Lunch tips – Nyttigt, Gott & Enkelt

Home Forums Matlagning och Recept Lunch tips – Nyttigt, Gott & Enkelt

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #278906
    BENEDICTO wrote:
    hej Mia det låtter jätte äkligt den der curry såsen ja kan en bättre

    fin haka en halv gul lök tärna ett halv grönt äpple frås allt tillsammas med curry tillsätt halv dl vatten men två matskeder kyckligfound lått det koka en stund tillsätt gråde finns nästan fett fri att köpa smaka av med salt o peppar red av såsen om den skulle va för tyn. ::up:

    Var du verkligen 100% nykter när du skrev detta inlägget?

    #278907

    :P

    #278908

    Pasta/ris en burk tonfisk + smaksatt tomatsås eller nån snabblagad pulversås, sedan lite grönsaker till.

    Annars klassikern köttfärs, knappast jobbig att fixa till.

    #278909
    BENEDICTO wrote:
    va er det du mennar ja er kock med sen att ja stavar kast det bry ja mig inte om.
    riktig curry sås

    Mire poix av gul lök och äpple som man fräser med curry det kommer mer smak av krydan då.
    tillsätt kyckling found och vatten lått det reducera till hälfter er kvar
    tillsätt grädde och salt och peppar sila såsen så det er curry sås som ja gjorde i resturang skolan och ja va nyckter då tobbe prova såsen se vad du tycker inan du kastar paj mvh benedicto :up:

    Menade inget illa käre vän verkligen inte meningen att kasta paj (fast jag blev lite sugen på paj nu), men inlägget vart lite lustigt då stavningen som sagt inte var riktigt på topp.
    Såsen är säkert helt ok, jobbar själv som kock/köksmästare och har så gjort i snart 20år, så den har jag inget att invända något mot. (kanske en knivsudd socker bara för att balansera upp den en aning;))
    Sorry om du tog illa upp:emo-thumb

    By the way så var jag helt spiknykter jag med när jag visade upp min ”blekfeta” röv, å den var allt en aning blek. Men inte så himla fet va?:(

    Ha en bra dag!
    Mvh / Tobbe

    #278910

    Vad säger folket om att man käkar en halv burk kesella , en burk tonfik, en appelsin, samt 2 ägg till lunch (kokta)?

    #278911

    Runt 70 g protein är aldrig fel.

    #278912

    Kassler&potatis samt 0.5 L Cola Light :)

    #278913
    edion wrote:
    Vad säger folket om att man käkar en halv burk kesella , en burk tonfik, en appelsin, samt 2 ägg till lunch (kokta)?

    Om du medveten håller dig borta från kolhydrater under lunchen så sure thing.

    #278914

    Tonfiskröra, 1 burk tonfisk, majonäs (tillsätt tills du får den konsistens du önskar), 1/2 rödlök och 1 hårdkokt hackat ägg, salt & peppar. Funkar bra utan ägg och rödlök.

    Ät som det är eller på knäckebröd/mellan två brödskivor, DUBBELMACKA!

    #278915

    1 burk tonfisk, 1dl okot bulgur, rhode island dressing.

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.