Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,611 through 2,625 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224680
    mSJÖDIN wrote:
    Smaskens

    Jag är skadad efter höstens skolämnen men jag tänker direkt på konsistensanpassad sjukhuskost.:D

    En lyxig och god variant dock.

    #224681

    Kvällens käk då, 3skivor rostbiff, 2 skivor kassler, lite champinjonsås, och resten frukt (någon som kan säga ungefär hur mkt kcal detta är?)

    #224682

    4-500 skulle jag tippa på

    #224683

    Dagens middag;

    Indisk kycklinggryta serverad med isbergssallad,tomat,gurka och apelsin samt hackade mandlar ovanpå. Tog mig tiden att experimentera lite nu när det är diettider, och det här blev riktigt lyckat. Jävligt mycket mat oxå, man blev sjukt mätt. Ingen aning om hur många kcal vi pratar om här, räknar aldrig…

    [img=http://img36.imageshack.us/img36/7636/bild0006.jpg]Recept: (Väger aldrig maten så har ingen aning om mängderna här riktigt, så det får ni ta med en nypa salt)Du behöver: (Räcker till 2 riktigt stora portioner)
    2 kycklingfiléer
    Kvarg (ca 150g)
    2 Mörötter
    1 Röd och 1 gul lök
    Garam Masala
    Ingefära
    Peppar
    Paprikapulver
    Kycklingbuljong

    Blanda Garam Masala, Ingefära, Peppar och Paprikapulver samt en skvätt olivolja med Kvargen i en skål. Skär kycklingen i bitar och blanda ner i marinaden.

    Hacka morötter och lök på önskat vis (jag hade gärna haft paprika istället för morötter, men hade inget hemma), börja sedan med att fräsa morötter tillsammans med Garam Masala, Ingefära och Paprikapulver. När de fått lite färg kastar du ner löken och steker allt en kort stund till. När det är färdigstekt, lägg upp det på en tallrik för att vila.

    Stek sedan kycklingen i olivolja, och plocka lämpligtvis upp bitarna med en gaffel ur marinaden precis så att det ligger ett tunnt lager av marinad kvar över bitarna. Häll därefter i grönsakerna igen, blanda i kycklingbuljong(jag blandade kokat vatten med 2 buljongtärningar) och häll sedan i det som finns kvar av marinaden. Krydda med samma kryddor igen för extra smak och låt sedan sjuda ca 10min. Jag hade ingen redning hemma, men vill man ha såsen lite tjockare fungerar maizena(?) perfekt. Servera med vad du vill, men salladen här tillsammans med apelsin blev en fin blandning av starkt och sött. Lycka till!

    #224684

    Alla kycklingrecept är välkommna så, upp med det! :D Såg jävligt gott ut!

    #224685

    Dagens delikata lunch.

    [img=http://farm4.static.flickr.com/3339/3630163618_f49b19877f_o.jpg]

    #224686

    250g kyckling 50g ris & svamp & lök + gurka :up:

    #224687
    MR.Marcher wrote:
    250g kyckling 50g ris & svamp & lök + gurka :up:
    #224688

    Lunch på balkongen
    Sallat, tomat, paprika, matvete, kidneybönor och hyvlad parmesan serverat till tandorikryddad grillad kycklingklubba och isvatten.

    #224689

    Har fått ont i halsen så det är hög tid att ägna lite mer tid i köket som kompensation. Detta avnjöts precis på en solig balkong och var både extremt utsökt och fungerar väll bra för att hålla magen platt.

    Ugnsstekt Kycklingfilé med kryddstark Kvarg/Pinjenöts-glaze, stekta sojabönor och kantareller samt en sallad med isbergssallad, random ”salladsmix”, tomat, gurka och champinjoner. Voila!

    [img=http://img15.imageshack.us/img15/7040/bild0008s.jpg]

    #224690

    Det där ser sjukt gött ut jon.b! ;)

    #224691

    lunchen

    #224692
    Niklas Sjöö wrote:
    lunchen

    så ska en portion se ut =)

    #224693

    Bräserad kycklingfilé inlagd i hemmagjord marinad, spaghetti, rödvinssås och gurka

    #224694

    Det där såg riktigt gott ut Nordin!

    Kan du mejla över en portion till mig.? ;)

Viewing 15 posts - 2,611 through 2,625 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.