MaxGain UltraMRP eller MASS FX

Home Forums Kosttillskott MaxGain UltraMRP eller MASS FX

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #762590

    Tjena. precis som rubriken. Fördelar nackdelar med bägge? Vad jag kan se framgår det inte om det är långsamma eller snabba kolhydrater i Mass FX.

    Anledningen till att jag ska börja ta gainer är för att min kropp orkar inte äta så mycket mat som jag äter nu. Jag känder mej helt tärd efter måltiderna och blir dyngtrött. Så jag tänkte om jag drar ner på portionerna 10-15% kanske och Tar en gainer 2-3 ggr per dag som det står att man ska göra.

    vad tror ni? är det rätta medecinen? Tar i nuläget inte ett ända kosttillskott.

    Ökade 10 kg i vikt första 3 månaderna. men nu står det rätt så still eftersom jag inte pallar äta så mycket som jag gjorde då.

    Mvh

    #82007
    #762591

    Om du ökade 10kg på tre månader tror jag faktiskt du kan skära ner lite på maten och ändå fortsätta gå upp i vikt. Den viktuppgångstakten känns ju ändå onödigt snabb. Finns ingen anledning att hetsa sig upp i vikt och trycka i sig allt man ser.

    Att ta en gainer som återhämtningsdryck är förstås inte fel, men ersätt inte måltider med gainer. Det är ett värdelöst alternativ.

    Jag skulle skära ner bara litegrann på maten om jag vore du, gainern kan du ta efter träningen. Sannolikt kommer du fortsätta öka men inte så fort och mycket.

    #762592

    Mass FX innehåller maltodextrin. Dvs snabba kolhydrater. Lämpar sig att ta efter träningen.

    MaxGain UltraMRP innehåller havre och är långsamt. Lämpar sig att ta som mellanmål

    #762593
    Eddie Vedder wrote:
    Om du ökade 10kg på tre månader tror jag faktiskt du kan skära ner lite på maten och ändå fortsätta gå upp i vikt. Den viktuppgångstakten känns ju ändå onödigt snabb. Finns ingen anledning att hetsa sig upp i vikt och trycka i sig allt man ser.

    Att ta en gainer som återhämtningsdryck är förstås inte fel, men ersätt inte måltider med gainer. Det är ett värdelöst alternativ.

    Jag skulle skära ner bara litegrann på maten om jag vore du, gainern kan du ta efter träningen. Sannolikt kommer du fortsätta öka men inte så fort och mycket.

    Hejtack för svaret. hehe jag kastar inte i mej allt jag ser :D Nä jag tänkte ite byta ut måltider mot gainer utan tänkte ta gainer tillsamans med måltiden å ta en lite mindre portion mat. 10-15% jag kanske formulerade det konstigt. Eller ta en imellan måltiderna.

    #762594
    Johan.S wrote:
    Mass FX innehåller maltodextrin. Dvs snabba kolhydrater. Lämpar sig att ta efter träningen.

    MaxGain UltraMRP innehåller havre och är långsamt. Lämpar sig att ta som mellanmål

    Tackar

    #762595

    Jag har smakat Maxgain och det är i ärlighetens namn nog det vidrigaste jag smakat i pulverväg. Även min kompis reagerade väldigt stark, ohållbart för mig iaf.

    #762596
    garm wrote:
    Jag har smakat Maxgain och det är i ärlighetens namn nog det vidrigaste jag smakat i pulverväg. Även min kompis reagerade väldigt stark, ohållbart för mig iaf.

    Var det precis i början när produkten precis hade släppts eller nu senare?

    #762597

    Har nu bestämt mej för att köpa lite kosttillskott. Kreatin. vanligt monhydrat. Mass FX och Pro FX (whey) Hur ska jag strukturera upp intagen för bästa effekt. Ska Försöka äta var 3e timma och äta rätt.

    Så om man börjar

    06:00 gainer eller whey eller inget?

    06:00-07:00 Promenad

    07:00 Frukost.gainer eller whey eller inget?

    10:30 lunch. gainer eller whey eller inget?

    12:00 träning 60 min. whey innan och gainer efter träning?

    14:00 middag1. gainer eller whey eller inget?

    17/18:00 Middag 2. gainer eller whey eller inget?

    20:00 kvällsfika. gainer eller whey eller inget?

    Enligt säljaren ska jag ta whey:
    OPTIMAL DOSERING: Ta en portion ca 30 minuter före träning, en portion direkt efter träning och ytterligare en portion en timme efter träning.

    Gainer
    Drick 2-3 drinkar per dag som mellanmål och efter träning för att komplettera den vanliga kosten med protein och kolhydrater.

    Går det inte att sprida ut det under dagen och fortfarande få ett bra resultat? Annars får jag juh ta med mej 3 shakes till gymmet varje pass.

    Tänkte köra en månad on en månad off på kosstillskotten förutom kreatinet som har sin självklara kur. Tankar om det?

    Målet är att stå tävlingsredo i BB 80kgs klassen innom 10 år. Vet vad jag ger mej in på Men har inte all kunskap. Så snälla håll svaren på en seriös nivå och hjälp mej istället.

    Mvh Robert

    #762598
    Bwr wrote:
    Så om man börjar

    06:00 gainer eller whey eller inget?

    06:00-07:00 Promenad

    07:00 Frukost.gainer eller whey eller inget?

    10:30 lunch. gainer eller whey eller inget?

    12:00 träning 60 min. whey innan och gainer efter träning?

    14:00 middag1. gainer eller whey eller inget

    17/18:00 Middag 2. gainer eller whey eller inget?

    20:00 kvällsfika. gainer eller whey eller inget?

    Enligt säljaren ska jag ta whey:
    OPTIMAL DOSERING: Ta en portion ca 30 minuter före träning, en portion direkt efter träning och ytterligare en portion en timme efter träning.

    Gainer
    Drick 2-3 drinkar per dag som mellanmål och efter träning för att komplettera den vanliga kosten med protein och kolhydrater.

    Går det inte att sprida ut det under dagen och fortfarande få ett bra resultat? Annars får jag juh ta med mej 3 shakes till gymmet varje pass.

    Men snälla! Säg att det där är ett skämt!;)

    Är det så konstigt att företagen rekommenderar intag flera gånger om dagen tycker du? Givetvis vill dom att du ska drick aupp det snabbt och köpa nytt. Jag skulle ta en gainer efter träning om jag vore du, sedan en eventuell proteindrink någon mer gång under dagen. Jag vet inte vad du tror att proteinpulver gör för dig men du verkar onekligen överskatta dess egenskaper något alldeles hutlöst. Det är ju bara protein ju…

    Lite ska du väl käka också?

    #762599
    Bwr wrote:
    Har nu bestämt mej för att köpa lite kosttillskott. Kreatin. vanligt monhydrat. Mass FX och Pro FX (whey) Hur ska jag strukturera upp intagen för bästa effekt. Ska Försöka äta var 3e timma och äta rätt.

    Så om man börjar

    06:00 gainer eller whey eller inget?

    06:00-07:00 Promenad

    07:00 Frukost.gainer eller whey eller inget?

    10:30 lunch. gainer eller whey eller inget?

    12:00 träning 60 min. whey innan och gainer efter träning?

    14:00 middag1. gainer eller whey eller inget?

    17/18:00 Middag 2. gainer eller whey eller inget?

    20:00 kvällsfika. gainer eller whey eller inget?

    Enligt säljaren ska jag ta whey:
    OPTIMAL DOSERING: Ta en portion ca 30 minuter före träning, en portion direkt efter träning och ytterligare en portion en timme efter träning.

    Gainer
    Drick 2-3 drinkar per dag som mellanmål och efter träning för att komplettera den vanliga kosten med protein och kolhydrater.

    Går det inte att sprida ut det under dagen och fortfarande få ett bra resultat? Annars får jag juh ta med mej 3 shakes till gymmet varje pass.

    Tänkte köra en månad on en månad off på kosstillskotten förutom kreatinet som har sin självklara kur. Tankar om det?

    Målet är att stå tävlingsredo i BB 80kgs klassen innom 10 år. Vet vad jag ger mej in på Men har inte all kunskap. Så snälla håll svaren på en seriös nivå och hjälp mej istället.

    Mvh Robert

    Det där ser helt vansinnigt ut. Du kan komplettera frukosten med en proteindrink ifall du inte får i dig nog med protein från den övriga maten du äter. Sen tar du Mass FX efter träningen. Om du ska ta nån typ av gainer till mellanmål så bör det vara Maxgain UltraMRP eller liknande produkt som inte är baserad på snabba kolhydrater.

    Kosttillskott ska inte ersätta maten utan är tänkt som ett komplement.

    #762600

    Ni verkar ha förstått mej helt fel. Jag ska inte ta en på varje tid jag skrev!!! Jag undrar vad jag ska ta vilken tid. Om det är totalt 3 shakes per dag spelar ingen roll. Utan vilken tid. Därför det står ingenting eller gainer eller whey. Jag tänker inte dra i mej 10 st om ni trodde det. Utan jag vill veta när jag ska ta för bäst effekt.

    Självklart förstår jag att det är överdriven konsumtion enligt tillverkarna. Varför skulle jag annars fråga???

    Mvh

    #762601
    Bwr wrote:
    Ni verkar ha förstått mej helt fel. Jag ska inte ta en på varje tid jag skrev!!! Jag undrar vad jag ska ta vilken tid. Om det är totalt 3 shakes per dag spelar ingen roll. Utan vilken tid. Därför det står ingenting eller gainer eller whey. Jag tänker inte dra i mej 10 st om ni trodde det. Utan jag vill veta när jag ska ta för bäst effekt.

    Självklart förstår jag att det är överdriven konsumtion enligt tillverkarna. Varför skulle jag annars fråga???

    Mvh

    Då tycker jag du gör som jag skrev tidigare.

    #762602
    Johan.S wrote:
    Var det precis i början när produkten precis hade släppts eller nu senare?

    Köpt för ca: 2mån sen. Men jag kan ju inte svara på hur länge varan varit lagerförd.

    #762603
    Johan.S wrote:
    Då tycker jag du gör som jag skrev tidigare.

    Vad tror du om att ta en whey innan promenaden och en gainer efter promenaden. gainer efter träning och en whey till kvälls fikat? Resten av proteinerna borde vara fullt tillräcklig i mattiderna redan.

    Mvh

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.