kreatin

Home Forums Kosttillskott kreatin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #519798
    Wade wrote:
    Hur skulle man annars ta det, och tar du mer än andra då eller? Hur länge har du hållt på?

    Jag brukar ta lite extra på träningdagarna.
    Kreatin har jag ätit i över 10år.
    Det är väl mer eller mindre regelbundet med lite avbrott för sjukdom ibland.

    #519800
    Wade wrote:
    Och vad lata folk e med tabletter och grejer, kreatin smakar ju INGENTING och e ju bara o köra ner i vatten och löser sig av sej självt, jösses:yikes:

    Jag får inte mitt kreatin att lösa sig. Har provat med ljummet vatten, kallt vatten, varmt vatten o skaka som fan men det löser sig inte :S
    Smakar äckligt beskt också

    #519802
    Qvick wrote:
    Jag får inte mitt kreatin att lösa sig. Har provat med ljummet vatten, kallt vatten, varmt vatten o skaka som fan men det löser sig inte :S
    Smakar äckligt beskt också

    vad har du för kreatin ?:S

    jag har prövat 3 sorter kreatin, de smakar nästan ingenting, du ska trots allt bara ta en TE-sked :)

    #519804
    Kevinlol wrote:
    vad har du för kreatin ?:S

    jag har prövat 3 sorter kreatin, de smakar nästan ingenting, du ska trots allt bara ta en TE-sked :)

    Jag har kreatin från eiselt.
    Jag dricker det trots att det inte har löst sig, kanske är därför det smakar beskt för jag har inte lyckats få det att lösa sig en enda gång. Kan inte förstå vad jag gör för fel :what:, haha!

    #519807
    Qvick wrote:
    Jag har kreatin från eiselt.
    Jag dricker det trots att det inte har löst sig, kanske är därför det smakar beskt för jag har inte lyckats få det att lösa sig en enda gång. Kan inte förstå vad jag gör för fel :what:, haha!

    Har du provat i ljummet vatten?

    Annars är knepet, en tesked, i med vatten, snurra glaset och drick medans det är rörelse i vattnet och alla partiklar flyter runt dvs inte ligge rpå botten.
    Sen är det bara att hälla i ytterligare någon ½dl vatten, snurra glaset och svepa det sista på botten. :)

    #519809
    Qvick wrote:
    Jag har kreatin från eiselt.
    Jag dricker det trots att det inte har löst sig, kanske är därför det smakar beskt för jag har inte lyckats få det att lösa sig en enda gång. Kan inte förstå vad jag gör för fel :what:, haha!

    Ljummet vatten är bäst men se till att dricka upp det direkt.

    #519811
    Peter Singer wrote:
    Ljummet vatten är bäst men se till att dricka upp det direkt.

    Ger det ett nytt försök imorgonbitti och hoppas att det går ner :emo-thumb

    #519813
    fenyletylamin wrote:
    Om du vill ha ett billigt med endå testat och bevisat att det är det renaste som finns. DÅ ska du kolla in Creapure.

    Att ta kreatin med kolhydrater kan vara bra för att öka upptaget

    hur många gånger behöver jag ta kreatin om dagen?
    och vilka tidpunkter?:)

    #519815
    Flessa wrote:
    5 gram/dag räcker gott och väl. För optimalt upptag så blandas det i din efterträningsdrink med snabba kolhydrater.

    okej så alltså morgon och efter träning funkar bra eller?:p

    #519817
    Flessa wrote:
    sure, men det ärcker med att du tar 5 gram efter träning. Dina kreatindepåer är ändå såpass fulla när du kör en ”kur” att det spelar ingen roll ifall du tar ytterligare 5 gram på morgonen.

    okej hehe då lär det hålla ett tag iallafall :) men då kör jag med kreatinet efter träningen bara då om det räcker. jag kör med gainer också så jag brukar ta gainern på morgon efter träning med kreatin och till kvällsmat:emo-thumb det är väl inget fel jag gör i det hoppas jag?:p

    #519819
    Flessa wrote:
    sure, men det ärcker med att du tar 5 gram efter träning. Dina kreatindepåer är ändå såpass fulla när du kör en ”kur” att det spelar ingen roll ifall du tar ytterligare 5 gram på morgonen.

    så här står det om det kreatinet jag kör med, köpte det på kostexperten det heter MET-Rx Creatine Blast Xtreme, så jag ville bara visa vad det stog att jag skulle göra enligt dom…

    Fas 1 (uppladdning): Ta en skopa (43 g), 4 gånger dagligen (om du väger mindre än 86kg), 5 gånger dagligen (om du väger 86kg-100kg) eller 6 gånger dagligen (om du väger 100 + kg), i 5 dagar.
    Fas 2 (underhåll): Ta en skopa (43 g) dagligen under 11 veckor.
    Fas 3 (uppehåll): Ta inget kreatintillskott i fyra veckor.
    Ovanstående 3 faser kan sedan upprepas.
    Blanda varje skopa (43 g) med 2,5-3 dl vatten eller juice. De som sysslar med intensiv, regelbunden träning bör dricka minst 3 liter vatten per dag.

    #519821
    Flessa wrote:
    Som sagt, dina kreatindepåer är såpass fulla att 5 gram/dag, då gärna efter träningen med snabba kolhydrater, räcker gott och väl.

    alright då kör jag på det!:emo-thumb men när tycker du att jag ska ta gainern då?:| min låtsas bror ”epic” heter han här på body.sa att jag skulle ta det 3 gånger om dagen? fast är inte riktigt säker på vilka tidspunkter?

    #519823
    Danne94 wrote:
    hur många gånger behöver jag ta kreatin om dagen?
    och vilka tidpunkter?:)

    1-2 gånger om dagen

    Före träning och efter träning är bra tillfällen att ta kreatin

    #519825
    malawiglenn wrote:
    det finns inga ”ska”n

    Magnus Samuelsson tar gainer 3-4 ggr om dagen mellan måltiderna och efter träningen….

    Allt beror på hur mycket/lite du äter och om du nu vill dricka då ca 150gram socker om dagen…

    Och nu verkar du ju köra med creatine blast med… ca 35gram socker per servering, grattis.

    Det bästa är att skaffa proteinpulver, maltodextrin och kreatin för sig sedan blanda hur man vill sen, blir t o m billigare.

    Varför köper du saker innan du vet hur du bör inta dem?

    Om jag nu hade gainer och den där creatin blast, så skulle jag ta blasten innan passet och gainer direkt efteråt.

    Är det så mkt socker i skiten?

    #519827
    Krille85 wrote:
    Är det så mkt socker i skiten?

    Portionsstorlek – 43gr varav socker är 32,1gr och kreatin är 5gr

    Dvs 75% utav produkten är socker.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.