hur bra är protoinpullver i gentligen ??

Home Forums Kosttillskott hur bra är protoinpullver i gentligen ??

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #689972

    hej på er.

    jag har hört att det är onödigt att köpa protoinpullver efter som det inte ger någon störe effekt en en bannan

    hur bra är det igentligen att äta protoinpullver ger det någon störe effekt igentligen

    #78570
    #689973

    Vad är det för effekt du snackar om?

    #689974

    kosttilskotten gör dig helt galen, tro mig.

    I början av min karriär så gick jag ifrån 40 i bänkpress till 100 på bara 2 veckor tack vare whey 20!

    #689975
    mrxxs wrote:
    hej på er.

    jag har hört att det är onödigt att köpa protoinpullver efter som det inte ger någon störe effekt en en bannan

    hur bra är det igentligen att äta protoinpullver ger det någon störe effekt igentligen

    Ta med dig en burk keso till gymet istället då

    #689976

    Banan innehåller kolhydrater, Pliiiixet!

    #689977

    Jämfört med banan så gör proteinpulver absolut skillnad. Banan ger kolhydrat, och kolhydrat stimulerar inte uppbyggnaden av musklerna. Det gör protein.

    Däremot är det ingen skillnad på X g proteinpulver och X g protein från mat. Det är inget konstgjort eller något som ger speciell ”effekt” i proteinpulver, utan det är (vanligast) helt vanligt mjölkprotein.

    Tillräckligt med protein krävs för muskeltillväxt, men det finns inget som säger att du måste få protein från pulver, om du täcker proteinbehovet med protein från kosten. Det är mer en fråga om att enkelhet och att det är praktiskt i samband med träning. Och billigt. Per gram protein är proteinpulver en billig proteinkälla.

    #689978

    ja kolhydrater och protein är två helt olika näringsämnen, du kan inte bygga upp en massa på enbart bananer

    #689979

    men lika mycket man behöver protoin så behöver man kolhydrater efter ett hårt träningspass om man bara äter protoin efter ett träningspass så går rätt mycket till att proteinet att användas som energi och inte byggnadsmaterial för kroppen. jag kanske har fel
    men jag såg på tv idag och där sa dom att protoinpullver är slöseri med pengar

    #689980

    Vill inte vara petig men det stavas protein.

    #689981

    Man ska inte tro på allt man ser på TV

    #689982
    mrxxs wrote:
    men lika mycket man behöver protoin så behöver man kolhydrater efter ett hårt träningspass om man bara äter protoin efter ett träningspass så går rätt mycket till att proteinet att användas som energi och inte byggnadsmaterial för kroppen. jag kanske har fel

    Du har inte fel men inte rätt heller.;) Visst kommer mer protein användas som energi i frånvaro av kolhydrat men likväl kommer protein absorberas och utnyttjas i proteinsyntesen och det är definitivt mer viktigt än kolhydrater.

    mrxxs wrote:
    men jag såg på tv idag och där sa dom att protoinpullver är slöseri med pengar

    Så kategoriskt kan man aldrig uttala sig.

    #689983

    Det kan möjligtvis vara slöseri med pengar om du äter väldigt mycket kött fisk fågel mjölkprodukter och äter det när kroppen behöver det som mest. Men om du ska träna hårt så lär du ju behöva runt 2gram kroppsvikten, därför är det ofta mer bekvämt med protein pulver.
    Sen är det ganska billigt med pulver om du jämför med tex kött och kessela som protein källa

    #689984
    mrxxs wrote:
    men lika mycket man behöver protoin så behöver man kolhydrater efter ett hårt träningspass om man bara äter protoin efter ett träningspass så går rätt mycket till att proteinet att användas som energi och inte byggnadsmaterial för kroppen. jag kanske har fel
    men jag såg på tv idag och där sa dom att protoinpullver är slöseri med pengar

    Jag såg också det. De vart lite skrattretande faktiskt hur hon verkligen var emot det.
    Men hon hade en poäng. Får du i dig tillräckligt med protein via kosten känns det väl lite onödigt.
    Själv har jag rätt svårt att tugga i mig så mycket som jag själv anser mig behöva, och tycker därför det är väldigt smidigt att kunna dricka det istället. :up:

    #689985
    mrxxs wrote:
    men lika mycket man behöver protoin så behöver man kolhydrater efter ett hårt träningspass om man bara äter protoin efter ett träningspass så går rätt mycket till att proteinet att användas som energi och inte byggnadsmaterial för kroppen. jag kanske har fel
    men jag såg på tv idag och där sa dom att protoinpullver är slöseri med pengar

    Ja, en stor del av proteinet man äter används alltid som energi. Långt från allt protein man äter blir muskelprotein. Så skall det vara. Men höga nivåer av aminosyror i blodet sänder signaler att nybilda muskelprotein, även om det inte är just aminosyrorna från proteinet man just ätit som behöver bli det muskelproteinet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.