Xtend från scivation

Home Forums Kosttillskott Xtend från scivation

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 74 total)
  • Author
    Posts
  • #426504

    Någon som använder tillskottet xtend och vad kombinerar ni detta med? Är det en produkt värd att testa?

    #63488
    #426505
    Robert Lilja wrote:
    Älskar Xtend, åtminstone smaken Watermelon.

    Är det smaken du älskar eller är det de grymma resultaten som du onekligen fått?

    #426506

    Ok jag har fullblown extreme hemma och denna lär väl funka bra till xtend? sen ska jag ta och kolla upp vasocharge. En fråga angående kreatin? Är kreatinen som finns i en NO-produkt tillräckligt att inta eller är det bra att tex kombinera med kre-alakyn (som jag just nu har köpt i paket tillsammans med fullblown) om jag nu sen vill testa xtend med NO-produkt..Det blir lite dyrt att både köpa NO-produkt, kreatin och xtend. Eller kan det funka med vanligt monohydrat? när ska detta intas isåfall..före efter träning?

    Många frågor men skulle vara tacksam om jag fick lite tips på detta.

    #426507

    tack så jättemkt för råd och tips! Jag ska a och införskaffa mig vanligt monohydrat och ska testa x-tend o vasocharge. Tycker om att ha samma märken på varor jag köper. Hur är det med monohydrat kreatin, är det 5 g som gäller på vilodagar eller ska man ta 10 g?

    #426508
    Robert Lilja wrote:
    då jag hellre föredrar BCAA före EAA

    Varför då?

    #426509

    Ok det låter bra..tackar! Var inne precis o kollade på flexor om det fanns någon gainer som scivation gjort..men hittade ingen. Just nu kör jag med twinlabs super mass fuel eftesom det är en soft gainer (har mkt lätt att gå upp i vikt o lägga på mig massa och fett dessvärre) men denna är ju rätt dyr..Kan du tipsa om någon bra gainer? eller super mass är en bra gainer att lägga pengar på? Frågar dig eftersom du verkar ha helkoll på läget :)

    #426510

    X-tend är en av mina favoriter..
    Brukar ta den före och efter träningen.
    Brukar även ta lite på dagarna dricker den som saft.
    Ibland spetsar jag den med lite beta-alanine.
    Citruline malaten med BCAA gör att man känner sig piggare och mer återhämtad..
    En klar favorit för min del..

    #426511
    Olle S wrote:
    X-tend är en av mina favoriter..
    Brukar ta den före och efter träningen.
    Brukar även ta lite på dagarna dricker den som saft.
    Ibland spetsar jag den med lite beta-alanine.
    Citruline malaten med BCAA gör att man känner sig piggare och mer återhämtad..
    En klar favorit för min del..

    Beställde precis ett kilo watermelon från er precis.
    Fick använde min moders namn samt personnr då jag är under 18 (obs med hennes gokännande)

    Ska bli väldigt kul att pröva :) Så sjuuuukt trött på esaopro smaken..

    Tänke blanda 2.5skopa med 60 gr malto, dricka cirka 1/2, 20 min innan passet sen resten under, vad tror ni om det? :) btw kombinerar med koffien kreatin m.m 40-20 min innan passet

    #426512
    Robert Lilja wrote:
    Orkar inte dra allt igen, finns ett antal trådar som du kan leta igenom där jag har förklarat :)

    Jag är inne på samma linje som Pat att det till största delen är BCAA i EAA som ger EAA dess effekt, eftersom det inte finns några studier som jämför BCAA och EAA så har man dock inget konkret. Sverige är i princip enda landet som EAA är mer populärt än BCAA, i USA är BCAA mycket populärare att använda.

    Njae, i tråden Kliniska studier så har jag lagt in studier som visar att EAA stimulerar fosforyleringen av p70(s6k) 810 % jämfört med BCAA’s 350%. För att förtydliga så är p70(s6k) ett initierande steg i translationsprocessen (mRNA) som är ett viktigt moment i proteinsyntesen.

    Jag skulle nog säga att EAA är mer populärt i Sverige talar bara för att vi är med up to date när det gäller nya forskningsrön. Möjligen är detta bara något som gäller alla som regelbundet besöker forumen. Jag tror inte ”vanliga” tränande som handlar proteiner för 398 kr kilot ute i hälsokostaffärerna ens har hört talas om EAA.

    #426513
    Henrik Eiselt wrote:
    Njae, i tråden Kliniska studier så har jag lagt in studier som visar att EAA stimulerar fosforyleringen av p70(s6k) 810 % jämfört med BCAA’s 350%. För att förtydliga så är p70(s6k) ett initierande steg i translationsprocessen (mRNA) som är ett viktigt moment i proteinsyntesen.

    Jag skulle nog säga att EAA är mer populärt i Sverige talar bara för att vi är med up to date när det gäller nya forskningsrön. Möjligen är detta bara något som gäller alla som regelbundet besöker forumen. Jag tror inte ”vanliga” tränande som handlar proteiner för 398 kr kilot ute i hälsokostaffärerna ens har hört talas om EAA.

    I studien som du la in i tråden kliniska studier jämförde man inte BCAA jämtemot EAA i två olika grupper.
    I din studie fick de unga 8 ggr så mkt bättre proteinsyntes jämfört med dom äldre som hade sämre proteinsyntes.
    Jag skulle vilja att Kevin Tipton tog en grupp unga mäniskor och satte dom i en BCAA grupp Och en EAA grupp-
    Då blir det så mkt mer intressantare och då blir det fastställt vad som stimulerar bäst.
    Det är väl klart att proteinsyntesen visar sig högre hos unga mäniskor om man jämför med äldre mäniskor?Som har lägre proteinsyntes?

    #426514
    Robert Lilja wrote:
    Orkar inte dra allt igen, finns ett antal trådar som du kan leta igenom där jag har förklarat :)

    Jag är inne på samma linje som Pat att det till största delen är BCAA i EAA som ger EAA dess effekt, eftersom det inte finns några studier som jämför BCAA och EAA så har man dock inget konkret. Sverige är i princip enda landet som EAA är mer populärt än BCAA, i USA är BCAA mycket populärare att använda.

    Jag använde BCAA för ganska länge sedan. Var ganska nöjd med produkten då. Men EAA känns som ett bättre alternativ, särskilt då båda produkterna skall intas på tom mage, och EAA ger en bättre och mer täckande aminosyreprofil.

    Personligen skulle jag nog använda dem på lite olika sätt.

    #426515
    PatArnold wrote:
    I studien som du la in i tråden kliniska studier jämförde man inte BCAA jämtemot EAA i två olika grupper.
    I din studie fick de unga 8 ggr så mkt bättre proteinsyntes jämfört med dom äldre som hade sämre proteinsyntes.
    Jag skulle vilja att Kevin Tipton tog en grupp unga mäniskor och satte dom i en BCAA grupp Och en EAA grupp-
    Då blir det så mkt mer intressantare och då blir det fastställt vad som stimulerar bäst.
    Det är väl klart att proteinsyntesen visar sig högre hos unga mäniskor om man jämför med äldre mäniskor?Som har lägre proteinsyntes?

    Man jämförde från basala värden, precis som i BCAA studien men där tränade försökspersonerna också vilket bör påverka resultatet positivt. EAA krossar BCAA så är det bara. :emo-thumb

    #426516
    Henrik Eiselt wrote:
    Man jämförde från basala värden, precis som i BCAA studien men där tränade försökspersonerna också vilket bör påverka resultatet positivt. EAA krossar BCAA så är det bara. :emo-thumb

    Vi vet inte ännu om BCAA eller EAA är bäst eftersom dessa tillskott har aldrig jämförts.
    I studien som jag bidrog med så hade deras BCAA tagits oralt och inte injicerats som i fallet med EAA.
    Har sett en studie där EAA tagits oralt men det berättades aldrig hur mkt proteinsyntesen ökade.Bara att det ökade när man jämförde med äldre mäniskor.
    När man injicerar så blir effekten så mkt större än när det tas oralt eftersom det behöver inte passera magen.
    Så frågan är om Eaa tas oralt hinner inte nästan alla aminosyrorna oxideras innan dom når musklerna?
    Och dom enda aminosyrorna i EAA som transporteras hela till musklerna där dom aktiverar Mtor4E-BP1 och p70S6k är just BCAA.
    Är inte då BCAA ett bättre alternativ att använda?
    Så därav skulle jag vilja se en studie där BCAA och EAA jämförs och tar tillskotten tas oralt.

    #426517
    PatArnold wrote:
    Vi vet inte ännu om BCAA eller EAA är bäst eftersom dessa tillskott har aldrig jämförts.
    I studien som jag bidrog med så hade deras BCAA tagits oralt och inte injicerats som i fallet med EAA.
    Har sett en studie där EAA tagits oralt men det berättades aldrig hur mkt proteinsyntesen ökade.Bara att det ökade när man jämförde med äldre mäniskor.
    När man injicerar så blir effekten så mkt större än när det tas oralt eftersom det behöver inte passera magen.
    Så frågan är om Eaa tas oralt hinner inte nästan alla aminosyrorna oxideras innan dom når musklerna?
    Och dom enda aminosyrorna i EAA som transporteras hela till musklerna där dom aktiverar Mtor4E-BP1 och p70S6k är just BCAA.
    Är inte då BCAA ett bättre alternativ att använda?
    Så därav skulle jag vilja se en studie där BCAA och EAA jämförs och tar tillskotten tas oralt.

    edit.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 74 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.