA kan skapa en ångestattack etc. Men har du ångest av ren brist av GABA så är GABA en ypperlig sak att konsumera, med viss försiktighet givetvis. Det kan ju ha en inhiberande effekt på övriga nervsystemet utanför blodhjärn-barriären, bör även inte kombineras med alkohol, benzodiazepiner och andra kemikalier som verkar på GABA’s receptorer etc.

    #761227
    majkel wrote:
    Är jag helt ute och cyklar? Verkligen?

    [http://www.truthbeknown.com/gaba.html]

    [http://www.lightparty.com/Health/Anxiety.html]

    [http://www.raysahelian.com/gaba.html]

    [http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070723044718AAnkzTp]

    Visst, GABA är svårt att få att passera blodhjärn-barriären, för mkt GABA kan skapa en ångestattack etc. Men har du ångest av ren brist av GABA så är GABA en ypperlig sak att konsumera, med viss försiktighet givetvis. Det kan ju ha en inhiberande effekt på övriga nervsystemet utanför blodhjärn-barriären, bör även inte kombineras med alkohol, benzodiazepiner och andra kemikalier som verkar på GABA’s receptorer etc.

    Jag vet av egen erfarenhet och från läkare, så tyvärr du är ute och cyklar!
    Jag tänker inte ens läsa länkarna.
    Som jag skrev tidigare får du gärna höra av dig till mig privat.

    /Peter

    #761228

    Problemet med sådana kosttillskott är ju oftast upplevd effekt. Jag menar även om du skulle dopa dig med riktigt GH så skulle ingen större effekt märkas på några veckor. Så även om produkten fungerar så är det svårt att mäta i riktiga resultat på några veckors tid.

    #761229
    Peter Singer wrote:
    Jag vet av egen erfarenhet och från läkare, så tyvärr du är ute och cyklar!
    Jag tänker inte ens läsa länkarna.
    Som jag skrev tidigare får du gärna höra av dig till mig privat.

    /Peter

    Trevligt, [http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias confirmation bias] i allra högsta grad här. En personlig erfarenhet och man ignorerar fakta som motstrider erfarenheten och söker endast fakta som bekräftar sin förutfattade mening. Eftersom det är den som får dig att tro att jag är ute och cyklar tillåter jag dig att vara övertygad. Det är stört omöjligt att resonera med någon fast i sin confirmation bias som vägrar exponeras till saker som motstrider dennes förutfattade mening.

    Jag är för övrigt inte ett dugg intresserad i din personliga erfarenhet, därför jag inte hört av mig än. Som Roger Brinner sa, The sum of anecdotes is not data. Tyvärr är din personliga erfarenhet just det, en anekdot.

    #761230
    PatrikW wrote:
    Problemet med sådana kosttillskott är ju oftast upplevd effekt. Jag menar även om du skulle dopa dig med riktigt GH så skulle ingen större effekt märkas på några veckor. Så även om produkten fungerar så är det svårt att mäta i riktiga resultat på några veckors tid.

    Är inte GH världens dyraste fettförbrännare???

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.