Xtend från scivation

Home Forums Kosttillskott Xtend från scivation

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 74 total)
  • Author
    Posts
  • #426518
    PatArnold wrote:
    Vi vet inte ännu om BCAA eller EAA är bäst eftersom dessa tillskott har aldrig jämförts.
    I studien som jag bidrog med så hade deras BCAA tagits oralt och inte injicerats som i fallet med EAA.
    Har sett en studie där EAA tagits oralt men det berättades aldrig hur mkt proteinsyntesen ökade.Bara att det ökade när man jämförde med äldre mäniskor.
    När man injicerar så blir effekten så mkt större än när det tas oralt eftersom det behöver inte passera magen.
    Så frågan är om Eaa tas oralt hinner inte nästan alla aminosyrorna oxideras innan dom når musklerna?
    Och dom enda aminosyrorna i EAA som transporteras hela till musklerna där dom aktiverar Mtor4E-BP1 och p70S6k är just BCAA.
    Är inte då BCAA ett bättre alternativ att använda?
    Så därav skulle jag vilja se en studie där BCAA och EAA jämförs och tar tillskotten tas oralt.

    I studien jag angav intogs EAA oralt liksom i de flesta studier. Du har nog blandat ihop det med att man infuserar isotoper, vanligen fenylalanin?

    ”We concluded that ingestion of oral essential amino acids results in a change from net muscle protein degradation to net muscle protein synthesis after heavy resistance exercise in humans similar to that seen when the amino acids were infused.” – Ref: [http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/276/4/E628 http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/276/4/E628%5D

    Det är ingen nytt med att leucin är den aminosyra främst som aktiverar mTOR men initieringen är bara en detalj i en större helhet. Jag skulle tro att EAA som sämst stimulerar proteinsyntesen lika bra som BCAA men visst, det är alltid kul med studier som jämför olika saker.

    #426519
    Henrik Eiselt wrote:
    I studien jag angav intogs EAA oralt liksom i de flesta studier. Du har nog blandat ihop det med att man infuserar isotoper, vanligen fenylalanin?
    .

    Japp det hade jag gjort=)

    #426520

    xtend…good shit:up:

    #426521

    X-tend är väldigt populär i Usa..
    Och säljer bättre än EAA produkter..
    Den bäst säljande Aminosyre produkten på BB..
    Smaken och innehålllet av BCAA, Citruline-Malate, b6,och glutamin är det som gör produkten bra och populär..

    #426522

    Du har PM! :)

    Henrik Eiselt wrote:
    I studien jag angav intogs EAA oralt liksom i de flesta studier. Du har nog blandat ihop det med att man infuserar isotoper, vanligen fenylalanin?

    ”We concluded that ingestion of oral essential amino acids results in a change from net muscle protein degradation to net muscle protein synthesis after heavy resistance exercise in humans similar to that seen when the amino acids were infused.” – Ref: [http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/276/4/E628 http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/276/4/E628%5D

    Det är ingen nytt med att leucin är den aminosyra främst som aktiverar mTOR men initieringen är bara en detalj i en större helhet. Jag skulle tro att EAA som sämst stimulerar proteinsyntesen lika bra som BCAA men visst, det är alltid kul med studier som jämför olika saker.

    #426523

    Inte någon direkt höjdare på sånt här, men jag tar EsaPro innan träning vanligtvis…

    Är det bra att dricka detta under träning?

    Vad har det för effekt?

    #426524
    frong wrote:
    Inte någon direkt höjdare på sånt här, men jag tar EsaPro innan träning vanligtvis…

    Är det bra att dricka detta under träning?

    Vad har det för effekt?

    Du bör ta din Esa Pro innan och efter träningen.

    En EAA produkt stimulerar proteinsyntesen vilket bidrar till bättre återhämtning och uppbyggnad.

    #426525
    Olle Sparringsjö wrote:
    Du bör ta din Esa Pro innan och efter träningen.

    En EAA produkt stimulerar proteinsyntesen vilket bidrar till bättre återhämtning och uppbyggnad.

    Bör även intas på tom mage om jag inte har fel, vilket jag inte alltid kan göra då jag ofta åker direkt efter skolan, vi slutar dagen med lunch.

    Men, Xtend… Dricka under träningen, effekt?

    #426526
    frong wrote:
    Bör även intas på tom mage om jag inte har fel, vilket jag inte alltid kan göra då jag ofta åker direkt efter skolan, vi slutar dagen med lunch.

    Men, Xtend… Dricka under träningen, effekt?

    Du kan dricka EAA under träningen. Finns flera studier som visar att det har en antikatabol effekt. Helst ska du även ta kolhydrater.

    #426527

    Någon som vet näringsvärdet på XTEND watermelon? Har läst på deras hemsida och på alla andra sidor men hittar verkligen ingenting per dosering (10 gram?)

    #426528
    CVN wrote:
    Någon som vet näringsvärdet på XTEND watermelon? Har läst på deras hemsida och på alla andra sidor men hittar verkligen ingenting per dosering (10 gram?)

    Cirka 35 kcal på 10 gram.

    #426529
    Henrik Eiselt wrote:
    Cirka 35 kcal på 10 gram.

    Du kanske villa veta det andra också….

    Protein: ~9 gram / 10 gram pulver
    Kolhydrater: ~0
    Fett: ~0

    #426530

    Tackar, vet du när ni får in 1 Kg watermelon igen? Fick ju beställa den mindre varianten istället..

    #426531
    CVN wrote:
    Tackar, vet du när ni får in 1 Kg watermelon igen? Fick ju beställa den mindre varianten istället..

    Har hört att de andra smakerna skall vara riktigt bra också :emo-thumb

    #426532
    CVN wrote:
    Tackar, vet du när ni får in 1 Kg watermelon igen? Fick ju beställa den mindre varianten istället..

    Vi har en leverans med båt på ingång men jag vet inte exakt när den kommer. Vi ska öka upp lagret av de amerikanska produkterna för det har varit lite strul med att få varuflödet jämt.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 74 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.