Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,881 through 2,895 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224950

    Nu är jag inte livrädd för allt med lite xtra kcal och tar inte alltid det med det miiiinsta antalet (dinkel pasta, 80% grönsaker på tallriken) som flessa (som har sagt i andra tråder att han sattsar stenhårt på att bli av med sina ätstörningar:). Men personligen skulle jag faktist ta lax framför kebab, extremt gott.

    #224951

    Haha, som äger av maten ni disskuterar om så skulle jag nog just NU tagit laxen igen iaf, kanske för att man har feber.. För annars är den kebaben jävligt god ^^

    #224952
    Flessa wrote:
    Jag får nog ”tyvärr” hålla med Nenya här, :whistle:

    Det behöver du knappast påpeka. Alla vet redan att du är rädd för mat som du inte inbillar dig är den nyttigaste.

    Vanliga dagar hade jag ockspå föredragit laxen men jag tycker glass och kebebtallrik är godare. Inte i längden dock.

    #224953

    det finns somliga som inte ens SMAKAT på kebab på något sätt…. Mobba inte mig nu, men va tvungen å säga det.

    Mmmh, lax blir de å ta me till skolan imorn i matlådan.

    #224954

    Hah! När man är sjuk så får man.
    Kladdkaka, glass och egen chokladsås.

    #224955
    Zmilee wrote:
    Oj vad cool du va nu va:(

    Det var verkligen inget illa menat, snarare tvärt om, turkbagare gör godast pizzor.
    Tycker du att ordet ”turk” är nedvärderande? Isf ber jag om ursäkt. Men för mig är turk en som kommer från turkiet. Inget rasistiskt menat.

    Det är som bageriet i krokarna, polackbagaren gör fantastiska wienerbröd och svennebagaren grymma räkmackor :up:

    #224956

    Gårdagens lunch: Matig broccolisoppa

    #224957
    Eddie Vedder wrote:
    Bra, då kan vi äta ihop du och jag så får jag de andra två. Hur kan man föredra det framför kebabtallriken och glassen!?:D

    Haha det sa jag inte att jag gjorde ;) Bara att det var i min smak. Jag tänkte mer i vardagsrättstankar. För vem sjutton tackar nej till glass och kebabtallrik? ;) Fast jag hade nog valt en B&J eller Hägendaz.

    #224958
    Zmilee wrote:
    jaha det är så du ser på det:) säger du kokosboll/chokladboll eller säger du det andra löjliga namnet för denna bakelse?:)

    ne men ärligt talat, om jag säger till folk att trycka i sig svennebakelser hur tror du folk reagerar på det jag säger? jag vill inte göra något stort av detta men det låter faktist nedvärderande. turkpizza:yikes:

    I respect that. Jag säger nog chokladboll eller oftast delicatoboll :pop: Gott som fan dessutom..

    #224959
    Zmilee wrote:
    jaha det är så du ser på det:) säger du kokosboll/chokladboll eller säger du det andra löjliga namnet för denna bakelse?

    ne men ärligt talat, om jag säger till folk att trycka i sig svennebakelser hur tror du folk reagerar på det jag säger? jag vill inte göra något stort av detta men det låter faktist nedvärderande. turkpizza:yikes:

    Inte konstigt att det blir krig här i världen när man orkar bry sig om såna skitsaker :frust:

    Näe, nu ska jag ta å klämma en ”svennebakelse”, vad det nu är för något,(ska kila bort till Turken på hörnet å fråga) men gott låter det i alla fall

    #224960
    Patrik Svensson wrote:
    Hah! När man är sjuk så får man.
    Kladdkaka, glass och egen chokladsås.

    I helvete. Ge mig :pop:

    #224961
    Zmilee wrote:
    det va en fin teori du hade där.

    inte konstigt att det blir krig här i världen när man orkar byta ut namnet pizza till turk pizza elelr byta ut namnet chokladboll till något annat…

    så kan man också se på det tobbe K.

    Men kom igen, sluta larva.. Jag tar inte precis illa upp när folk säger ”svennejävel” eller ”jävla svenne” ja?.. Turkarna tar inte illa upp här när man säger turkar, och det ordet du verkar vägra säga. Neger, är inte ett skällsord det är ett ord man kallar svarta folkgrupper, och det är även det dom kallar sig själva.. Tror du Aboriginer, Afghaner och albaner tar illa upp om man kallar dem det?

    Svennemat, turkmat eller SVENSK MAT, TURKISK MAT. Alla här har sagt att dom inte menar något illa.

    #224962

    Har rensat lite i tråden och jag är övertygad om att ni alla förstår varför.

    Vad säger ni om att vi fortsätter hålla oss till bilder på fantastiska maträtter istället?

    Den här tråden är grym. Episk. :happy:

    #224963
    Jon Larsson wrote:
    Har rensat lite i tråden och jag är övertygad om att ni alla förstår varför.

    Tror vi alla förstår ^^

    Över till mina nattmackor. . :P
    Baconost, sallad, tomat, hamburgare, gurka, keso.

    #224964

    Dagens lättare lunch:

Viewing 15 posts - 2,881 through 2,895 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.