Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,581 through 2,595 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224650
    N0rd1N wrote:
    Ja, det var det! :D Du ska ha stort tack för den idéen , I own you one :emo-thumb

    haha najs att du gillade det =D

    #224651

    De klassiska tonfiskburgarna med kokt mosad potatis, broccoli, margarin och grillkrydda Totalt cirka 600 kcal och då har jag räknat cirka 130 kcal för stekolja och lite margarin i potatisen.

    #224652

    Spaghetti med köttfärsås

    #224653

    Nicklas: Simple but wonderful! Det enda jag saknar är en sträng ketchup och ett par rejäla hyvlar av parmesanost :)

    #224654
    JakobMinell wrote:
    Nicklas: Simple but wonderful! Det enda jag saknar är en sträng ketchup och ett par rejäla hyvlar av parmesanost :)

    Ketchupen är given (inte så trevligt på bild dock) men parmesanen står jag gärna över. Tycker inte ketchup och ost förhåller sig så jävla bra alltid, ibland kan det fungera, men isf ost och ingen ketchup annars få det va :)

    PS… Det är inte svårt att stava till mitt namn Jakob :D

    #224655
    Niklas Sjöö wrote:
    Ketchupen är given (inte så trevligt på bild dock) men parmesanen står jag gärna över. Tycker inte ketchup och ost förhåller sig så jävla bra alltid, ibland kan det fungera, men isf ost och ingen ketchup annars få det va :)

    PS… Det är inte svårt att stava till mitt namn Jackop :D

    Tss, du ska inte säga nåt ;)

    #224656

    [img=http://3.bp.blogspot.com/_INeRt7V-kNo/SiAhaCsgXKI/AAAAAAAAABw/iBqipuP3D1U/s320/lax01.jpg]Fredags middag. Lax med ett lager av pistage, basilika och vitlök.

    #224657

    Man väntar ju på Konungens återkomst i denna tråden?
    Var är du Uberbiffen?!

    #224658
    Niklas Sjöö wrote:
    PS… Det är inte svårt att stava till mitt namn Jakob :D

    Det verkar som folk aldrig kommer lära sig vem av oss som när Nicklas och vem som är Niklas.:D

    #224659
    Eddie Vedder wrote:
    Det verkar som folk aldrig kommer lära sig vem av oss som när Nicklas och vem som är Niklas.:D

    Mycket märkligt det där, speciellt när mitt namn är korrekt stavat och dessutom syns ganska tydligt om man bara öppnar ögonen lite extra och sneglar till vänster…

    Nog vet jag hur ditt namn stavas iaf niXXe och det känns bra :)

    #224660

    Kvällens omelett:

    10ägg
    1 burk kidneybönor
    1 burk picnicbog skinka
    1dl vatten
    2 chilifrukter
    1 rödlök
    salt
    paprikapulver
    Persilja (garnering)

    [http://img200.imageshack.us/my.php?image=dsc00018ouf.jpg [img=http://img200.imageshack.us/img200/3286/dsc00018ouf.jpg]]

    #224661

    Känner igen mig när det gäller ketchup:p har alltid ätit ketchup och kan fan inte ha på det på alla möjliga maträtter. finns la undantag som tacos, pizza, pankakor. ska dock börja deffa imon så ska testa att minska på det. får se hur det går;) testade å vara ketchupfri i en vecka för ett årsen, det var rena plågan.. me nu är det en annan inställning som gäller.. det är nog bara en sjuk vana..

    Panzar wrote:
    Detta äter jag under min deff nu ^^

    du behöver…
    *färsk potatis 4st STORA!
    *laxfileer 2st 125grams
    *champijoner 1st burk 290g
    *lime koncentrat
    *citron koncentrat
    *vitlökspulver
    *chilipeppar
    *cayennepeppar
    *Garam Masala
    *paprikapulver
    *morötter 2st
    *krossade tomater 1st 400g
    *Havremjölk 3-5dl

    Koka upp potatis o skivade morötter… stek lax o champinjon i olivolja på medeltemp. … häll sedan över potatisen & morötter i stekpannan tesammans med lax o champinjon.. dela lax i bitar o potatisen med… på med lime o citron efter smak.. på med vitlök, chili, cayenne, garam masala, paprikapulver, efter smak d med… till sist på med krossade tomater & havremjölk… rör om allt till en härlig röra, låt stå o puttra ett tag, gärna under lock om möjligt..

    jag e ketchupoman, därav lite sockerfri ketchup på toppen… :yikes:

    Vill man gotta till d lite mera så e d inte fel med t ex. feta ost i, Apetina 3% :emo-thumb

    #224662

    Mycket fin omelett där Tommy! Riktigt härliga färger! Kan tänka mig att den är jävligt mättande också, 10 jävla ägg, sickness! :D

    #224663
    N0rd1N wrote:
    Mycket fin omelett där Tommy! Riktigt härliga färger! Kan tänka mig att den är jävligt mättande också, 10 jävla ägg, sickness! :D

    Mättande ja, den delades upp i 4 bitar. Bara att sliza upp den som en pizza.

    #224664
    mSJÖDIN wrote:
    Mätt:whistle:

    Det är vad jag kallar en riktig måltid :D Fattas bara att den vänstra tallriken är fylld med jasminris och blandas med köttfärsen :P

Viewing 15 posts - 2,581 through 2,595 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.