MaxGain UltraMRP eller MASS FX

Home Forums Kosttillskott MaxGain UltraMRP eller MASS FX

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #762604
    Bwr wrote:
    Vad tror du om att ta en whey innan promenaden och en gainer efter promenaden. gainer efter träning och en whey till kvälls fikat? Resten av proteinerna borde vara fullt tillräcklig i mattiderna redan.

    Mvh

    Vad ska du med en gainer till efter promenad? Det är väl en sak att ta efter ett träningspas men efter en promenad?

    Jag skulle nöja mig med en gainer efter träningspasset och sedan proteindrinken vid kvällsfikat. När jag löper före frukost tar jag möjligtvis en kopp kaffe innan. Därefter vanlig rejäl frukost.

    Men är du väldigt hungrig när du vaknar är ju helt klart drinken ett bra val innan promenaden.:)

    Se över hur mycket mat du orkar äta först, därefter märker du ju om det finns fog för mer tillskott än runt träningen.

    Bwr wrote:
    Självklart förstår jag att det är överdriven konsumtion enligt tillverkarna. Varför skulle jag annars fråga???

    Angående doseringen frågade du inte, du skrev ju bara rakt av vad som är rekommenderad dosering. Hur ska man annars kunna tolka det? Men nu vet jag i alla fall eftersom du förklarat ordentligt.

    #762605

    Ursäkta om jag formulerade mej klumpigt är dyslektiker. Får inte alltid ner hur jag tänkt i skrivt. :(

    Men tack för all hjälp uppskattas verkligen.

    Gainer efter promenad/cykel/spring på morgon känns rätt eftersom det är en ganska hård träning med. Men jag har ingen aning, bara spekulerade. Ibland brukar jag ta en gainomax efter längre promenadet eller hård fys träning. Så varför ite fylla på med depoerna. Nu vet jag att jag bara skrev promenad tidigare så det kanske blir skillnad nu. Men jag tog bara ett snabbt exempel kl 2 på natten när jag skrev det där uppe.

    Har ni Nått annat tipps på bra kosttillskot som man kan ha användning av?

    Har letat runt i jungeln länge nu och jag tycker det verkar räcka med 2-3 protein shakes per dag å gainer 1-2 ggr per dag. Kreatinet vet jag inte om det ger nån större effekt eftersom jag aldrig provat å det känns mest som placebo, men jag tänkte prova iaf.

    Sen är det juh 1000 olika proteiner som är blandade olika och samma med gainers. Ska sätta mej å plugga näringlära nåndag så jag själv förstår det där.
    Men om ni har tipps på en produkt eller nått överhuvudtaget så hojta gärna till.

    Mvh

    #762606
    Bwr wrote:
    Vad tror du om att ta en whey innan promenaden och en gainer efter promenaden. gainer efter träning och en whey till kvälls fikat? Resten av proteinerna borde vara fullt tillräcklig i mattiderna redan.

    Mvh

    Funkar nog bra. Gainern efter promenaden skulle jag ha skippat och ätit frukost istället

    #762607
    Johan.S wrote:
    Funkar nog bra. Gainern efter promenaden skulle jag ha skippat och ätit frukost istället

    Frukost kommer jag äta i vilket fall. Men skippar gainer då.

    Tack så mycket för hjälpen alla som svarat

    #762608
    garm wrote:
    Jag har smakat Maxgain och det är i ärlighetens namn nog det vidrigaste jag smakat i pulverväg. Även min kompis reagerade väldigt stark, ohållbart för mig iaf.

    jag fick min idag och har precis smakat. Tycker inte alls det va äcklig. Lite väl gräddig kanske och lite jobbig konsistens. Sitter en klisterlapp på påsen att det är ny smak så det kanske va annurlunda då ni köpte?

    Mvh Robert

    #762609
    Johan.S wrote:
    Var det precis i början när produkten precis hade släppts eller nu senare?

    Skulle tro att det är den första versionen. Jag gillade inte den heller men den nya är ok…. väldigt gräddig.

    #762610

    Gör som jag:

    1dl double pro
    ca 4dl mjölk
    ca 2dl havregryn.
    (om man vill lite malto också)

    Sen in med en mixerstav..
    Gott, nyttigt och mättande. Går ritkigt snabbt också

    #762611
    Henrik Eiselt wrote:
    Skulle tro att det är den första versionen. Jag gillade inte den heller men den nya är ok…. väldigt gräddig.

    Håller med. Den nya smaken funkar absolut. Maxgain till mellanmål på jobbet varje dag :up:

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.