Fullkorns Lasagne (6port)

Home Forums Matlagning och Recept Fullkorns Lasagne (6port)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • Author
    Posts
  • #469311

    Verkar som ett kanon gott recept! Jag är ett stort fan av lasagne så det ska definitivt testas. Tänkte också fråga angående mängden keso?

    Hur är det med pastasåskryddorna? Jag tror att det blir minst lika gott att köpa dolmino och blanda ner i köttfärsen, fast det kanske blir lite onyttigare då? Har fått en känsla av att ”konstgjorda” pastasåser är lite onyttigare än tomatpuré och egen krydda.

    #469312

    Hej. Ang mängden keso beror på hur mycket du vill ha mellan plattorna, hur tjock/hög du vill att den ska bli, hur mycket protein du vill få med osv… man får testa sig fram. Du behöver inte följa innehållet slaviskt i receptet ovan.

    Nu senast så använde jag inte någon pastasås alls. Bara kryddor och tomatpuree. O det blev precis lika gott :emo-thumb. Är lite osäker om det finns socker i tomatpuree…..har inte kunnat utläsa det på tuben i alla fall…..nån som vet?

    …..oj, nu plingade micron….. blev faktiskt lasagne idag

    josfin wrote:
    Verkar som ett kanon gott recept! Jag är ett stort fan av lasagne så det ska definitivt testas. Tänkte också fråga angående mängden keso?

    Hur är det med pastasåskryddorna? Jag tror att det blir minst lika gott att köpa dolmino och blanda ner i köttfärsen, fast det kanske blir lite onyttigare då? Har fått en känsla av att ”konstgjorda” pastasåser är lite onyttigare än tomatpuré och egen krydda.

    #469313

    vad e skillnaden mellan Quornfärs och vanlig färs? :)

    #469314
    Xtant wrote:
    vad e skillnaden mellan Quornfärs och vanlig färs? :)

    quornfärs är vegetarisk :nod

    #469315

    Spännande, min står i ugnen just nu

    #469316

    Har du keso/kesella mellan varje lager också eller bara längst ned och längst upp?

    Finns ngn fettsnål keso i storpack, jag har letat överallt men jag hittar bara mindre förpackningar?

    MVH

    #469317

    Kom just från köksbordet och denna smakade prima!!!
    Kan rekomendera att hälla av lite vätska på dom krossade tomaterna.

    men detta va gott, Tackar!!!

    #469318

    Jag tillagade denna rätt idag efter ett hårt träningspass. Det smakade gott, men blev en aning för vattnigt.

    Men det gick ned lite väl mycket mat idag. Hur som helst så smakade det gott.

    MVH

    #469319

    Smaskens!
    Delikateskryddad tomatpuré använde jag, sen sista 10 minuterna toppade jag med ett lager riven 5% ost, det gjorde susen. Körde 35 minter totalt i ugnen, stekte inte upp färsen innan. Jag hade hackad grön och röd paprika i, gillar den smaken i köttfärsen.
    Jag tog ut den och tryckte ner de översta plattorna två gånger under tiden, hellre platt och mjuk än hög och torr.
    Mycket spiskummin, paprika och mexikansk kryddblandning.
    Nästa gång ska jag lyxa till det och göra en halvnyttig bechamelsås får att få den lite extra krämig.

    #469320

    Ser verkligen smaskigt ut wesaft!

    #469321
    nikasp wrote:
    1 portion = alla ingredienser/6 = 330 gram:
    [img=http://www.azplund.com/web/lasagne_1portion.gif]

    Oj. Vad är proteinmängden i den där 330 gramsportionen?
    Ser ut som diagramet slåt högt…(?).

    Det vaerkar allefall som att du har levererat en smärre succé här.
    Ska prova denna framöver!

    EDIT: Aha. 45 g stog det ju under. :-)

    #469322

    Den var riktigt bra! Nästa gång ska jag komma ihåg tomatpurén också så blir det säkert ännu bättre. :emo-thumb

    #469323

    Ska iväg till affären nu, återkommer med res (=

    #469324

    Blev 2 rätt stora former..

    Gjorde en köttfärssås med drygt 1.2 kg nötfärs, med lite morötter, majs, paprika lök osv.
    Kryddade den rätt bra.

    Hade ungefär:
    1.25 kg Keso
    750 gram Kesella

    Avnände lite smaksatt Keso. Allt blev Väldigt gott!
    [img=http://img15.imageshack.us/img15/7493/dsc00248ejm.jpg]

    #469325

    Detta ska testas, ser riktigt mumsigt ut! :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.