Kreatin under vila från NO-explode?

Home Forums Kosttillskott Kreatin under vila från NO-explode?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #474121
    ralle12 wrote:
    jag tycker du skavila om man tar kreatine för länge, så sutar ju lroppen själv producera det.

    Va?

    Är det något du vet eller bara slänger ur dig?

    #474122

    har hört det från en gammal bodybuilder.

    #474123
    Cado wrote:
    Jag har tagit en burk rage extreme och har direkt efter påbörjat att prova vip-x. Har också en no-xplode burk som väntar. Blir det för mycket om man provat allt direkt inpå varandra? Ska man vila lite från de?

    Tycker inte rage extreme var någon höjdare men nu när jag tagit vip-x ungefär 1 vecka känns som jag aldrig blir trött och orkar oftast köra på samma vikt länge innan jag tänkt minska

    Finns en viss risk att du utvecklar en högre tolerans mot vissa CNS-stimulanter (typ, koffein m.m) och på så sätt inte upplever samma höjande av dina energinivåer. Finns inga evidens som säger att du borde göra ett uppehåll för kreatinets skull, isåfall skulle jag säga att det finns en större anledning att göra det för stimulanternas skull.

    #474124
    ralle12 wrote:
    har hört det från en gammal bodybuilder.

    Skriv då inte att det är så. Skriv att en person påstått det men utan att du vet om det stämmer eller ej.

    Annars förvirrar du ju bara trådskaparen.

    #474125
    Eddie Vedder wrote:
    Skriv då inte att det är så. Skriv att en person påstått det men utan att du vet om det stämmer eller ej.

    Annars förvirrar du ju bara trådskaparen.

    Okey förlåt dåligt av mig.

    Men vet du om det stämmer?

    #474126
    ralle12 wrote:
    Okey förlåt dåligt av mig.

    Hoppas du inte tog illa upp men min poäng är bara den att om du nämner något som du bara hört någonstans och lyfter fram det som en sanning kan ju det rådet göra mer skada än nytta.

    Om det nu inte är sant kanske någon ändrar sitt upplägg helt i onödan bara för att han/hon läst det på ett forum. Så det är bara ett råd om lite mer kritiskt förhållningssätt i all välmening.:)

    ralle12 wrote:
    Men vet du om det stämmer?

    Jag har aldrig hört att det skulle vara en riskfaktor. Supplementeringen höjer ju såklart nivåerna över vad kosten och kroppens egen syntes bidrar med men det är inget som innebär att det senare omöjliggörs. Du får ju fråga byggaren vad han grundar sitt påstående på.

    [http://traningslara.se/blogg/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/]

    Att man får mer eller mindre bra resultat av kreatin är en annan sak.

    #474127
    Eddie Vedder wrote:
    Hoppas du inte tog illa upp men min poäng är bara den att om du nämner något som du bara hört någonstans och lyfter fram det som en sanning kan ju det rådet göra mer skada än nytta.

    Om det nu inte är sant kanske någon ändrar sitt upplägg helt i onödan bara för att han/hon läst det på ett forum. Så det är bara ett råd om lite mer kritiskt förhållningssätt i all välmening.:)

    Jag har aldrig hört att det skulle vara en riskfaktor. Supplementeringen höjer ju såklart nivåerna över vad kosten och kroppens egen syntes bidrar med men det är inget som innebär att det senare omöjliggörs. Du får ju fråga byggaren vad han grundar sitt påstående på.

    [http://traningslara.se/blogg/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/]

    Att man får mer eller mindre bra resultat av kreatin är en annan sak.

    Nae rå tog inte illa upp, Det var bra att du sa det då har jag ju lärt mig nåt nytt och jag förstår din poäng och ska formulera mina/andras påstående bättre så jag inte förvirrar folk och missleder dem.

    :emo-thumb

    Okey så du har inte hört att det är så med kreatine, jag är väll helt ute och cyklar. Igentligen var det hans son som gymmar som sa det till mig, Men som har fått det från sin farsa. Ska försöka få tag i dem och se vad dem grundar sina påstående på.

    Men jag trodde även själv från början att det var så att kroppen slutade producera kreatine om man intod det för länge därav troddde jag uppehållet var till för att inte göra så kroppen slutar produdera det.

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.