Mina kosttilskott vad fattas?

Home Forums Kosttillskott Mina kosttilskott vad fattas?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #537066

    Tjenix ! Har köttat på gainer pro / serious mass creatin monohydrat i 1 år och nu för typ 2 månader sen gick jag över till whey-80 för jag börja bli lite för degig 😮 så nu kör jag på omega 3, whey-80, HMB no-exploed, monohydrat, night pro och koffein tabletter. Kan man köra på allt detta samtidigt? jag käkar HmB 3 gånger om dagen, creatin 4 gånger om dagen. whey 80 2 gånger, night pro 1 gång, omega 3 frukost / kvällsmat tar allt i samband med mat förutom proteinet då.. Och är det något mer som fattas?

    Mvh jocke

    #70425
    #537067

    No-xplode och kreatinet bör du köra i cykler. Men det har du förhoppningsvis redan koll på?

    #537068
    malawiglenn wrote:
    du måste köra med EAA och BCAA precis före och under passet, precis som all andra här gör. Om du gör det så är du med i gänget :) *ironi*

    Sluta trolla sönder varenda jävla tråd nu. Killen vill ju bara ha ett svar på vad som kan ändras med hans intag av kosttillskott. Fortsätter du såhär nu så är du inte ett skit bättre än hejssvejs med alla sina jävla kommentarer.
    Det är ju inte direkt första gången du ger spydiga svar till någon som egentligen bara startat en tråd och börjat ställa sina nybörjar-frågor.
    Det krävs ju ingen större intelligens att vara on topic.

    OnT: Din lista ser mer än tillräcklig ut, i vissa fall överflödig, men det är helt subjektivt. Om du inte äter tillräckligt med grönt eller varierad kost, så kan multivitaminer vara ett komplement. Och ja, BCAA och/eller EAA kan vara ett bra alternativ, då dessa kortfattat är essentiella aminosyror och hjälper kroppen att syntetisera protein.

    #537069
    grekelito wrote:
    OnT: Din lista ser mer än tillräcklig ut, i vissa fall överflödig, men det är helt subjektivt. Om du inte äter tillräckligt med grönt eller varierad kost, så kan multivitaminer vara ett komplement. Och ja, BCAA och/eller EAA kan vara ett bra alternativ, då dessa kortfattat är essentiella aminosyror och hjälper kroppen att syntetisera protein.

    Okej, Tack för alla svar :) Brorsan skulle beställa lite saker så tänkte att jag hör efter om det är något mer jag bör ha :) Så jag slänger med någon burk med dom där :)

    ”T.sundin: No-xplode och kreatinet bör du köra i cykler.” Vad menar du med detta? :what:

    #537070
    malawiglenn wrote:
    Ganska svårt att ge ett bra svar på det eftersom han inte berättar vad han äter i övrigt.. kosttillskott är ju relativt ens vanliga kost som du nämde.. men nybörjare glömmer ju ofta dettta :pop:

    Nybörjare är man vell ett bra tag tycker jag, men har vell tagit kosttillskott i 1 ½ år iallafall. men har aldrig frågat runt vad som är bäst eller inte, folk som tipsar på gymmet osv :)

    Maten:

    Frukost: Samuelsson frukost omega 3. 4st hmb, kreatin

    Mellanmål: frukt night pro med 3 dl mjölk

    Lunch: pasta kyckling vatten till 4 st hmb, kreatin

    Träning: whey 80 innan whey 80 efter

    Middag (kött kyckling eller fisk med potatis ris eller pasta) 4st hmb, kreatin

    Mellanmål: tonfisksallad (ris) keso vatten till

    Kvällsmat: kesella med hallon, omega 3 vatten, kreatin

    #537071

    Varför äter du kreatin så många gånger om dagen? Det räcker att äta kreatin 2 gånger om dagen.

    Om du tar No xpload så ta den före träning och ta rent kreatin efter träningen, mer en så behöver du inte, annars blir det blir bara överflödd.

    Eaa/BCAA kan du dricka runt träning istället för Whey 80 om du vill ha mindre kalorier.

    #537072
    fenyletylamin wrote:
    Varför äter du kreatin så många gånger om dagen? Det räcker att äta kreatin 2 gånger om dagen.

    Om du tar No xpload så ta den före träning och ta rent kreatin efter träningen, mer en så behöver du inte, annars blir det blir bara överflödd.

    Eaa/BCAA kan du dricka runt träning istället för Whey 80 om du vill ha mindre kalorier.

    Proteinfabrikens monohydrat bör man ta 20 gram om dagen och varje skopa är ju 5 gram tycker du jag bör köra 10gram 2 gånger istället då ?
    Eaa/Bcaa vart kan man hitta det ? hitta inte eaa iallafall :S

    #537073
    T.sundin wrote:
    No-xplode och kreatinet bör du köra i cykler. Men det har du förhoppningsvis redan koll på?

    ???

    #537074
    T.sundin wrote:
    No-xplode och kreatinet bör du köra i cykler. Men det har du förhoppningsvis redan koll på?

    Finns ingen forskning som stöder det. Däremot kan du utveckla en viss tolerans mot stimulanter m.fl, på så sätt kan den uppiggande effekten avta successivt, men att kreatin måste cyklas finns det för tillfället ingen forskning som stödjer.

    #537075
    grekelito wrote:
    Finns ingen forskning som stöder det. Däremot kan du utveckla en viss tolerans mot stimulanter m.fl, på så sätt kan den uppiggande effekten avta successivt, men att kreatin måste cyklas finns det för tillfället ingen forskning som stödjer.

    Jag väntade på den här kommentaren :D
    Men det rekommenderas oftast att man cyklar, iaf på de burkar jag har använt mig av. Oavsett vad forskningen stöder så funkar det utmärkt för mig att cykla. Dock har jag inte provat att ta kreatin i mer än två tre månader åt gången.

    #537076
    T.sundin wrote:
    Jag väntade på den här kommentaren :D
    Men det rekommenderas oftast att man cyklar, iaf på de burkar jag har använt mig av. Oavsett vad forskningen stöder så funkar det utmärkt för mig att cykla. Dock har jag inte provat att ta kreatin i mer än två tre månader åt gången.

    NO-Xploden funkar minst lika bra till gymträning också.
    Tvärtom så kan det göra att man mår illa av att ta det när man ska cykla.
    Förut drog jag i mig NO-Xplode och sedan cyklade till gymmet, det gjorde att jag mådde illa, men nu när jag tränar hemma funkar det kanon!

    #537077
    Squashii wrote:
    NO-Xploden funkar minst lika bra till gymträning också.
    Tvärtom så kan det göra att man mår illa av att ta det när man ska cykla.
    Förut drog jag i mig NO-Xplode och sedan cyklade till gymmet, det gjorde att jag mådde illa, men nu när jag tränar hemma funkar det kanon!

    Läser du igen så ser du att jag inte menar trampcykel. Utan cykler = perioder. Men jag skulle ha skrivit ”periodisera” ist för ”cykla” :)

    #537078
    T.sundin wrote:
    Läser du igen så ser du att jag inte menar trampcykel. Utan cykler = perioder. Men jag skulle ha skrivit ”periodisera” ist för ”cykla” :)

    Aha, sry kollade inte så noga :)

    #537079

    Ahh förväxlingshumor förnöjer :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.